Onko muita äitejä...

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele
...joilla puhjennut paniikkihäiriö/kohtaukia/ahdistusta lapsen syntymän jälkeen?

Itse synnytin esikoisen tammikuussa ja 3 viikkoa sitten tuli ensimmäinen paniikkikohtaus. Sen jälkeen joka päivä suurta ahdistusta....
Viikko sitten aloitin lääkkeet(cipralex) ja nyt on pari päivää ollu vähän parempia.
Lääkärissä oon rampannu joka oireen takia, luullen että mulla on joku sairaus tms.

Ennen ei ikinä oo ollu moista...varmasti aiheutunut synnytyksestä,elämänmuutoksesta yms...

kertokaa omia kokemuksia, esim. millaisia fyysisiä oireita teillä on, ja tunteita?

viisi lasta itsellä, paniikkikohtaus iski kolmannen kanssa , johtui ilmeisesti siiä kun oli niin kovasti silloin odotettu ja sitte synnytyksessä oli vähä kovia kokemuksia, lapsi terve kumminki, mutta johtusko ne paniikkikohtausket siitä, kun uusi elämä on nii iso juttu jonka vasta sitte tajuaa ja maailmalta koittaa sitä varjella..?kun saa ekan kohtauksen, uskoo että kaikki pikkujututki on oireita jostain isosta, kyllä tästä yli kummiski pääsee:D

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
viisi lasta itsellä, paniikkikohtaus iski kolmannen kanssa , johtui ilmeisesti siiä kun oli niin kovasti silloin odotettu ja sitte synnytyksessä oli vähä kovia kokemuksia, lapsi terve kumminki, mutta johtusko ne paniikkikohtausket siitä, kun uusi elämä on nii iso juttu jonka vasta sitte tajuaa ja maailmalta koittaa sitä varjella..?kun saa ekan kohtauksen, uskoo että kaikki pikkujututki on oireita jostain isosta, kyllä tästä yli kummiski pääsee:D

itekki oon miettiny samaa, että voisko johtua siitä että nyt todella on vasta tajunnu että mä oon äiti, ja mulla on pieni lapsi...

No mulla ei kohtauksia ole tullut mutta ihan hulluks mä olen kyllä lasten jälkeen tullut :whistle: Joka päivä kolottaa johonkin ja sitten ajattelen että mikäköhän taas vaivaa.Ja olen ihan hysteerinen vatsataudin pelkääjä :ashamed: Käsiä pestään minkä keretään ja ajattelin että en koskaan laita lastani päiväkotiin ettei vaan saa tautia :headwall: Ja meillä ei sitä oksutautia ole edes koskaan ollut,lapset nyt 3v ja 7kk.Itselläni ei myöskään ole koskaan ollut sitä.
Mutta tää alkaa oikeesti mennä ihan överiks ja tiedostan sen itekki.Oon ollu nyt 4v neljän seinän sisällä ja kaks lasta saanu niin kyllä on aivot ihan huurussa :headwall:

Mä pelkään NAURUKOHTAUS kanssa ihan hysteerisesti mahatautia.....
Minkäs teet- vaikka kuinka yrität järjellä ajatella. Ja siihen kun joku tulee vielä heittämään jotain älytöntä kommenttia että sä oot ihan hullu... :xmas:
Ei sille vaan voi mitään. Onneksi tämä epidemia-aika alkaa olla lopuillaan :hug:

Kesät mä pelkään ampiaisia :laugh:

Yhteistyössä