onko muilla opamox käytösä

Ilta-tähti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 23:05 Minä vain kirjoitti:
Miten otatte tuon lääkkeen,jos määrätty esim 1-3pvä? itse joudn ottamaan kaksi kerralla, ja vielä noin tunnin parin päästä kolmannen...jos olen ahdistavissa juhlissa tms.
Minä kans otan aamuisin 2 ja ilta-päivällä yhden........ :wave:
 
Hyvä kuulla...Itseäni vaivas, että kun kaksi ottaa yhtä aikaa niin eikö se ole sitten jo 30mg...Mutta, mutta ystävälleni määrätty raskausaikana Opamox 30mgx3! Eli kai sekin turvallissuuden rajoissa sitten... :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 18:33 Minä vain kirjoitti:
Hyvä kuulla...Itseäni vaivas, että kun kaksi ottaa yhtä aikaa niin eikö se ole sitten jo 30mg...Mutta, mutta ystävälleni määrätty raskausaikana Opamox 30mgx3! Eli kai sekin turvallissuuden rajoissa sitten... :snotty:
Mulla myös sama annostus, rv 13 aloitin, 3 kpl päivässä.
Nyt rv 35
 
Riikka: itselläni myös loppuraskaus menossa, ja opamox käytössä. Meinaatko lopettaa lääkkeen ennen synnytystä...Vai?! tiputatko annoksen minimiin?!
Itseäni mietityttää että mitä tehdä tuon lääkkeen kanssa...vauvan vieroitusoireet ym...
 
Lukekaapa huviksenne äitien terveys ekalta sivulta tipi81:n kirjotuksia lääkeriippuvuudesta raskausaikana. Mulle tarjottiin kans äitiysneuvolassa opamoxia unettomuuteen joskus raskausvkolla 32, mutta en ottanut, koska loppuraskaudessa käytettynä se voi aiheuttaa vauvalle vieroitusoireita. Olen nukkunut tosi huonosti koko rask. ajan, ja nyt viimeiset pari kuukautta heräilen joka yö 1/2-2:n tunnin välein, mutta olen mielummin ilman lääkkeitä, kun että aiheuttaisin itselleni tai vauvalle riippuvuuden. La tällä vkolla.
 
mie
mulle on psykiatri sanonut niin, että raskauden ekan kolmanneksen jälkeen on turvallisempaa. no, sairaalassa, siis prenalla kun olen maannut, olen joka ilta ottanut nukahtamislääkkeen. ensin opamoxin tai oxepamin tai oxaminin - ovat kaikki samoja, mutta sitten pyysin, että enkö voi saada imovanea, koska se sopii mulle paremmin, ei ole aamulla huono olo ja sitten sain imovanea, sairaalassa. mutta korostan: neuvotelkaa aina lääkärin kanssa, ne tietävät parhaiten ja osaavat yleensä arvioida tilanteen!
 

Yhteistyössä