onko ollut tälläisiä ongelmia raskauden alkuvaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytti

Vieras
OONko kellään ollut tälläisiä todella ärsyttäviä vaivoja alkuraskauden aikana, minä en ole käynyt sillä ISOmmalla hädällä moneen päivään!!!! Normaalisti tuo aineenvaihdunta toimii erinomaisen hyvin, mutta nyt pkele, ei tule ulos ja olenpa vielä syönyt ihan järkyttäviä määriä ja lihominen pelottaa... Haluaisin että tuo ulostaminen toimii, kamala ajatella että ei tule ulos. Toinen hätä kyllä tulee, kokoajan pissattaa.
Sitten toinen asia, mulla on myös tullut aivan kamalaa kutinaa jalkoihin, pakaroihin... siis kutiaa aivan pkeleesti ja semmosia pieniä näppyjä, ei oo ikinä ennen ollut. Voisiko se johtua myös tästä raskaudesta? Vai onko mulla jotain kirppuja tms. Aivan kamalaa...

Kantsii koittaa saada se suoli pelaamaan nopeasti. Jos jo tuossa vaiheessa ummettaa, ei tilanne tule todennäköisesti ainakaan helpottumaan.

Lisää ruokavalioon kasviksia ja hedelmiä ja jätä kaikki vaalea leipä pois. Syö jotain neljän viljan puuroa ja ruisleipää, jos on leipää pakko syödä. Voit koittaa myös jotain luumuja, mut parempi ois saada se kuidun avulla liikkumaan.

Njuu, mulla kävi toisin päin, toimimaton alkoi toimimaan. Mut juo paljon (1.5L vähintään) vettä, se auttaa ja juo vaik vihreetä teetä tms.

Ja se kutina, tosiaan, voi johtua hormoneista, mutta jos jatkuu, nii mainitses neuvolas, voi johtuu kohonneist maksa-arvoista.

Kiitos vastauksista, ja pakko sanoa että syön hirveesti vihanneksia ja hedelmiä, juon myös vettä paljon sekä itseasiassa vihreä teetäkin (olen aina tottunut syömään ja juomaan näin) ruisleipääkin menee sekä riisiä ja tummaa pastaa, liha yököttää tällä hetkellä, joten en ole hirveästi lihaa syönyt.
Eikä musta tunnu ummettuneelta, mä vaan haluaisin saada tavarat liikkeelle ja ulos! Kokoajan on muutenkin kamalan paha olo (siis oksettaa) en kyllä ole oksentanut, mutta harvoin mä oksennan, elämän aikana ehkä 10 kertaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Njuu, mulla kävi toisin päin, toimimaton alkoi toimimaan. Mut juo paljon (1.5L vähintään) vettä, se auttaa ja juo vaik vihreetä teetä tms.

Ja se kutina, tosiaan, voi johtua hormoneista, mutta jos jatkuu, nii mainitses neuvolas, voi johtuu kohonneist maksa-arvoista.

Apua, kohonneet maksa-arvot?!!! onko vaarallista?! mistä tommoset kohonneet maksa-arvot voi johtua?

Yhteistyössä