Onko muilla nyt ollut viivettä postin lähetyksen seurannassa?

  • Viestiketjun aloittaja "Mellis"
  • Ensimmäinen viesti
"Mellis"
Olen lähdössä reissuun torstaina ja tilasin kahdesta eri nettikaupasta vaatteita, katsoin että molemmissa toimitusaika on sellainen että kerkeävät tulla. Tilasin molemmat alkuviikosta, niin että pitäisi olla perillä viimeistään tiistaina. Katsoin lähetyksen seurannasta, toinen paketti on otettu kuljetettavaksi 13.5 ja toisesta otettu vasta sähköinen ilmoitus tulevasta lähetyksestä 13.5. Onkohan niin etteivät nuo nyt ole päivittyneet? Torstai oli tottakai pyhä, mutta olisihan niiden perjantaina pitänyt liikkua. Alkaa huolestuttamaan jos eivät keskiviikkoon mennessä tule niin en niitä kerkeä mukaan samaan :(
 
vieras*
Se nettikaupan toimitusaika ei välttämättä tarkoita sitä milloin sinä saat ne, vaan sitä milloin posti saa ne kuljetukseen. Osa nettikaupoista on äääääärettömän hitaita, voi mennä viikkoja ennen kuin saat tilaamasi.
 
"Mellis"
Se nettikaupan toimitusaika ei välttämättä tarkoita sitä milloin sinä saat ne, vaan sitä milloin posti saa ne kuljetukseen. Osa nettikaupoista on äääääärettömän hitaita, voi mennä viikkoja ennen kuin saat tilaamasi.
Olen siis saanut noista sähköpostiin ilmoituksen että ovat lähteneet heidän varastolta, toisessa on että saapuu minulle 2-4 arkipäivän kuluessa, toisessa on 4 arkipäivän kuluessa.
 
vieras*
Näktyykö sinulla merkintää 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS?

Tuon jälkeen se menee meillä vielä lähimpään ison kaupungin lajitteluun, josta vielä lähteen meidän paikallispostiin.
 
"Mellis"
Näktyykö sinulla merkintää 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS?

Tuon jälkeen se menee meillä vielä lähimpään ison kaupungin lajitteluun, josta vielä lähteen meidän paikallispostiin.
Toisessa on ainoa merkintä 13.5 kello 12:26, tieto tulevasta lähetyksestä on saapunut Itellalle.
Toisessa on 15.5 kello 8:30, lähetys on lajiteltu. Kirjoitin siis tuohon aloitukseen väärin, 13.5 on tuosta saatu ilmoitus ja perjantaina lajiteltu. Tuollahan voisi ehkä jopa olla toivoa saapua perille, jos olisi perjantaina kuljetettu lähimmän kaupungin lajittelukeskukseen ja huomenna tulisi uusi päivitys sieltä.

Tuo ensimmäinen huolestuttaa kyllä ja ihmettelen miten ei ole perjantaina muka liikkunut minnekkään, jospa olisi vain päivittämättä.
 
Mulle ei tullu tilaus perjantaina. Luotan nyt siihen, että huomenna tahi tiistaina sais jotain infoo. Korpee toi postin touhu. Olivat kerran lähettäny mun paketin Savoon johki ihan ihme paikkakunnalle ja sieltä oli menny Kuopioon. Jumalauta, mikä selvittely tos oli. Lopulta kumminkin sen sain, onneks.
 
Nap
[QUOTE="Mellis";30832030]Toisessa on ainoa merkintä 13.5 kello 12:26, tieto tulevasta lähetyksestä on saapunut Itellalle.
Toisessa on 15.5 kello 8:30, lähetys on lajiteltu. Kirjoitin siis tuohon aloitukseen väärin, 13.5 on tuosta saatu ilmoitus ja perjantaina lajiteltu. Tuollahan voisi ehkä jopa olla toivoa saapua perille, jos olisi perjantaina kuljetettu lähimmän kaupungin lajittelukeskukseen ja huomenna tulisi uusi päivitys sieltä.

Tuo ensimmäinen huolestuttaa kyllä ja ihmettelen miten ei ole perjantaina muka liikkunut minnekkään, jospa olisi vain päivittämättä.[/QUOTE]

Tieto saapuvasta lähestyksestä siis tarkoittaa sitä, että sieltä firmasta mistä olet tilannut on tehty pakettikortit valmiiksi koneella, mutta se paketti ei vielä ole siirtynyt lähettäjältä sinne postille kuljetettavaksi. Siinä voi muutamakin päivä mennä ennen kun oikeasti lähtee se paketti siirtymään yhtään mihinkään. Todennäköisesti siis makoilee pakattuna rullakossa odottamassa rullakon hakijaa.
 

Yhteistyössä