Onko muilla firma päättänyt maksaa lomarahat-vapaina?

  • Viestiketjun aloittaja loma mielessä
  • Ensimmäinen viesti
YT:n tuloksena: vaihda lomarahat vapaaseen tai ota pakkolomaa. Vaihtaisin muutenkin, olen monta vuotta vaihtanut. Arvostan vapaan rahaa korkeammalle, paljon korkeammalle.

Eikä ole tarkoituskaan, että näitä lomarahavapaita pidettäisiin kesäloman yhteydessä, vaan pitkin vuotta tai säästetään jonnekin kauemmas pitkää lomaa varten.
 
salla
meilläkin oli ehdotuksina lomarahan vaihto, palkattomat vapaat ja lomautukset (siis yt-neuvottelut vasta menossa) kunnes keskiviikkona työnantajapuoli heitti uuden yllätyksen kehiin PALKANALENNUKSET!!!!
 
Wenko
Olen määräaikainen tuntipalkkalainen ja lomarahoista tuli myös päätös, että ne pidetään vapaana. Mitä tuo tarkoittaa? Olen palkattomalla lomalla, vai saako tuolloin palkkaa kuten kesälomalta?
 
:wave: Eipä tuota paljon ole kertynyt lomaa vielä kun vasta lokakuun alussa aloitin tuolla, mutta käytän ehdottomasti tämän hyväkseni ja saan edes muutaman päivän enemmän lomaa.

Ja tosiaan vapaaehtoista tämä on, mutta minä käytän. Työkaverit vielä miettii, niillä täydet lomakertymät muutenkin.
 

Yhteistyössä