Onko Mocca Master todella parempi kuin muut kahvinkeittimet?

"äiti81"
Meillä on moccamasteri ostettu 2000-luvun alussa ja edelleen toimii moitteetta. Hyvää kahvia keittää ja on kuumaa. Ei maistu kitkerältä. On täysin hintansa väärti, ainakin kestävyydeltään.
 
"Lissu"
[QUOTE="Anne";29072877]No niin eli ihan turhaa shaipaa ja pannulla vaan. Meillä se nimittäin pestään joka välissä. Sinnehän kertyy rasvat yms.[/QUOTE]

Aika huolella saat kyllä jynssätä joka välissä, jos aiot kaikki rasvat saada irti.
 
[QUOTE="Lissu";29072912]Aika huolella saat kyllä jynssätä joka välissä, jos aiot kaikki rasvat saada irti.[/QUOTE]
Kyllähän se tiskiaineella puhtaaksi lähtee mutta itse en jaksa nähdä moista vaivaa vaan laitan veden puhtaalla astialla.
 
"vieras"
EI kannata ottaa moccamasterista ainakaan sitä versiota missä on manuaalinen tippalukko, ihan susi jo syntyessään koko keksintö, ennemmin vaikka ilman.

Eikä sitä halvinta jossa suodatinpussiteline tulee suoraan pannun päälle, kannattaa ottaa se pidikkeellinen versio.
 
lätkäjätkä
[QUOTE="vieras";29072903]Niin, niitähän on joka taloudessa nykyään. Todella persoonaton valinta.[/QUOTE]

Puhutaan jumalauta kahvinkeittimestä, jonka funktio on valmistaa hyvää kahvia. Minimalistiseen keittiööni moccamaster istuu kuin nenä päähän, en minä kaipaa mitään tekorinnoilla ja glitterillä varusteltua kukkaiskahvinkeitintä, joka kahvinkeiton ohessa puhaltelee saippuakuplia ja viheltää ukkometsoa. Saatana!

Ihan sama vaikka olisi jokaisella maailman ihmisellä.
 
"Lissu"
[QUOTE="Anne";29072920]Ahaa, sä et osaa tiskata?[/QUOTE]

Joo, juuri näin. :D

...mä (ja muutkin meillä) juon kahvia useamman kerran päivässä enkä näe järkeä käsintiskata pannua 5-10 kertaa päivässä, kun voin vaan huuhtaista sen käytön jälkeen, pistää päivän päätteeksi tiskikoneeseen ja käyttää kahvin keittämiseen puhdasta vesikannua.
 
vertailija
Alkuperäinen kirjoittaja lätkäjätkä;29072925:
Puhutaan jumalauta kahvinkeittimestä, jonka funktio on valmistaa hyvää kahvia. Minimalistiseen keittiööni moccamaster istuu kuin nenä päähän, en minä kaipaa mitään tekorinnoilla ja glitterillä varusteltua kukkaiskahvinkeitintä, joka kahvinkeiton ohessa puhaltelee saippuakuplia ja viheltää ukkometsoa. Saatana!

Ihan sama vaikka olisi jokaisella maailman ihmisellä.
Mistä tuollaisia saa!? :D
Japanista.
 
"Anne"
[QUOTE="Lissu";29072934]Joo, juuri näin. :D

...mä (ja muutkin meillä) juon kahvia useamman kerran päivässä enkä näe järkeä käsintiskata pannua 5-10 kertaa päivässä, kun voin vaan huuhtaista sen käytön jälkeen, pistää päivän päätteeksi tiskikoneeseen ja käyttää kahvin keittämiseen puhdasta vesikannua.[/QUOTE]

No tämähän ei ole minun ongelmani mitenkään jos sä et nää jossain järkeä.
 
