Onko muita Cipralex lihottanut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen hoikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen hoikka

Vieras
Mulla on ihan selvästi ruokahalut lisääntyneet ja myös kamala turvotus kokoajan päällä. Kiloja tullut jo seitsämän, Cipralexia syönyt nyt 2kk. Mietin että kannattaisko vaihtaa lääkettä vai lihottaako ne kaikki noin?

Olen syönyt vastaavaa lääkettä (sepramin 20mg rinnakkaislääke) jo 5 kk, eikä paino kyllä noussut yhtään. Jonkin verran hikoilua ja oli alussa ja vielä välillä öisin, mutta muutoin ei mitään pahoja sivuoireita. Ihanaa, kun masennus tipotiessään...

Noup! Eikai se lääke itsessään lihota, mut kai voi lisätä ruokahalua.. mut sitähän voi sit vän kontrolloida ite. En tosin huomannut itse painonnousua, mutta mieliala nousi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noup! Eikai se lääke itsessään lihota, mut kai voi lisätä ruokahalua.. mut sitähän voi sit vän kontrolloida ite. En tosin huomannut itse painonnousua, mutta mieliala nousi :)

Voi myös vaikuttaa aineenvaihduntaan. Painonnousu on yleinen haittavaikutus psyykelääkkeillä, mutta jostain syystä sitä on vaikea uskoa.

no mulla on ollu Sepram lääkitys 3 vuotta ja painoa on tullu yli 10 kiloa..koko alku vuoden oon ollu painonvartijoiden pisteillä ja uskokaa tai älkää mut painoa ei oo tipunnu yhtään..oon alkanu vähentää nyt lääkettä,katotaa jos se vaikuttais mitenkää tohon painonpudotukseen..

Minäkin olen nyt lopettanut Cipralexin, koska se sekoittaa ihan selvästi kehoni toiminnot. En syö yhtään enempää kuin ennenkään ( täytän ruokapäiväkirjaa), mutta paino nousee vuodessa tullut 10 kg, eikä lähde millään aikaisemmin toimineella konstilla. Vaikka moni, lääkärini kukaanlukien väittää, ettei Cipralex lihota, niin minua se ainakin jollakin mekanismilla lihottaa.

Tuntuu vaihtelevan aika lailla eri ihmisillä. Itseäni ei lihottanut, tosin alussa paino putosi muutaman kilon (johtui ihan alun pahoinvoinnista) mutta kun lääke oli "ajettu sisään" pahoinvointikin helppasi...ruokahalu sitten palasi normaaliksi, mutta en kyllä voi sanoa että olisi lihottanut. Hirveät agrot oli vaan päällä..ovet paukku ja mukit ja kupit lenteli :xmas:

söin pari kk ja tuli niitä kiloja pari mukana, tosin en tiedä johtuiko sitten muista lääkkeistä... näistä tuli ainakin ihan järkyttävät vatsakivut ja sydämeen jonkinnäköinen rytmihäiriö... pakko oli lopettaa :S

Yhteistyössä