Onko muiden 2 vuotiaat ruvenneet protestoimaan päiväunille käymistä vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apu

Vieras
Meidän täräkkä 2 vuotias on nyt muutamana päivänä taistellut päiväunia vastaan.
Eilen ei nukkunut päiväunia ollenkaan ja nukkui sen vuoksi yönkin todella huonosti.
Nyt on jo ihan valmis nukkumaan, tosi väsynyt mutta karjuu vaan sängyssään.

Oletteko vaan sinnikkyydellä saaneet nukkumaan?

Ymmärrän siis sen jos 2 vuotias ei selkeästi enää tarvitse päiväunia mutta tämä tapaus ne tarvitsee.

Nooh,nukkumaan menee ihan suht ok,koska menen itse sen ajaksi viereen,että nukahtaa.
mutta muuten on varsinainen raivotar. Kiusaa siskoja ja heittelee tavaroita.
Olen ihan huuli pyöreänä kattonut sen menoa,koska kaksi isompaa ole noin käyttäytynyt :D
Voi täti parat,kun tuo aloittaa päiväkotiuransa joskus:D

No meidän 1v9kk täällä näköjään leikkii vaikka pitäisi olla nukkumassa... :snotty:

Ulkoiltiinkin, muttei nähtävästi tarpeeksi. Ja tosiaankin tarvitsee kyllä vielä päiväunet! Voisi varmaan tehdä hyvää vähän poiketa rutiineista, ei niinkään ajallisesti, mutta vaihtaa vaikkapa leikkipuistoa, mennä pidemmälle ja antaa pojan kävellä ja vaikkapa välillä vaihtaa ulkoiluttajaa :D Johan pistäisi väsyttämään... harmi vaan että vapaa-ehtoisia ei näy eikä kuulu :kieh:

Meillä on noita protestikausia aina välillä sen jälkeen kun täytti 2. Joskus olen ollut ihan helisemässä, ja nytkin (ikää 2 v 10 kk) aina välillä siitä joutuu vääntämään, mutta nykyään sen saa puhumalla (jos ei muuta niin kiristämällä...) menemään päiväunille, ja todellakin tarvii ne unensa. Aina kun on suostunut menemään sänkyyn, niin on ollu kohta jo unessa.

Yhteistyössä