Onko muilla aina siistiä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WWieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytän aikani mielummin muuhun kuin ylenpalttiseen siivoamiseen. Siihen nähden meillä on melkein siistiä. Lelut kerätään paikoilleen kerran viikossa, jotta saa imuroitua. Ompelunurkka on täynnä rojua ja pöydillä seilaa tavara. Kaapinovissa on sormenjälkiä, kun en viitsi puunata. Pölyä kertyy kaappien päälle.

Meillä on siivoojat kaikissa asunnoissa. Toki itsekin välillä järjestelen tavaroita jne, mutta isommat siivoukset hoitaa siivousyritys.

En sinällään vihaa edes vessan siivousta, ei vaan ole aikaa, niin on helpompi ostaa se palvelu ulkopuolelta.

Tuntipalkkani on noin 250e, ja siivouksen hinta on noin 10/h, joten on järkevämpää ostaa se palvelu muilta. Jää aikaa muuhun. Ja työhön.

Ei todellakaan :laugh:

Siivoan kyllä ihan joka ikinen päivä...mutta tuntuu siltä, ettei se näy missään :D

Viihdyn siistissä kodissa huomattavasti sekaista paremmin. Valitettavan harvassa vaan ovat ne hetket, kun KOKO koti on siisti. Viimeksi ehkä...hmmm...vuonna 2002, kun esikoinen oli vasta vauva :D

Meillä on siivoojat kaikissa asunnoissa. Toki itsekin välillä järjestelen tavaroita jne, mutta isommat siivoukset hoitaa siivousyritys.

En sinällään vihaa edes vessan siivousta, ei vaan ole aikaa, niin on helpompi ostaa se palvelu ulkopuolelta.

Tuntipalkkani on noin 250e, ja siivouksen hinta on noin 10/h, joten on järkevämpää ostaa se palvelu muilta. Jää aikaa muuhun. Ja työhön.

Ihannetilanne. Saako kysyä mitä teet työksesi?

Höpö höpö!

Kolme lasta, kaksi yrittäjää, yksi yhteinen vapaapäivä viikossa (jos sitäkään)
Meillä ei ole IKINÄ siistiä. Ei edes silloin kun vieraita tulossa.

Syy siihen on, että meillä on paremapaa tekemistä, kun on yhteistä aikaa.
Siivota kerkee silloin kun omat lapset lentäneet pesästä.

Tottakai perusjutut kummossa. Eli paskasta meillä ei silti ole.

Meillä OLI aina suht siistiä silloin kun olin hoitovapaalla ja myöhemmin työttömänä. Välissä olin vuoden töissä ja silloin meillä ei ollut siistiä kuin viikonloppuisin, jotka olin vapaalla.

Nyt taas työelämässä ja teen kolmea duunia. Vapaapäiviä max. yksi viikossa ja pitkää päivää painan. Ja ei, meillä ei ole siistiä.

110m2 omakotitalo, kaksi sotkua tekevää poikaa, yksi sottaava ja siivousinnoton mies, kaksi kissaa ja yksi hemmetin karvainen koira.

Tässä näkyy todellinen köyhyys.

Millä perusteella :D? Tosiasiassa yhtä työtä teen keikkaluontoisesti ja tykkään siitä niin paljon, etten halua siitä luopua. Yksi työ on fyysisesti raskasta ja siitä saa huonosti rahaa (teen alle 20 h/vko), mutta se tuo turvaa siihen vakkaripestiin, joka on palkaltaan hyvinkin vaihteleva.

Olin yli vuoden työttömänä ja nyt jaksan taas painaa. Köyhä en silti suinkaan ole, hyvin energinen ja vaihtelunhaluinen kylläkin :).

Millä perusteella :D? Tosiasiassa yhtä työtä teen keikkaluontoisesti ja tykkään siitä niin paljon, etten halua siitä luopua. Yksi työ on fyysisesti raskasta ja siitä saa huonosti rahaa (teen alle 20 h/vko), mutta se tuo turvaa siihen vakkaripestiin, joka on palkaltaan hyvinkin vaihteleva.

Olin yli vuoden työttömänä ja nyt jaksan taas painaa. Köyhä en silti suinkaan ole, hyvin energinen ja vaihtelunhaluinen kylläkin :).

Perusteella, että köyhyys on ahneutta. Mihin tarvitset kaikkea tuota rahaa? Etkö osaa olla paikallaan?

Katso kissoja?

Meillä on aika harvoin siistiä. Kovin puhdastakaan ei viime aikoina ole ollut, vaika siitä olenkin yrittänyt pitää kiinni - ei vain aika aina riitä. Mutta uskon ja toivon tilanteen muuttuvan paremmaksi aikanaan.

Perusteella, että köyhyys on ahneutta. Mihin tarvitset kaikkea tuota rahaa? Etkö osaa olla paikallaan?

Katso kissoja?

Hei mutta justhan mä sulle perustelin tuonkin :). Siis että yhdedtä työstä saa hunosti, mutta turvaa sitä taloudellisesti epävarmempaa ja vaihtelevaa työtä. Ja keikkatyö on tosi mielekästä. Ei mulle mitään järkyttäviä rahavirtoja noista tulee. Sellaisia toki, että pärjää.

