Onko Mocca Master todella parempi kuin muut kahvinkeittimet?

"vieras"
[QUOTE="vieras";29072036]No,nää on näitä ikuisuuskysymyksiä mistä tuppa tulemaan aina sota.Makuasioita.
Voihan siitä mieli pahoittua jos joku toinen asettaa huonoon valoon semmoisen keittimen jolla toinen on hymyssä suin joka aamu kaffet itselleen täräyttänyt :D[/QUOTE]

Minä olin kyllä "pahoittanut mieleni", jo ennen testin lukemista. Ainoa asia mikä piti minut edelleen onnellisena moccamasterin kaffeiden juojana oli illuusio siitä, että kaikesta keittimen kurjuudesta huolimatta, tämän kahvi on sitä "parasta". Ja perhana nyt sitten sain vielä tietää, että kaiken lisäksi sekin on ollut "kusetusta" ja minulta on hyvällä markkinoinnilla viety vielä rahatkin turhaan... Arghhh! ;) :D
 
[QUOTE="Zap";29070394]Moccamasteria mielestäni parempi (joskin myös kalliimpi) keitin on Wilfa Svart Presisjon. Tämä on lisäksi hyvän näköinen, nopea ja ei jätä vanhaa vettä sisäänsä niin kuin Moccamasterit.
Svart[/QUOTE]


Makuasioitahan nämä mutta näyttää lähinnä joltain sairaalan kusenkerääjältä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072028:
Tämä taitaa olla huonoin selitys ikinä.
Kodeissa, varsinkin mummolassa joka ei ole vartavasten suunniteltu lapsiturvalliseksi, on monia muitakin kuumia, teräviä ja painavia juttuja joihin lapsi voi loukata itsensä. Tämä onnettomuus nyt vaan sattui kuuman kahvin kanssa kun valvonta oli ilmeisen huolimatonta. Ei tämä mitenkään Moccamasteriin liity.
Aivan.Ja keitin kuin keitin,kyllä kahvi niin kuumaa on että päälle kaatuessa polttaa.
 
[QUOTE="vieras";29072039]Mikä malli? Meillä kummatkin moccamasterit lorotteleva, vaikka toisen pitäisi olla se ns. deluxe malli (pari vuotta sitten maksoi yli 150 euroa...).[/QUOTE]

Sama kuin tuo pinkki ylempänä. Muovikantta on hyvä painaa peukalolla ylös kun kaataa ettei tule reunoista yli.
 
"vieras"
Ei ole. Minun makuuni se on liian kuumaa, ei niitä poroja polttaa tarvitse. Ja käytettävyydessä on isona miinuksena tsiljoona eri osaa.
Tsiljoona eri osaa? :LOL: pannun lisäksi pannun päällä hattu, lisäksi suodatinpussikotelo ja sen päälla hattu, lisäksi vesisäiliön päällä hattu. Onpa kyllä monimutkainen laite... :D

Itselläni on ollut muitakin keittimiä, mutta mocca master kyllä näistä suodatinkeittimistä tekee sellaiset kahvit, ettei hetkessä jäähdy. Makueroa en ole havainnut muihin keittimiin.
 
madan
On se ainakin helppokäyttöinen, kun ei ole kaiken maailman koloja ja huonosti avautuvia kansia. Helppo puhdistaa, ei pääse sienet kasvamaan säiliössä niin kuin joissain pikkukeittimissä. Meillä on vain kaksi irto-osaa. Kahvi on hyvää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29072060:
Mokkis keittää myös suht nopeaan. "ADHD:n" huomio, kun yritti vaihtaa merkkiä... :D
Tämä on kyllä mielestäni ainoa aidosti oikea plussa moccamasterin puolesta.

T. Se kahden moccamasterin "kusetettu" omistaja ;)
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072050:


Makuasioitahan nämä mutta näyttää lähinnä joltain sairaalan kusenkerääjältä.
Mä olen kyllä nyt hyvin viehtynyt tähän malliin. Olen vähän katsellut miten toimii, kun en halua että kahvinkeitintä pitää siirtää yhtään kaapin alta kun keittää kahvia. Eikä saa olle mitään lisäosia mitä pitäisi laskea käsistään tai siirrellä paljoa keitintä ladatessa. Toinen nättimys oli se Philipsin mukavan kevyen ja optimin näköinen malli jossa ei tarvitse ottaa kuin yläosa käteen ja siihen lorotetaan vedet ja lisätään purut.
Mutta pitää vielä selvitellä ominaisuuksia, että kumpaan päädyn.
 
"Anne"
Varmaan tuo ulkonäöllinen tykkääminen tuosta "kusenkeräimestä" johtuu siitä että tykkään Moccamasterin ulkonäöstäkin. Nämähän on tosi saman näköisiä kun katsoo niitä vierekkäin. Kunhan tämä Wilfa vaan toimii paremmin kuin Moccis niin avot!
Philipsissä se 2in1 säiliö vähän mietityttää, että onkohan hankala pitää puhtaana ja pitääkö se laittaa pöydälle vai roikottaa kädessä kun laitaa suodatinpussia yms :/
 
[QUOTE="paras";29072024]
[/QUOTE]

Meillä juurikin tämä. Nyt jo useamman vuoden vanha, ainakin viisi, uskoisin. Aika menee niin nopeaan ettei kärryillä pysy.

Merkkiä en tule koskaan vaihtamaan. Sitten kun hopeisesta ritarista jättää aika, hankitaan uusi vastaava tilalle.

Kahveina yleensä Presidenttiä tai maustetuista kahvipavuista sähköisesti jauhettua purua. Hyvää on.
 