"Anne"
[QUOTE="Lissu";29072941]Ei ole, tiskaile ihan rauhassa. :hug:[/QUOTE]

2x päivässä tiskiharjalla pyöräytys ei ole niin kova homma että sulta rauhaa ja haleja tarttisin. Pesen mä muutkin astiat käyttöjen välissä, ihan tiskialtaassa, parikin kertaa päivässä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lätkäjätkä;29072925:
Puhutaan jumalauta kahvinkeittimestä, jonka funktio on valmistaa hyvää kahvia. Minimalistiseen keittiööni moccamaster istuu kuin nenä päähän, en minä kaipaa mitään tekorinnoilla ja glitterillä varusteltua kukkaiskahvinkeitintä, joka kahvinkeiton ohessa puhaltelee saippuakuplia ja viheltää ukkometsoa. Saatana!

Ihan sama vaikka olisi jokaisella maailman ihmisellä.
Kahvi on pyhä asia. <3
 
[QUOTE="vieras";29072922]EI kannata ottaa moccamasterista ainakaan sitä versiota missä on manuaalinen tippalukko, ihan susi jo syntyessään koko keksintö, ennemmin vaikka ilman.[/QUOTE]
Nimenomaan se manuaalinen tippalukko on hyvä. Kiinni-asento ei tiputa yhtään ja parasta on se väliasento jolla voi vielä vaikuttaa kahvin makuun. Pienehköä määrää keittäessä vesi holahtaa liian nopeasti purujen läpi joten kannattaa käyttää sitä väliasentoa niin kahvi on täyteläisempää.
Huono puoli tuossa manuaalisessa on se että varsinkin vaimo unohtaa aika usein lukon kiinni laittaessan uudet sumpit tippumaan. :D
 
lätkäjätkä
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072963:
Nimenomaan se manuaalinen tippalukko on hyvä. Kiinni-asento ei tiputa yhtään ja parasta on se väliasento jolla voi vielä vaikuttaa kahvin makuun. Pienehköä määrää keittäessä vesi holahtaa liian nopeasti purujen läpi joten kannattaa käyttää sitä väliasentoa niin kahvi on täyteläisempää.
Huono puoli tuossa manuaalisessa on se että varsinkin vaimo unohtaa aika usein lukon kiinni laittaessan uudet sumpit tippumaan. :D
Samaa mieltä.
 
vertailija
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072963:
Nimenomaan se manuaalinen tippalukko on hyvä. Kiinni-asento ei tiputa yhtään ja parasta on se väliasento jolla voi vielä vaikuttaa kahvin makuun. Pienehköä määrää keittäessä vesi holahtaa liian nopeasti purujen läpi joten kannattaa käyttää sitä väliasentoa niin kahvi on täyteläisempää.
Huono puoli tuossa manuaalisessa on se että varsinkin vaimo unohtaa aika usein lukon kiinni laittaessan uudet sumpit tippumaan. :D
Luoja sitä sotkua kun keitossa on täysi pannu. :D
 
"vieras"
Tässä tuntuu ny olevan vastakkain kahvinautiskelijat ja ihmiset, joille kahvi on vain sitä pakollista zombinpoistojuomaa.

Moni on varmasti miettinyt miksi kukaan tarvitsi koskaan mitään audeja tai mersuja kun tälläkin fordin paskalla pääsee eteenpäin. Tai sitä että miksi joku tyhmä maksaa erikoisjuustoistaan tai viineistään maltaita kun kerta edam on tarjouksessa ja kaljaakin voi juoda.

Kahvi on nautintoaine siinä missä mikä tahansa muu, kahvista voi saada semmoista mielihyvää mikä vetää vertoja seksille.

Jos jokin haluaa kahviltaan enemmän kuin sinä, mitä pahaa siinä on?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29073031]Tässä tuntuu ny olevan vastakkain kahvinautiskelijat ja ihmiset, joille kahvi on vain sitä pakollista zombinpoistojuomaa.

Moni on varmasti miettinyt miksi kukaan tarvitsi koskaan mitään audeja tai mersuja kun tälläkin fordin paskalla pääsee eteenpäin. Tai sitä että miksi joku tyhmä maksaa erikoisjuustoistaan tai viineistään maltaita kun kerta edam on tarjouksessa ja kaljaakin voi juoda.

Kahvi on nautintoaine siinä missä mikä tahansa muu, kahvista voi saada semmoista mielihyvää mikä vetää vertoja seksille.

