Onko mitään konstia saada?

  • Viestiketjun aloittaja hmm..
  • Ensimmäinen viesti
hmm..
Asunto pitäisi siis saada yksityisiltä markkinoilta, joilla yleensä vuokranvälitysfirmat hoitaa hommat. Mitä asioita heille kannattaa mainita? Yleensä näytöissä kysytään nimi,osoite,ammatti ja kuukausitulot.
Minä olen opiskelija, kk-tulot 550e (minimiäitiyspäiväraha), osoite postilla. Syntynyt vuonna -92 ja yksinhuoltaja.

Onko käytännössä mitään mahiksia saada kämppää?
 
hmm..
Soitin taas nuorisosäätiölle, sieltä saisi mahdollisesti jotain syys- tai lokakuussa. Mutta mitä ihmettä teen siihen saakka... Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta, tuhlaanko vain aikaani juoksemalla yksityisenpuolen asuntonäytöissä?
 
"vili"
Kunnan vuokra-asuntoihin on niin pitkät jonot, että sieltä sanottiin suoraan et luultavasti en saa sieltä asuntoa ikinä. Luottotiedot on kyllä kunnossa.
Voihan sitä olla ilman asuntoa jos haluaa. Kannattaa kuitenkin huomata, että kunnan sosiaalitoimella on velvollisuus aina järjestää lapsiperheelle asunto. Asuntoa on kuitenkin vaadittava nimen omaan sosiaalitoimistosta.

Oikeuskäytännön mukaan kunanan on tarvittaessa vaikka ostettava asunto. Tekosyyksi ei käy, ettei asuntoja ole vapaana.
 
hmm..
[QUOTE="vili";24173783]Voihan sitä olla ilman asuntoa jos haluaa. Kannattaa kuitenkin huomata, että kunnan sosiaalitoimella on velvollisuus aina järjestää lapsiperheelle asunto. Asuntoa on kuitenkin vaadittava nimen omaan sosiaalitoimistosta.

Oikeuskäytännön mukaan kunanan on tarvittaessa vaikka ostettava asunto. Tekosyyksi ei käy, ettei asuntoja ole vapaana.[/QUOTE]

Soitin eilen sosiaalivirastoon. Sieltä oltiin kyllä mahottoman ystävällisiä, mutta ei ratkaisua toistaiseksi löytynyt. Virkailija sanoi heillä olevan jotain kriisiasuntoja, mutta sinne on niin suuri oikea tarve etteivät mua sinne halua/voi laittaa. Forenomin asunnoista myös puhui, mutta mitä niitä olen katsellut niin ei mulla kyllä ole varaa maksaa esim 900e pienestä yksiöstä.
Yritin saada aikaa sosiaalitoimistoon, mutta sieltä aiottiin laittaa mun tilille 100e ja käskettiin soittaa loppuviikosta jos asuntoa ei vieläkään ole. No ei varmaan ole kun asuntoa ei ole ollut sitten toukokuun.... :(
 

Yhteistyössä