[QUOTE="Anne";29072113]Varmaan tuo ulkonäöllinen tykkääminen tuosta "kusenkeräimestä" johtuu siitä että tykkään Moccamasterin ulkonäöstäkin. Nämähän on tosi saman näköisiä kun katsoo niitä vierekkäin. Kunhan tämä Wilfa vaan toimii paremmin kuin Moccis niin avot![/QUOTE]
Tyyli on kyllä hyvin samanlainen mutta minun mielestäni tuo Wilfan design on viety liian pitkälle. Tai no ei ehkä liian pitkälle sillä kyllähän varmasti sopii johonkin nykydesign-taloon mutta tällaiseen vanhempaan miljööseen Moccamasterin kirveellä veistetty tyyli sopii kuin nenä naamaan ja joku huippudesign näyttäisi lähinnä naurettavalta.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072152:
Tyyli on kyllä hyvin samanlainen mutta minun mielestäni tuo Wilfan design on viety liian pitkälle. Tai no ei ehkä liian pitkälle sillä kyllähän varmasti sopii johonkin nykydesign-taloon mutta tällaiseen vanhempaan miljööseen Moccamasterin kirveellä veistetty tyyli sopii kuin nenä naamaan ja joku huippudesign näyttäisi lähinnä naurettavalta.
Onhan se tosi hiottu, mutta tykkään tuonkin keittimen keveydestä, nämä isot ja kömpelöt umpimöhköt ei miellytä yhtään. Mutta suurin vaikutin on se käytettävyys. Jos pääsisi kauppaan hipelöimään. Viimeksi kun kävin olikon Chlas Olsonilla vai mikä piip liekään, niin näytti kaikki olevan suunnilleen ruuvattu umpeen ettei päässyt kokeilemaan toimivuutta.
 
[QUOTE="Anne";29072167]...niin näytti kaikki olevan suunnilleen ruuvattu umpeen ettei päässyt kokeilemaan toimivuutta.[/QUOTE]
Tämä on muuten ihan hanurista oli sitten kyseessä mikä laite tahansa. Minäkin teen lopullisen ostopäätöksen vasta näpelöityäni laitetta. Hyvin harvassa elektroniikkaliikkeessä on tv:n oheislaitteita (digiboksit, DVD-soittimet jne) kytketty kokeiltaviksi. Siinä sitten pitäisi ostaa parinsadan laite pelkästään pakkauksen perusteella näkemättä käyttöliittymää jne. Yleensä vaihdan liikettä tässä vaiheessa.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072213:
Tämä on muuten ihan hanurista oli sitten kyseessä mikä laite tahansa. Minäkin teen lopullisen ostopäätöksen vasta näpelöityäni laitetta. Hyvin harvassa elektroniikkaliikkeessä on tv:n oheislaitteita (digiboksit, DVD-soittimet jne) kytketty kokeiltaviksi. Siinä sitten pitäisi ostaa parinsadan laite pelkästään pakkauksen perusteella näkemättä käyttöliittymää jne. Yleensä vaihdan liikettä tässä vaiheessa.
Juu kyllä sitä tahtoo tehdä ostopäätöksen muultakin kantilta kuin pakkauksen perusteella. Toki jokaisesta tuotteesta ei voi olla mallikappaletta joka kaupassa, ymmärrän sen. Mutta onhan se inhottavaa ravata viisi kauppaa ja mistä mallikappaleen löytää niin liimattu ja ruuvattu umpeen.
 
[QUOTE="Anne";29072228]Juu kyllä sitä tahtoo tehdä ostopäätöksen muultakin kantilta kuin pakkauksen perusteella. Toki jokaisesta tuotteesta ei voi olla mallikappaletta joka kaupassa, ymmärrän sen. Mutta onhan se inhottavaa ravata viisi kauppaa ja mistä mallikappaleen löytää niin liimattu ja ruuvattu umpeen.[/QUOTE]
Pyysitkö missään myyjää avaamaan pakkausta sen verran että pääsisit hipelöimään osia? Itse olen pyytänyt ja kyllä siihen yleensä suostutaan.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072241:
Pyysitkö missään myyjää avaamaan pakkausta sen verran että pääsisit hipelöimään osia? Itse olen pyytänyt ja kyllä siihen yleensä suostutaan.
En ole kehdannut. Mutta kiitos vinkistä, täytyy ens kerralla muistaa :)
 
"vieras"
Masterin omistajana en pidä sitä enää mitenkään ylivertaisena.

Plussat:

- saa todella kuumaa kahvia jos siitä tykkää
- saa edullisesti varaosia, mutta harvemmin siitä menee mitään rikki, paitsi pannu
- osat on helppo puhdistaa

Miinukset:

- mustana juojille on kahvi liian kuumaa, joutuu laimentamaan vedellä
- kallis
- Keittämisessä enemmän vaivaa, enemmän osasia joita irrottaa ja laittaa takaisin
- pannussa ei ole kuppimäärää
- Kaksinappisessa versiossa se kahvi palaa pilalle todella helposti, jos esim. on vieraita ja keittää täyden pannun pitää nappi painaa päälle ja sitten kaadon jälkeen muistaa vielä ottaa se pois, tai muuten on kahvi pilalla jo n. 15 minuutissa.

Sanoisin että Mocca on täydellinen esim. työpaikkakäyttöön, mutta kotikäyttöön löytyy muitakin ihan yhtä hyviä/parempiakin varmasti.
 
lätkäjätkä
[QUOTE="Sirkkeli";29072733]Ei ole. Ihan tavallinen keitin, mutta helevetin ruma. 40 euron keittimellä pääsee ihan samaan, jos ei parempaankin lopputulokseen.[/QUOTE]

Mitä höpöheinää sinä olet poltellut?
 

Yhteistyössä