Onko muilla vanhempia jotka ovat idiootteja tässä asiassa?

Äitini meinaa vähän väliä antaa omalla lusikalla/haarukalla lapseni suuhun ruokaa tai herkkua. Ei millään mene päähän, että sitä kautta tarttuu karies. Menee hermot, kun ei voi luottaa, että toinen muistaisi tälläisen asian.
Tänään vetäsin kasvimaan nenääni ja pidin asiasta taas puhuttelun, kun oli tilanne johon piti puuttua.
Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa?
 
Professional Griefer
Sen karieksen lisäksi on muutenkin vähän ällöttävää, kun jotkut syö samoilla aterimilla muiden kanssa, varsinkin lastensa. Ja joojoo, kyllähän sitä kumppaniaan pussaileekin joka on suurempaa limanvaihtoa, mutta silti.

Mutta mullahan ei saa olla tästä mielipidettä kun ei niitä lapsia nyt ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
fdsaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29344312:
Äitini meinaa vähän väliä antaa omalla lusikalla/haarukalla lapseni suuhun ruokaa tai herkkua. Ei millään mene päähän, että sitä kautta tarttuu karies. Menee hermot, kun ei voi luottaa, että toinen muistaisi tälläisen asian.
Tänään vetäsin kasvimaan nenääni ja pidin asiasta taas puhuttelun, kun oli tilanne johon piti puuttua.
Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa?
Ei mikään. Itse annan joskus myös vauvan maistaa esim. omaa rahkaani samalla lusikalla. Nih.
 
Niintainäin
[QUOTE="viola";29344402]Mä olen itse syyllistynyt samaan omieni kohdalla, mutta en toki tee sitä ikinä vieraille lapsille.[/QUOTE]

No, lapsihan saa siinä tutkitusti hyödyllisiä bakteereja. Vain hammaslääkärin näkökulmasta se on ehdoton no, no.

En kyllä vieraalle lapselle omasta lusikasta antais.
 
En mäkää anna omal lusikal vauvalle ruokaa. Tai jos kokeilen että onko sose sopivan lämpöst, otan oman lusikan sitä varten. Miehen kans syödään yhteisil aterimil välil mutta lapselle se on mun mielest eri asia. Onhan sil iha erilaiset bakteerit menos siel suussa ku aikuisil... Mut toisaalt pussailen vauvaa joka päivä nii kait se siinäki saa niitä bakteereja :D Mut juu, jos näkisin et oma äitini maistaisi soseen lämpötilaa nii sanoisin siihe et kait annat vauvalle sit eri lusikal :)
 
viers
Alkuperäinen kirjoittaja Niintainäin;29344425:
No, lapsihan saa siinä tutkitusti hyödyllisiä bakteereja. Vain hammaslääkärin näkökulmasta se on ehdoton no, no.

En kyllä vieraalle lapselle omasta lusikasta antais.
Miehelläni on todella ärhäkkä karies suussa. Eipä ole tullut mieleenkään, että ne muut bakteerit siellä suussa olisivat niin hyödyllisiä, että se karies kannattaisi tartuttaa siinä hyödyllisempien bakteerien siivellä.
 
voipolla
[QUOTE="viola";29344571]Millainen on ärhäkkä karies?
(Vai olisiko miehelläsi muuten suussa oivalliset reikiintymisolosuhteet?)[/QUOTE]

että se ärisee tai hampaat on ihan mädät ruskeet tikut
 
Mun äitillä on suu täynnä kruunuja ja reikiä ollu tosi paljon ja hän oli sitä mieltä ettei hänellä ole kariesta :mad:
Mulla ei ole ollut koskaan reikiä ja haluan ainakin yrittää jos lapseni pääsisi yhtä helpolla elämässä tässä asiassa.
 
vveras
[QUOTE="viola";29344571]Millainen on ärhäkkä karies?
(Vai olisiko miehelläsi muuten suussa oivalliset reikiintymisolosuhteet?)[/QUOTE]

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, on niitä kantoja vähän erilaisia. Hammaslääkäri suositteli miehelle hoitoa, jossa ensin "tapetaan" bakteerit suusta ja sitten siirretään sinne uusi bakteerikanta.

Minulla ei ole yhtään reikää hampaissa. Mutta en silti anna omalla lusikallani ruokaa lapsille.
 

Yhteistyössä