Onko muita äitejä jotka haluaa puhua muustakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
kuin vauvoista/kestovaipoista/kirjakerhoista/lapsen kehityksestä?

kävin seurakunnan äiti-lapsipiirissä ja jotenkin yllätyin, että suurin osa on sellaisia "supermammoja", eli minulta mm. kysyttiin "kestoiletko"? "meillä kestoillaan, nää villikset on ihania ja oon neulonut näitä 10 kappaletta", "pottaillaanko teillä jo", "toi huggis on varmaan hyvä, mulla oli huggis ja meinaan hankkia vielä ***" (mikä hiton huggis, niin no joo, kantoliinani merkki on hug a bub mutta että huggis :) ).

sitten puhuttiin kaksplus lehden tilaajalahjoista (jopa että mikä oli paras tilaajalahja viime vuonna).. jotenkin alkoi väkisin hymyilyttää :) . Mistään muusta ei virinnyt keskustelua, ainakin noita äitejä kiinnosti lähinnä huggikset, villikset, kestoilu ja lehtien tilaajalahjat. onko äitejä jotka on vähemmän vannotuneita "mammaihmisiä" :) ?

No ei täällä ainakaan kerhossa ainoastaan lapsista puhuta mutta tietty jos olet siellä ekaa kertaa ollut ja jostain on pitänyt juttua yrittää keksiä niin parempi kait nuokin kun se iän ikuinen keskustelu säästä.

Aika jännä, kun kävin esikoisen kanssa äiti-lapsipiirissä 6 vuotta sitten, siellä puhuttiin lähinnä pamperseista, ristelyistä ja vaatemerkeistä. Kestoilijoita oli minä ja yksi toinen äiti, me oltiin niitä paskarättien huljuttelijoita.

On tainnut kestoilu tulla sen jälkeen suositummaksi :D

Mutta en mä kyllä käy äiti-lapsipiireissä, ei mulla ole sinne oikein mitään annettavaa, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset kuin muilla. En mä oikein mistään kestoilusta osaa repiä niin paljon puhuttavaa, vaippojahan ne vaan on kuitenkin.

:wave: kyllä elämään nyt pitää muutakin mahtua.. jos ei muuta ni sit vaik miehet :saint: Tietty sen puoleen ymmärtää, et jos elämässä ei ole muuta kuin ne lapset, ni on tietty muut puheen aiheet vähissä

Hmm. En ole itse koskaan kerhoillut, joten en tiedä miten meillä päin. Pelkästään vauvalle omistautuneita mammaihmisiä en tunne ketään.

Itse en tiedä noista esimerkkisanoistakaan mitä ovat (huggis jne.). Osakestoilua kyllä harrastan villahousujen kanssa, neuloin niitä kuten vähän muutakin. Lapsiasioita en harrasta oikein ollenkaan, mitä nyt valokuvausta - lapsia tulee kuvattua.

Mutta olisiko noissa mammakerhoissa lähtöoletuksena, että aletaan ensin puhumaan asioista jotka varmuudella ovat yhteisiä jutunaiheita - lapset, vaipat, vauvanruuat. Siitä sitten laajennetaan jutunjuurta kun päästään tutuiksi ja vähän kuulostellaan minkälainen nainen siellä äitikuoren takana on :)

no mistäs ap puhui? :D

oliskohan noi lapsiaiheet semmosia helppoja, yhdistäviä puheenaiheita, kun ei oikein vielä kunnolla tunneta.. mua kiinnostaa puhuu muustakin, mutta hyvinkin voisin kuvitella itseni perhekerhoon myös noista höpisemään..

En ois tajunnut mitään niiden puheesta.
Puistattaa tollaset äidit.. onneksi en edes tunne moisia.. hrrr.

Veikkaanpa että tollasissa mamma ja vauva-kerhoissa käy juuri ne tietyntyyppiset naiset.. ei kai niihin muunlaiset halua mennäkään?

Sanotaanko että jos 10 ihmistä kokoontuu yhteen ainoana yhdistävänä tekijänä äitiys nii eiköhän se ole ihan luonnollista puhua äitiydestä ja lapsista :whistle: Vaatii sit vähän enemmän aikaa, että oppii tuntee muitten toisiakin piirteitä.

