Onko muilla lähes pakonomaista tarvetta budjetoida?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Siis kun mulla on joku kumma tarve laskea koko ajan etukäteen, että paljonko mulla menee rahaa mihinkin :o Eilen tuli palkka ja lomaraha, tänään maksoin tähän astiset pakolliset maksut ja nyt lasken koko ajan arvioita (ja niiden pitää olla mahdollisimman tarkkoja), että paljonko mulla menee heinäkuun aikana mihinkin rahaa. Eli bensa, ruoka, eläinlääkäri, vaatteet, tuleva viikonloppureissu... kaikki on suunnilleen eurolleen budjetoitu |O |O Miten tätä nutturaa sais vähän löysemmälle :ashamed: Onneks meillä on perheessä omat rahat, niin ei tarvii miehen rahoja stressata =)

Tunnustan! Minä kanssa budjetoin kaikkea etukäteen, yleensä on hyvin suunniteltu, paljonko raha minnekin kulu. Ja mulla kyllä miehenkin rahat hoidettavana :) Kait se numeroiten pyöritys jää vaan päälle, kirjanpitäjänä kun työskentelen :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tyääiti:
Ei ole. Mutta toki hahmottelen kuukauden kulutusta hieman, erityisesti jos ostelen jotain isompaa ja välillä käyn katsomassa saldon tilannetta.

Minun ei tarvii edes käydä katsomassa saldoa, kun laskukone raksuttaa päässä koko ajan :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen harmailee:
Tunnustan! Minä kanssa budjetoin kaikkea etukäteen, yleensä on hyvin suunniteltu, paljonko raha minnekin kulu. Ja mulla kyllä miehenkin rahat hoidettavana :) Kait se numeroiten pyöritys jää vaan päälle, kirjanpitäjänä kun työskentelen :o

Mä olen kylläkin vaan entinen kirjanpitäjä, mut mulla on aina excelissä kuukausi budjetit, jotka vielä vedän yhteen vuosibudjetti taulukkoon :whistle: mies joskus irvailee, että en sentään oo ajatellut perustaa omaan kirjanpitoon omia kustannus paikkoja jokaista perheenjäsentä varten. Minä kun vielä jaksotan ennakkoon kaikki isommat laskut ja varaan niihin ennakkoon raha :D

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

Mä olen kylläkin vaan entinen kirjanpitäjä, mut mulla on aina excelissä kuukausi budjetit, jotka vielä vedän yhteen vuosibudjetti taulukkoon :whistle: mies joskus irvailee, että en sentään oo ajatellut perustaa omaan kirjanpitoon omia kustannus paikkoja jokaista perheenjäsentä varten. Minä kun vielä jaksotan ennakkoon kaikki isommat laskut ja varaan niihin ennakkoon raha :D

Juuh, meitsillakin kaikki säännölliset laskut laskettu vuositasolla ja siitä sitten jaksotettu kuukausitasolle. Hommattu oma laskutili, johon laitan joka kuukausi saman summan rahan noita laskuja varten. Aina saa laskut maksettu riippumatta siitä osuuko niitä sille kuukaudella 200 eurolla vaiko 2000 eurolla..... :9

Hitsi, se jokaiselle perheenjäsenelle oma kustannuspaikka olisikin hieno juttu :) :) katsotais, että kuka se kannatavin olisi........ Heh :)

Juuh, meitsillakin kaikki säännölliset laskut laskettu vuositasolla ja siitä sitten jaksotettu kuukausitasolle. Hommattu oma laskutili, johon laitan joka kuukausi saman summan rahan noita laskuja varten. Aina saa laskut maksettu riippumatta siitä osuuko niitä sille kuukaudella 200 eurolla vaiko 2000 eurolla..... :9

Hitsi, se jokaiselle perheenjäsenelle oma kustannuspaikka olisikin hieno juttu :) :) katsotais, että kuka se kannatavin olisi........ Heh :)

Meillä myös näin =)

Minä olen pitänyt tilikirjaa Excelillä opiskeluajoista lähtien. Silloin syynä oli se, että piti saada tosi vähäiset rahat riittämään. Kun tapasin pedanttisuuteen taipuvaisen mieheni, hän perusti tietokoneelle oman tilikirjan. Kun menimme naimisiin, yhdistimme tilikirjat. Nyt meillä sitten on koneella viidentoista vuoden tilikirjat sentin tarkkuudella. Hulluutta?

Mäkin olen tehnyt kuukausitasolla budjetin, josta näkee, mitkä ovat joka kuukausi menevät välttämättömät menot (laina, asumiskulut, auto, päivähoitomaksut, TV jne.) ja sitten mitä jää yli vapaampaan käyttöön. Mutta sen tarkemmin en seuraa tai budjetoi kuukausittain etukäteen. Ainakaan niin kauan kun rahaa aina riittää..

Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
Minä olen pitänyt tilikirjaa Excelillä opiskeluajoista lähtien. Silloin syynä oli se, että piti saada tosi vähäiset rahat riittämään. Kun tapasin pedanttisuuteen taipuvaisen mieheni, hän perusti tietokoneelle oman tilikirjan. Kun menimme naimisiin, yhdistimme tilikirjat. Nyt meillä sitten on koneella viidentoista vuoden tilikirjat sentin tarkkuudella. Hulluutta?

Romanttista, yhdistitte tilikirjat :D ;)

Yhteistyössä