kysta munasarjoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytti.

Vieras
Hei!

Minulla todettiin kaksi kystaa munasarjoissa. Se pelästytti, vaikka lääkärin mukaan asia on hyvin arkipäiväinen eikä vaikuta lastensaantiin mitenkään. Kystien pitäisi hävitä itsestään muutamassa kuukaudessa tai sitten ne leikataan pois.
Itse olemme juuri aloittaneet yrittämään ensimmäistä lastamme ja siksi tämä niin kovin pelästytti. Onko kenelläkään kokemuksia kystista ja niiden vaikutuksesta lapsen saamiseen. Olisin niin kovin kiitollinen kaikesta infosta. Lääkärin puheet ei vakuuta :)

Heips
Mullakin ultrattiin joskus aikoinaan noita kystia kun mahaan sattu kamalasti (vihlontakipu). Seuranta-ajan sain 3kk:n päähän ja sitten ne olikin kadonneet eikä sen koomin ole näkynyt. Lääkäri sanoi minulle silloin ihan samaa, en kyllä uskonut olin ihan paniikissa. Kaikki on kuitenkin tapauskohtaista, mutta en ehkä vielä menettäisi yöuniani :)

Jep, samantapainen tarina kuin yllä olevalla. Kovien kipujen takia menin lääkäriin ja todettiin kanssa munasarjakysta joka. Kipu lääkettä sain ja kanssa tarkastuksen missä ei mitään ihmeellistä ollut. Kaksi lastakin me olemme tämän jälkeen saaneet.

Yhteistyössä