Senkin selitin, että olin yli vuoden työttömänä. Nyt teen työtä sen työttömyysjaksonkin edestä. Ei tätä tällaista ikuisesti jaksa ja perhe-elämäkin voi kärsiä. Aika aikaa kutakin ja tässä työtilanteessa ei sovi kursailla muutenkaan.

Hei mutta justhan mä sulle perustelin tuonkin :). Siis että yhdedtä työstä saa hunosti, mutta turvaa sitä taloudellisesti epävarmempaa ja vaihtelevaa työtä. Ja keikkatyö on tosi mielekästä. Ei mulle mitään järkyttäviä rahavirtoja noista tulee. Sellaisia toki, että pärjää.

Senkin selitin, että olin yli vuoden työttömänä. Nyt teen työtä sen työttömyysjaksonkin edestä. Ei tätä tällaista ikuisesti jaksa ja perhe-elämäkin voi kärsiä. Aika aikaa kutakin ja tässä työtilanteessa ei sovi kursailla muutenkaan.

Saiko miehesi muuten potkut?

On. Ei tykätä sotkusta ja kaikki ylimääräinen on minimissä. Kamoilla paikat kaapeissa, ei pöydillä. Siisti mies, sopivasti leluja omaava 4,5vuotias. 54neliöinen kaksio ja kaikki pois päivisin, töissä, koulussa ja tarhassa ja harrastuksiakin on. Samalla tavalla oli siistiä kun olin kotona lapsen kanssa.

On meil puhdasta, mutta sotkua tulee kokoajan kun ei oo kaikelle tavaralle omia paikkoja! eteinen on esim niiiiiin oudon mallinen etten vielä oo keksinyt sinne fiksua ja toimivaa säilytystilaa jne.
elän toivossa että joskus sekin päivä tulee..:D
ja liikaa tavaraakin meillä on, kiitos miehen, itse tykkään suht vähästä tavarasta mutta mies taas haalii kaikki roinat mitä muut tyrkyttää vaikka niillä ei mitään tekisikään ja sitten ne lojuu kaikkialla kun ennestäänkin säilytystilaa niin vähän! argh!
ja siis lapsia 4v ja vajaa 1v ja niiden jäljet on viel helppo siivota kaiken muun ohella..=D

Yritän pitää kodin siistinä jokaikinen päivä. Imuroin joka toinen päivä, koska meillä on kaksi kissaa ja ne karvaa. Lisäksi on 2 pientä lasta.

Asia nyt vaan on niin, että meillä on aina sotkuista. En ole tarpeeksi tehokas, kun yhden huoneen saan siistiksi, niin toinen odottaa siivoamista. Meillä on liikaa tavaraa, roinaa, jotka lentäisivät roskiin jos minä saisin päättää.

En tiedä miten joulusta selviän, kun haluaisin että koti olisi siisti, kaapit mukaanlukien. Pidän siististä kodista, mutta se ei onnistu. Meillä kaikki muut sotkee ja minä siivoan.

Kyllä meillä on, ellei lapsen leluja oteta huomioon.... neliöitä on alle 70, 1 lapsi ja 1 karvainen elukka. Turhaa tavaraa meillä ei ole, kaikelle on oma paikkansa. Kaikki materiaalit on helppohoitoisia ja vesipestäviä.

Jos tavaraa on liikaa, säilytysjärjestelmät huonot ja esim. sohvat ja matot vaikeasti puhdistettavia, niin toki se siivoaminen on helvetistä, etenkin tauon jälkeen.

Ei ole ei... Mies on tosi surkea korjaamaan jälkiä, ja sillä on ihan uskomaton kyky levitellä tavaroita :D Tuntuu et kaikki tavarat, mitä tuo adhd-sählä käyttää tai on viemässä johonkin, jää väärään paikkaan. Lisäksi se saattaa esimerkiksi tyhjätä lasten vaatekaapin sisällön sohvalle etsiessään sieltä jotain tiettyä vaatetta, jonka mä olen hetki sitten laittanut valmiiksi sen pyynnöstä nenän eteen :D Ja jos mä en niitä vaatteita ehdi heti korjata takaisin, lapset pudottelee ne ansiokkaasti lattialle ja ne leviää joka paikkaan silmänräpäyksessä. Toki tuollaset siivoan heti kun huomaan, enkä jätä lojumaan, mut tuntuu et jotain tollasta "ylimääräistä" sotkua, joka on pakko siivota heti, tulee koko ajan, eikä sit ehdi tai jaksa enää huolehtia vähemmän akuuteista jutuista. Pientä sekasotkua on siis aina. Meillä on pieni asunto ja säilytystilaa surkean vähän ja epäkäytännöllisesti, esimerkiksi eteisessä ei ole eikä sinne saa mitään muuta säilytystilaa kuin naulakko ja hattuhylly. Jotain pikkulokeroa saisi seinälle, mutta eniten tarvitsisi ihan kunnollista kaappia tai jotain muuta, edes vähän isompaa säilytyspaikkaa.