Onko muilla kokemuksia kystista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meea

Jäsen
17.06.2007
186
0
16
onko muilla ollut kystaa munasarjoissa? lähtikö itekseen pois vai jouduttiinko poistaa?
Itselläni todettiin sellainen 6cm kysta!Ensimmäistä lasta ollaan jo yritetty vuosi ja gyne meinasi että voi olla positiivistakin kun tulee kysta... elimistössä tapahtuu kuulemma muutos!

Mulla on ollut oikeassa munasarjassa kystia jo yli kymmenen vuotta. Yhden kerran on punkteerattu, kun oli kasvanut niin isoksi, että aiheutti kipuja ja vuotoa. Mutta muuten niistä ei ole haittaa ole ollut ja raskaaksi olen tullut suht nopeasti. Toivottavasti teilläkin pian tärppää!

itsellä kontrolli edessä ensi viikolla ja kipua ei nyt ole ollut!mutta oli tosi tosi kipeä!nyt tuntuu et se ois voinu kadota pois!
kyllä sitä jo itsekin toivois et tärppäis jo... varmaan pitää kohta ottaa yhteyttä lapsettomuus klinikalle, jos ei kohta ala tärppäämään!

Minullakin 6cm kokoinen kysta, sen 'tuleminen' oli älyttömän kipeä, luulin, että kuolen siihen paikkaan. Kipukohtaus kesti pari tuntia. Kontrolliajan kystan toteamisesta sain 2kk:n päähän ja siihen mennessä oli kaikessa hiljaisuudessa hävinnyt.
Nyt toisellakin puolella on pienempi, mutta ns. tavallinen, tuo kipeä oli keltarauhaskysta.

mulla tuli 3kk sitten ihan hirveet kivut tonne oikeelle puolelle ja hakeuduin lääkäriin ja sieltä passitettiin sit suoraan kiireellisenä gynepolille. löyty 5x7cm kysta oikeesta munasarjasta. kipuja jatku niin kauan ku menkat alko (1,5vko myöhässä) ja eilen oli sit tarkistus käynti ja koko homma oli kadonnu ku tuhka tuuleen!!!

itelläki reilu vuos yrittämistä takana, ja toiveekkaana tässä odotellaan!

Yhteistyössä