Onko muilla tällänen ÄITIYSNEUVOLA ohjelma?? :O

Seuranta tapahtuu vastaanottokäynnein terveydenhoitajan ja lääkärin luona. Lisäksi tehdään odottavalle yksi ultraäänitutkimus, tavallisesti raskausviikolla 11-13.

Vastaanottokäynnit äitiysneuvolassa pyritään suunnittelemaan yksilöllisesti noudattaen paikallisesti sovittua runko-ohjelmaa:

Terveydenhoitajan tarkastukset raskausviikoilla 11. 22, 30, 32, 34, 38, 39 ja 40.

Lääkärintarkastukset ovat raskausviikoilla 12-13, 26-28 ja 36.

Lisäksi lapsen synnyttyä perheellä on yksi vastaanottokäynti äitiysneuvolassa.

Synnytyksen jälkitarkastukseen kuuluu käynti terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotoilla 6-12 viikon kuluttua synnytyksestä.

siis eikö neuvoloita oo useemmin enää nykyään?? :eek: :eek:
 
Jep, juuri tuollainen mulla ainakin oli. Tosin poika syntyi 36 viikolla, niin noi viimeiset käynnit jäi luonnollisesti pois, mutta olisi ollut juurikin noin, jos sinne asti oltaisiin päästy. Terveydenhoitaja kävi vauvan synnyttyä kotona kahdesti. Normaalisti oli käynyt vain kerran, mutta piti tarkkailla vauvan painoa, niin siksi kävi kahdesti.

Muoks. Ultria oli meillä 3. Meni ohi tuo kohta tosta :ashamed:
 
harmaana vielä
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Seuranta tapahtuu vastaanottokäynnein terveydenhoitajan ja lääkärin luona. Lisäksi tehdään odottavalle yksi ultraäänitutkimus, tavallisesti raskausviikolla 11-13.

Vastaanottokäynnit äitiysneuvolassa pyritään suunnittelemaan yksilöllisesti noudattaen paikallisesti sovittua runko-ohjelmaa:

Terveydenhoitajan tarkastukset raskausviikoilla 11. 22, 30, 32, 34, 38, 39 ja 40.

Lääkärintarkastukset ovat raskausviikoilla 12-13, 26-28 ja 36.

Lisäksi lapsen synnyttyä perheellä on yksi vastaanottokäynti äitiysneuvolassa.

Synnytyksen jälkitarkastukseen kuuluu käynti terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotoilla 6-12 viikon kuluttua synnytyksestä.

siis eikö neuvoloita oo useemmin enää nykyään?? :eek: :eek:
Noin suurinpiirtein on ainakin täälläpäin. Tietysti käyntejä tiheämmin, jos on riskiraskaus.

 
Täällä on ensin käynti th:lla n. viikolla 7, sitten alkuraskauden ultra n. viikolla 9-11. Sen jälkeen voi käydä ä-polilla np-ultrassa, sitten on 4 viikon välein th käyntejä viikolle 28 asti, tuossa välissä on rakenneultra. viikolta 28 kahden viikon välein viikolle 36 asti th käyntejä, viikolta 36 viikon välein synnytykseen asti. Ja synnytystapa-arvio viikolla 37 ä-polilla, jos on jotain häikkää tai ensisynnyttyjä tai sektio takana.
Ensisynnyttäjillä on muutama kerta enemmän ja jos on jotain seurattavaa, niin silloin on tiheämmin käynnit.
 
A shadieeyah
2000-2001 oli eka 4viikon välein, vk:lta 30 oli 2viikon välein..ja sit olikos viikolta 36 oli viikon välein..ja kahessa ultrassa kerkesin käymään(ois ollu se kolmas alussa mut olin sillon marokossa).
 
Kuukauden välein olen käynyt neuvolassa, eka lääkäri oli raskausviikolla 26. Ultrat viikoilla 12, 20 ja 36 (vikan ultran tekee lääkäri, muut on hoitaja tehnyt ). Neuvolakäynnit alkaa seuraavan käynnin jälkeen kai olla kahdesti kuussa, kun alkaa h-hetki lähestymään (nyt siis menossa rv 29 )
 
Mulla oli aluksi neuvolakäynnit n. kerran kuukaudessa. Rv 29 jälkeen neuvolakäynnit 2 kertaa kuukaudessa. Noista neuvolakäynneistä kolmessa oli lääkäri. Kaksi ultraa muistaakseni viikoilla 13 ja 19. Lisäksi kaksi ylimääräistä ultraa loppuvaiheessa, synnytys- ja kokoarvio.
 
tsihihii
tuon mukaan mä olisin käynyt vasta kaksi kertaa neuvolassa ja kerran lääkärillä??? viikkoja 24+2. tosi asiassa neuvolassa olen käynyt 3 kertaa terveydenhoitajalla ja 2 kertaa lääkärillä joka on ultrannut ja tehnyt sisätutkimuksen. ja ensviikolla taas neuvola th:lla. erihyvää huolta pdetään odottajasta meilläpäin...=)
 
AnQ
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
mulla oli v.98-99 alussa 4:n vkon välein, si jostain 30 vkolta alko oleen 2:n viikon välein. ja 2 ultraa oli silloin. :eek:
Onhan nuo voinut tuossa ajassa muuttua paljonkin, ja jostain olin saavinani tietoa, että esikoistaan odottavaa "vahditaan" tarkemmin kun uudelleensynnyttäjää. Miulla on ollut kyllä nyt jo tuon 8 neuvolakäyntiä josta 2 lääkäriä, siihen päälle vielä np- ja rakenneultrat. Nyt siis menossa 34. viikko.
 

Yhteistyössä