Onko muilla 4-vuotiaita, joille eroaminen äidistä on vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äeppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äeppä

Vieras
Siis poika, juuri 4-v täyttänyt, on reipas ja vilkas ipana :) Omaa tahtoa löytyy, samoin uteliaisuutta ja jääräpäisyyttä. Omalla tavallaan on kuitenkin hirveän herkkä lapsi ja kova sylittelemään. On tosi reipas yleensä kaikkialla, mutta edelleen eroaminen äidistä on tavattoman vaikeaa :/ Poika on ollut päiväkodissa 2-vuotiaasta lähtien. Lomien jälkeen ensimmäiset hoitoviikot ovat aamuisin itkua siitä, ettei halua mennä päiväkotiin.

Mutta eroaminen muutenkin äidistä on pojalle vaikeaa. Esim tänään kävin asuntomessuilla ja sinne lähtiessäni heittäytyi poika kaulaani ja alkoi itkemään, etten saa lähteä ja että hän haluaa mukaan. Samoin kävi äsken, kun lähtivät mieheni eli lasten isän kanssa telttareissulla...poikaa innosti lähteä telttareissulle, mutta samalla taisteli jo valmiiksi ikävää vastaan itkien kaulassani :/

Samoin kävi myös, kun lapsemme olivat vanhemmillani hoidossa 2 yötä ja minä mieheni kanssa kahdestaan hotellissa. Hotellille lähtö oli itkun ja roikkuvan lapsen irroittelua ja vakuuttelua, että tulemme 2 yön kuluttua jo takaisin, ja samoin isovanhempien hoidossa oli aina välillä itkeskellyt ikäväänsä.

Onko muilla tällaista?

No meillä nuo 8- ja 6-vuotiaat ei vieläkään päästäis minua minnekään! Vitsaillaanki miehen kans että ne varmaan asuu kotona vielä aikusinaki! :kieh:
3-v toki on myös mussa kiinni, mut se on vielä luonnollista tuossa iässä.

Mulla on vanhoja jälkijä käsissä, nuoruus ajoilta. Ja minulla on kaksi lasta 7v ja 4v, jotaka eivät ole kysyny mistä ne on tullut. Ehkä siksi et on niille normalia kun ovat tottuneet. Mua hävettää aina kävellä t-paidalla, juuri tuollaisten ihmisten takia! Aina saan pelätä mitä muut miettii. Varsinkin nyt kun olen työharjoittelus ja hoitoalalla, niin aina on paineet mitä muut ajattelee !!!
Niitä kun ei tekemättömäksi saa...

Niin ja jäljet ovat siis vanhoja nuoruuteen liittyviä, et en sen jälkeen ole enkä tee...

Alkuperäinen kirjoittaja arpi käsi:
Mulla on vanhoja jälkijä käsissä, nuoruus ajoilta. Ja minulla on kaksi lasta 7v ja 4v, jotaka eivät ole kysyny mistä ne on tullut. Ehkä siksi et on niille normalia kun ovat tottuneet. Mua hävettää aina kävellä t-paidalla, juuri tuollaisten ihmisten takia! Aina saan pelätä mitä muut miettii. Varsinkin nyt kun olen työharjoittelus ja hoitoalalla, niin aina on paineet mitä muut ajattelee !!!
Niitä kun ei tekemättömäksi saa...

Niin ja jäljet ovat siis vanhoja nuoruuteen liittyviä, et en sen jälkeen ole enkä tee...

SORI TULI VÄÄRÄÄN OTSIKKOON KUN ON VÄLILEHDELLÄ MONTA AUKI :)

Yhteistyössä