Onko muilla synnytyksessä katkennu peräsuolensupistajalihas?

Synnytin aivan ihanan poika vauvan 24.3, mutta synnytyksessä minulta katkesi peräsuolesta supistaja/sulkija lihas. Tiedän että paraneminen on hidasta, mutta haluisin kuulla muiden kokemuksia paranemisesta ja mahdollisista myöhemmistä synnytyksistä (onko lihas katkennut uudestaan seuraavassa synnytyksessä?). Tiedän että tämä on aikas harvinaista, mutta jos löytyisi edes yksi kohtalotoveri?!

Sain sairaalassa fysioterapeutilta jumppa ohjeet ja ajan fysioterapeutille kolmen kuukauden päähän. Epikriisistä luin myös että saan lähetteen kastrokirurgian poliklinikalle kuuden kuukauden päähän, jolloin tikkien pitäisi sulaa.

ONKO KOHTALOTOVEREITA??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 09:42 Luulisin kirjoitti:
Eikös näissä tapauksissa ole seuraava synnytys automaattisesti sektio?!
Toivottavasti olet väärässä! Kysyin kyllä sillon sairaalassa ollessani yhdeltä kätilöltä et onko todennäköistä et se lihas katkeaa myös seuraavassa synnytyksessä? Kätilö sanos et hän ei oikeen osaa sanoa, mut luulee et on kiinni siitä miten se paranee...
 
Luulisin
No joka paikasta mistä olen lukenut juttuja repeämisistä, niin niissä on ollut, että jos repeämä on III asteen, saati että sulkijalihas repeää, on seuraava autom. sektio... Mutta sektio on mukava tapa synnyttää! =)
 
minulle kävi myös näin huhtikuun loppupuolella. toipuminen on hyvässä vauhdissa,ja ei mul mitää oireita enää asian suhteen oikeastaa ole yhtään.
Minulle sanottiin et jos toipuminen on hidasta ja rankkaa voi vaatia seuraavassa synnytyksessa sektiota mut ei automaattinen toimenpide!
 
Kiitoksia vastanneille!

Olen myös jo toipunut hyvää vauhtia...ens kuun lopussa on fysioterapia aika missä katotaan sit ihan jonku koneen avulla et miten se lihas on parantunu. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi et kannattaa heti seuraavan raskauden alussa mietti synnytys tapaa ja eri vaihtoehtoja, mut loppupeleissä riippuu paranemisesta!
 

Yhteistyössä