Mulla on kaksi alle 3 vuotiasta lasta.
Meillä on 120 neliön okt ja koiria.
Mun mies on reissuhommissa ja harvoin kotona.
Mua ahdistaa sotku ja tuntuu, että on valittava joko lasten hoito tai kodin siivous, molempia ei voi saada. Vai missä on vika, minussa?
Onko teillä muilla samaa ongelmaa? Missä kohtaa te siivoatte? Yöllä?
Meillä kaksi alle 3v lasta
Ok-talo, yläkerrassa 160 neliöö, alhaalla sama, mutta ei asumiskäytössä. Kissa, joka juoksee ulkona monta kertaa päivässä.
Mies päivät töissä ja kolmena iltana viikossa opiskelemassa muualla.
Imuroin noin kerran viikossa, pidän yllä semmosta jatkuvaa järjestystä pitkin päivää, mut lasten lelut siivotaan vasta illan päätteeksi paikoilleen. Kiellän silti levittelemästä niitä esim. keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen (koska saatan kompastua niihin vauva sylissäni).
Pyyhin pölyt kerran viikossa tai kahdessa, lattioita pesen joskus ja jouluna, pyykkiä joka toinen päivä, vessanpesu viikottain vähintään. Jos olis supertarkka, niin sais imuroida varmaan päivittäin ainakin eteisen ja olohuoneen. Mutta kun en ole. Mua ei pari hiekajyvää lattialla vaivaa ja aina on asunto siinä kunnossa, et 5min riittää keposesti pikasiivoukseen, jos tulis yllärivieraita.
Mä järjestelen tavaroita paikoilleen pitkin päivää, yleensä silloin kun vauva on päiväunilla ja isompi katselee telkkua hetken, tai leikkii itsekseen huoneessaan. Monesti lapsi auttaa mielelläään pyykkien ja tiskikoneen kanssa
En ole mikään siivousintoilija, kaukana siitä, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että lasketaan kaikki tavarat käsistään aina siihen mihin sattuvat putoamaan ja sitten koko kämppä on oikeasti aivan kamalan näköinen ja siivoamiseen saa kulumaan helposti koko päivän, jos riittääkään. En vois asua sellaisessa romuläjässä.