Onko monella sama rahatilanne? Miten pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hillevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä saan Kelan etuuksina noin 1200 e / kk. Siitä maksan asumista 940 e/kk. Ehkä olen äärimmäisen epätaloudellinen, mutta minä en saa riittämään tuota erotusta, 240 e / kk elättämiseen. Minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta, pienemmällä vielä ikävä kyllä vaipat.

Sen pitäisi riittää ruokaan, pesuaineisiin, puhelinlaskuun, tv-lupaan, lehtiin, harrastuksiin, nettiyhteyteen, vaatteisiin, lääkkeisiin.

No, ei se riitä. Olemme siis toimeentulotuen asiakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Meillä kuussa netto joku 1800 eikä olla köyhiä.Se on että mitä pitää köyhänä,suomesta ei oikeesti paljon köyhiä edes löydy.Jossain muualla tolla rahalla eläis 16 henkinen perhe vuoden. :D

Ihan turha verrata, millä rahalla joku srilankalainen perhe pärjää ja miten vähän ne kuluttaa.
Ei kertakaikkisesti voi verrata!

Luin just jostain ihan hienon artikkelin nykyajan köyhyydestä ja siitä, että tämän päivän tilannetta ei voi verrata 50-lukuun eikä kolmansien maiden tilanteeseen. Tänä päivänä ei voi mennä hakemaan töitä resupekkana paikatauissa vaatteissa, vaikka se oli mahdollista sodan jälkeisessä suomessa.

Vaikka burmalainen perhe elääkin kolme kuukautta viidellä eurolla ja leveästi, se on ihan eri kulttuuri, ihan eri rahan arvo, ei sitä voi verrata tähän suomen tilanteeseen.

Meillä ei harrasteta mitään mikä maksaa, ei tilata lehtiä, eikä osteta uusia vaatteita, ja nekin vaatteet mitä käytettynä ostetaan, ostetaan silloin kun on todella tarvis.

Yhteistyössä