Onko muissakin perheissä niin että äiti herää lasten kanssa seiskalta ja mies vasta puoliltapäivin?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Haluisin edes joskus saada nukkua niin pitkään kuin haluan.. Ja mies tekee vuorotyötä, joten on muulloinkin vapaalla kuin viikonloppuisin eli en yritä viedä miehen ainoita aamuja, jolloin saa nousta myöhään.
 
yks
Mies nukkuis kyllä myöhään, mutta herätän hänet tekemään aamutoimet vähintää 1 krt/viikko. Ja muutenkin joskus kymmeneltä passitan hänet ylös. Ite saatan myös mennä nukkumaan, kuhan hän herää. Ettekö voisi sopia vaika illalla että mies nousee nyt seuraavana aamuna? Näin meillä tehhään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Mies nukkuis kyllä myöhään, mutta herätän hänet tekemään aamutoimet vähintää 1 krt/viikko. Ja muutenkin joskus kymmeneltä passitan hänet ylös. Ite saatan myös mennä nukkumaan, kuhan hän herää. Ettekö voisi sopia vaika illalla että mies nousee nyt seuraavana aamuna? Näin meillä tehhään.
No kai noin voisi tehdäkin. mies siis valvoo jonnekin kolmeen asti yöllä ja herää sit myöhään. itse nousen seiskalta ja kaadun sänkyyn viimeistään kymmeneltä illalla..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
ap on varsinainen marttyyri.
Miksi et tee asialle mitään?
Eli mitä? Mies on melkein tuplasti mun painoinen, en jaksa raahata ylös. Tykkää valvoa myöhään ja nousta myöhään. Jos ei mies itse halua toteuttaa mun toiveita, niin mitä voin tehdä?
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
ap on varsinainen marttyyri.
Miksi et tee asialle mitään?
Eli mitä? Mies on melkein tuplasti mun painoinen, en jaksa raahata ylös. Tykkää valvoa myöhään ja nousta myöhään. Jos ei mies itse halua toteuttaa mun toiveita, niin mitä voin tehdä?
Kylmää vettä päälle, siihen herää suurinkin karju.
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Mies nukkuis kyllä myöhään, mutta herätän hänet tekemään aamutoimet vähintää 1 krt/viikko. Ja muutenkin joskus kymmeneltä passitan hänet ylös. Ite saatan myös mennä nukkumaan, kuhan hän herää. Ettekö voisi sopia vaika illalla että mies nousee nyt seuraavana aamuna? Näin meillä tehhään.
No kai noin voisi tehdäkin. mies siis valvoo jonnekin kolmeen asti yöllä ja herää sit myöhään. itse nousen seiskalta ja kaadun sänkyyn viimeistään kymmeneltä illalla..
No meillä hänen on herättävä, vaikka myöhään menisi. En jaksas aatella, että puoli päivää menisi siihen että odottelen miestä herääväksi!
 
vieras
Kyllä meilläkin se olen minä, joka aamulla herään lapsen kanssa.

Mies nyt ei ihan puoleenpäivään nuku, äsken kömpi ylös. Koira herätti mut kuudelta ja sitten tyttö herätti mut puol kahdeksan nukkumasta tuosta olohuoneen tuolista
 
meillä tuo ukko tuppaa herää ennen ku kukkokaan herrää, normisti herää vapaalla aikaan, viimeistään 7 aikaan. välillä nakkaan sille tuon junnun jos tahdon ite vielä nukkua ja se sattuu olemaan sisällä eikä pihalla touhuumassa jotain..
 
Lex
Me kyllä nukutaan lasten kanssa n. yhdeksään, mies iltapäiville koska on pääasiassa yötöissä.

Hän pitää sitä yörytmiä jonkin verran yllä myös vapaapäivinä, joten kyllä se yleensä aina olen minä joka aamutoimet hoidan.
 
4lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
ap on varsinainen marttyyri.
Miksi et tee asialle mitään?
Eli mitä? Mies on melkein tuplasti mun painoinen, en jaksa raahata ylös. Tykkää valvoa myöhään ja nousta myöhään. Jos ei mies itse halua toteuttaa mun toiveita, niin mitä voin tehdä?
No juttele hänelle, sovitte vaikka että kerran viikossa hän nousee aamulla lapsen/Lapsen kanssa ja sä saat nukkua. Se on sitten hänen valinta onko valvonut yöllä kolmeen. Ei kannata aamulla päättää, että sä nouset muuten tänään, vaan jo illalla sopia.
tsemppiä!! Ukot ei aina vaan tajua, ei ole aina ilkeyttä.
 
narikka
mies herää lasten kans useamman kerran viikossa, antaa aamupalan, vaihtaa vaipan nuoremmalle. herättää minut ku on kahvi valmiina :) luksusta nukkun 1h pitempään. mies menee takasi nukkuun ku mie olen heränny. on paljon töissä iltasin joten haluaa olla lasten kans sitte aamusta.
 
Joo, meilläkin minä herään aamulla lapsen kanssa 6-7 maissa, vaihdan vaipat, syötän ja lapsi nukahtaa pian uudelleen. Mies ja vauva heräävät sitten uudestaan 9 maissa. Mutta mä en näe tässä mitään ongelmaa. Mun mielestä toi pari tuntia aamulla omaa aikaa on ihan luksusta. Juon kahvin rauhassa ja luen sanomalehden huolella. Joskus teen miehelle aamupalan sitten valmiiksi.

Kyllä mun mies hoitaa meidän lasta sitten herättyään ihan tarpeeksi, en tartte vaatia sitä heräämään samaan aikaan mun kanssa, se ois itsekästä.
 

Yhteistyössä