Onko moukkamaista/loukkaavaa laittaa hääkutsuun tilinumero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilly"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tilinumeroni on siinä mielessä huono, koska lahjan antajalla voi tulla suuret paineet siitä. Jos ei ole varaa laittaa montaa kymppiä lahjaan, mutta kehtaako kukaan pelkkää 10e tilille siirtää nimensä kanssa?

Olin viime kesänä häissä, joissa oli laatikko kortteja ja rahakuoria varten. Kutsussa oli ilmoitettu (en muista millä sanoilla, mutta ei mitenkään tökerösti) juhlapaikalla olevasta laatikosta jonne saa tipauttaa omantunnon mukaisen summan. Sen sai laittaa ihan nimettömänä ja hääkortin erikseen, jos siltä tuntui. Se oli minusta oikein hyvä idea.

No tuo omantunnon mukainen summa on kyllä aika tökerö ilmaisu. Muuten ihan hyvä idea kyllä.

[QUOTE="vieras";25184998]No tuo omantunnon mukainen summa on kyllä aika tökerö ilmaisu. Muuten ihan hyvä idea kyllä.[/QUOTE]

No jos yhtään luit tekstiäni, niin kirjoitin etten muista millä sanoin se juuri oli siihen kutsuun mainittu.

Idea kuitenkin meni perille ja mielestäni hyvä olikin. Tätä todennäköisesti käytämme omissakin häissämme ;)

Ei ole moukkamaista. Tosi yleistähän tuo nykyään on ja näppärää, itse ei tarvitse ottaa vastaan turhaa tavaraa, joka hyvin pienellä todennäköisyydellä edes on parin makua vastaavaa. Toisaalta vieraat säästyvät lahjan hankinnan vaivalta, monet kun eivät siitä lahjojen shoppailusta nauti.

Nyt kun mietin, niin miltei kaikissa häissä, joissa olen ollut vieraana, on ollut tuo tilinumero kohteliaan saateteksin mukana. Voihan sen kohteen laittaa siihen, tyyliin häämatka tai remontti.

Mä en taas ymmärrä, miksi olisi moukkamaista olla haluamatta turhaa tavaraa, jos sitä ei oikeasti edes tarvitse.

Niissä häissä joihin viimeaikoina olen osallistunut on ollut vastauspyyntö niin että ilmoitetaan tulosta hääparin vanhemmille. Heiltä sitten on voinut ilmoittautuessaan kysyä onko lahjalistaa/tilinumeroa. Ja nekin lahjat jotka on hankittu listojen ulkopuolelta on otettu kiitollisena vastaan. Ehkä itsekin kallistuisin enemmän tuohon suuntaan että lahjatoivetta kysyttäessä sanoisin että voi avustaa vaikkapa häämatkarahaston kartuttamisessa mutta tilinumeron jättäisin kutsusta pois.

Yhteistyössä