Samoin jos mä menen lukupiiriin niin puhutaan lähinnä kirjoista vaikka olis kuinka vapaamuotoista. Jos menen luokkakokoukseen niin puhutaan kuluajoista. Jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Sanotaanko että jos 10 ihmistä kokoontuu yhteen ainoana yhdistävänä tekijänä äitiys nii eiköhän se ole ihan luonnollista puhua äitiydestä ja lapsista :whistle: Vaatii sit vähän enemmän aikaa, että oppii tuntee muitten toisiakin piirteitä.

Samoin jos mä menen lukupiiriin niin puhutaan lähinnä kirjoista vaikka olis kuinka vapaamuotoista. Jos menen luokkakokoukseen niin puhutaan kuluajoista. Jne.

Mua puistattaa se tapa miten jotkut äidit puhuu lapsistaan ja niiden kakkavaipoista... :x

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mistäs ap puhui? :D

oliskohan noi lapsiaiheet semmosia helppoja, yhdistäviä puheenaiheita, kun ei oikein vielä kunnolla tunneta.. mua kiinnostaa puhuu muustakin, mutta hyvinkin voisin kuvitella itseni perhekerhoon myös noista höpisemään..

no en ollut ihan ekaa kertaa paikalla, eli ollaan sen verran tuttuja jo että odotin että äidit puhuisivat muustakin. ekoilla kerroilla ajattelin että menee varmaan ohi mm. kestoista vöyhötys mutta ei ...

lisäksi äidit kertoi pitkät tarinat esim. mistä lapsen pieni kolhu käteen on tullut, pitkät tarinat mahataudeista ym.. ei puhettakaan miehistä, omista harrastuksista, muista kiinnostuksen kohteista kuin nuo vaipat ym.. jos yritti tuoda jotain puheenaihetta keskusteluun niin melkein saman tien se kääntyi lapsiin..

ja sitten nämä äidit hössöttää todella kovaan ääneen siinä kaikkien edessä "voi pikku tiina pullero pallero, kutikutikuti pallero pullero" :D . totta kai hellyyttä saa osoittaa, mutta tuntui aika hassulta.. kunnon mammameininkiä :D

Multa onnistuu kyllä keskustelu aiheista, jotka eivät edes sivua lapsia mitenkään. Enkä mä olis jaksanut silloin, kun lapsi oli pieni, puhua päivästä toiseen vaipoista, tutteleista tai kehityksestä. Onneks mulla oli tässä lähellä toinen samanhenkinen äiti, jonka kanssa voitiin hiekkalaatikolla ruotia vaikkapa jonkun tv-sarjan tapahtumia =).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no en ollut ihan ekaa kertaa paikalla, eli ollaan sen verran tuttuja jo että odotin että äidit puhuisivat muustakin. ekoilla kerroilla ajattelin että menee varmaan ohi mm. kestoista vöyhötys mutta ei ...

lisäksi äidit kertoi pitkät tarinat esim. mistä lapsen pieni kolhu käteen on tullut, pitkät tarinat mahataudeista ym.. ei puhettakaan miehistä, omista harrastuksista, muista kiinnostuksen kohteista kuin nuo vaipat ym.. jos yritti tuoda jotain puheenaihetta keskusteluun niin melkein saman tien se kääntyi lapsiin..

ja sitten nämä äidit hössöttää todella kovaan ääneen siinä kaikkien edessä "voi pikku tiina pullero pallero, kutikutikuti pallero pullero" :D . totta kai hellyyttä saa osoittaa, mutta tuntui aika hassulta.. kunnon mammameininkiä :D

:x :x :x Miksi käyt siellä ?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:x :x :x Miksi käyt siellä ?

.. no yritin tutustua äiteihin mutta tuntuu että siellä olevat äidit ovat kaikki tuollaisia (okei, oli siellä pari hiljaisempaakin ja voi olla että ajatukset samat kuin minulla...). Kiinnostaisi tutustua äiteihin, jotka kuitenkin ovat "normaaleja" eikä täysin höyrähtäneet vain mammajuttuihin.. itse asiassa yksi äiti tuolta ryhmästä sanoikin "Kun lapsi tulee niin tärkeysjärjestys muuttuu niin paljon ettei riitä puhuttavaa lapsettomien kanssa" :P .. Itsekin allekirjoitan että elämä muuttuu ja lapsi tärkeintä, mutta ei silti tarvitse muuttua tuollaiseksi : - O . Pitää vissiin laittaa joku ilmoitus lehteen että "etsitään normaalia äitiä juttukaveriksi" :P

Yhteistyössä