Onko muilla ollut vasemmalla kyljellä makaaminen ongelmana loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja nannaliinuska
  • Ensimmäinen viesti
nannaliinuska
Niin, mulla (rv34) maha painaa jo seistessäkin niin tossa ylhäällä että hengittäminen on välillä hankalaa, erityisesti syömisen jälkeen. tää on normaalia, tiedän. Niska ja selkä on kans aika jumissa joten se tuo oman säväyksensä tähän.
Mutta siis kun menen makuulle vasemmalle kyljelleni, musta välillä tuntuu että sydän muljuu kummasti ja tulee kumma outo olo. Onkos muilla ollut vastaavaa ja mistä johtunee? Mulla on silloin tällöin sydämen liikalyöntejä mutta lääkäri määritteli ne normaaliksi eikä normisti kuuntelemalla ainakaan sydämessä ollut mitään vikaa. Niin ja mahtaako tää outo juttu vaikuttaa vauvaan jotenkin, siis silloin harvoin kun uskallan vasemmalle kyljelleni mennä. Alkaa varmaan jo olla hiukan psykologinenkin vaikutus kun tätä murehdin... mutta kommentteja kiitos!

"vieras"
Minäkään en pysytynyt vasemmalla kyljellä enkä selällään nukkumaan koko raskausaikana, tuli tosi huono olo. Esikoista odottaessa vain selällään nukkuminen aiheutti huonon olon. samoin neuvolassa tutkimuksen aikana selällään tuli huono olo.Näitä ei tutkittu, vaikutti varmaan vain vauvan asento, painoi verisuonta tai mitähän se neuvolan täti sanoi...

Yritä tukea tyynyillä joka puolelta ja nuku vain niissä asennoissa, mitkä eivät aiheuta huonoa oloa.

Kuopusta odottaessa en pystynyt nukkumaan vasemmalla kyljellä viimeiseen kymmeneen viikkoon, aiheutti aivan hirveän närästyksen. Muuten mua ei närästänyt koko raskausaikana ollenkaan, mutta aina kun kääntyi vasemmalli kyljelleen niin :x Muuta vaivaa tuo vasemmalla kyljellä oleminen ei saanut aikaan.

vierailija
Täällä sama ja en oo niskakivun takiakaan pystyny vasemmalla kyljellä nukkuun nyt kuukauteen. Rv 28:lla ollaan ja huolettaa kun joka paikassa suositellaan nimenomaan nukkumaan vasemmalla kyljellä :/ Selälläänkään ei pysty, joten alkaa olla asennot vähissä ja paikat puutuu öisin.

vierailija
Kummassakaan raskaudessa en ole pystynyt nukkumaan vasemmalla kyljellä kovinkaan pitkää aikaa kun tuli huono olo. En sitten vaan ollut pitkiä aikoja vasemmalla kyljelläni. Istukka oli vatsan edessä ja uskon sen vaikuttaneen tuohon oloon. Selällään tai oikealla kyljellään olo ei tuntunut pahalta.

vierailija
Mulla tuli kans molempien raiskauksen aikana noita muljumisia ja jos yritin olla välittämättä tuntui kuin veri pakenisi päästä,kuin roikkuisi pää alaspäin pyörrytykseen asti. Sama tuli selällä maatessa joten vain oikealla kyljellä nukuin. Vauva ilmeisesti tukki jotkut verisuonet.

Yhteistyössä