Jos jokin haluaa kahviltaan enemmän kuin sinä, mitä pahaa siinä on?[/QUOTE]

MoccaMaster on kahvinjuonnin Mersu?

Voi hyvänen aika, enpäs ole typerämpää kuullut!
 
vertailija
[QUOTE="vieras";29073031]Tässä tuntuu ny olevan vastakkain kahvinautiskelijat ja ihmiset, joille kahvi on vain sitä pakollista zombinpoistojuomaa.

Moni on varmasti miettinyt miksi kukaan tarvitsi koskaan mitään audeja tai mersuja kun tälläkin fordin paskalla pääsee eteenpäin. Tai sitä että miksi joku tyhmä maksaa erikoisjuustoistaan tai viineistään maltaita kun kerta edam on tarjouksessa ja kaljaakin voi juoda.

Kahvi on nautintoaine siinä missä mikä tahansa muu, kahvista voi saada semmoista mielihyvää mikä vetää vertoja seksille.

Jos jokin haluaa kahviltaan enemmän kuin sinä, mitä pahaa siinä on?[/QUOTE]

Jos joku ei halua, mitä pahaa siinä on?

Toisille riittää, että auto on hyvä ja kestävä, eivätkä maksa merkistä ekstraa. Toiset lähtee romuralliin sillä Audilla.
Meillä keitellään kallillaa Wilfalla välillä kahvit vanhojen purujen läpi, revi siitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29073053]MoccaMaster on kahvinjuonnin Mersu?

Voi hyvänen aika, enpäs ole typerämpää kuullut![/QUOTE]

Pointti oli se, että ihmiset arvostavat eri asioita.

Jos sinä olet tyytyväinen peruskahviin peruskeittimellä niin hienoa.

Minä olen tyytyväinen moccamasteriini, joka keittää kahvin erinomaiseksi sillä tasolla, jonka minä määrittelen.

Jos et erota pieniä nyansseja maussa, niin ei haittaa. Minä erotan, sen takia minä haluan laadukkaan keittimen ja laadukasta kahvia.
 
[QUOTE="vieras";29072057]Tsiljoona eri osaa? :LOL: pannun lisäksi pannun päällä hattu, lisäksi suodatinpussikotelo ja sen päälla hattu, lisäksi vesisäiliön päällä hattu. Onpa kyllä monimutkainen laite... :D

Itselläni on ollut muitakin keittimiä, mutta mocca master kyllä näistä suodatinkeittimistä tekee sellaiset kahvit, ettei hetkessä jäähdy. Makueroa en ole havainnut muihin keittimiin.[/QUOTE]

Minun pannussani on kaksi eri osaa, mutta se ei ole se tärkein. Tärkeintä on, että pannullani tulee parempaa kahvia, kuin suodatinpussin kanssa. Toinen keitin meillä on Philipsin termoskeitin, hyvä sekin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29073086]Pointti oli se, että ihmiset arvostavat eri asioita.

Jos sinä olet tyytyväinen peruskahviin peruskeittimellä niin hienoa.

Minä olen tyytyväinen moccamasteriini, joka keittää kahvin erinomaiseksi sillä tasolla, jonka minä määrittelen.

Jos et erota pieniä nyansseja maussa, niin ei haittaa. Minä erotan, sen takia minä haluan laadukkaan keittimen ja laadukasta kahvia.[/QUOTE]

No sitä minä nauroinkin että joku kuvittelee siitä Masterista tulevan sen aidosti parhaan kahvin. :D

Rehellisesti, jos ihmiselle se kahvin maku on erittäin tärkeä asia ja sen vuoksi on valmis maksamaan extraa ja näkemään hieman enemmän vaivaa, niin ei kai se nyt millään Moccamasterilla JuhlaMokkaa keittele! :D

Keittimet on sitä varten että tuollainen hifistely ei sovi kaikkien arkeen ja kaivataan helpotusta, siksi kompromissilla saa keittimellä ihan kunnollista, juotavaa kahvia. Ja tämän voi tehdä Masterilla tai muulla keittimellä.
 

Yhteistyössä