Onko mitä haittaa jos lapsi 1,5v otti 2 maitohappobakteeria?

• Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
hoitaja ja äiti
maitohappobakteereja EI voi koskaan saada liikaa, niissä ei ole mitään yliannostus vaaraa :)
Yksi riittää mutta kahdestakaan ei ole haittaa.

Itse aina vähintään triplaan lasten maitohappobakteerit esim. antibioottikuurin yhteydessä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vai itsekö annoit?:
ihan oma-aloitteisestiko se ne otti?
En antanut itse, isosiskonsa 2,5v antoi. Meni itse tuolin kanssa jääkaapille ja sanoi antaneensa siskolle 2 niitä. En tiiä mihin ne vois piilottaa et se ei löytäis.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja ja äiti:
maitohappobakteereja EI voi koskaan saada liikaa, niissä ei ole mitään yliannostus vaaraa :)

Itse aina vähintään triplaan lasten maitohappobakteerit esim. antibioottikuurin yhteydessä.
just... Ja minkähän takia purkissa sitten lukee, että annostusta ei saa ylittää?

lääkäriäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vai itsekö annoit?:
ihan oma-aloitteisestiko se ne otti?
En antanut itse, isosiskonsa 2,5v antoi. Meni itse tuolin kanssa jääkaapille ja sanoi antaneensa siskolle 2 niitä. En tiiä mihin ne vois piilottaa et se ei löytäis.
Ei niitä mihinkään voi piilottaa, jääkaappi on oikea paikka niille.

..
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja ja äiti:

just... Ja minkähän takia purkissa sitten lukee, että annostusta ei saa ylittää?
koska niin nyt pitää lukea. minunkin d-vitamiinipurkissa lukee samoin, annostus siinä 400iu, silti meillä syödään 5000iu sitä.

Häh?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeestiko te syötätte terveille lapsille maitohappobakteereita?
Sä varmaan vältät sitten kaikkia Gefilus-tuotteita, ja Asidofiluskin on vain sairaille... Maitohappobakteerit on kuule ihan hyvästä, varsinkin kuuriluontoisesti flunssa-aikaan.

Maitohappobakteereita voi ottaa yliannostuksen, mutta se on kyllä tosi rajuilla annoksilla. Oireina tällöin ripulia ja ruoan imeytymishäiriöitä. Yksi tabletti ei todellakaan ole vaarallinen yliannostus, kunhan siitä ei tule tapa.

Ja kyllä meilläkin koko terve perhe syö maitohappobakteereita, emmekä myöskään liikoja sairastele. Ruokakaan ei aiheuta suolistossa ongelmia :)

H
Kyllä niissä paketeissa myös lukee jos on vakavia haittavaikutuksia yliannostuksella. Esim. retafereissa lukee että jos lapsi syö niitä 10-20, niin voi kuolla. Sitten taas Jekovit-d-vitamiini tipoissa lukee (jos nyt en ihan väärin muista) että vaikka laps söis/jois sen koko pienen putellin niin ei ole vaaraksi.

lääkäriäiti
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Kyllä niissä paketeissa myös lukee jos on vakavia haittavaikutuksia yliannostuksella. Esim. retafereissa lukee että jos lapsi syö niitä 10-20, niin voi kuolla. Sitten taas Jekovit-d-vitamiini tipoissa lukee (jos nyt en ihan väärin muista) että vaikka laps söis/jois sen koko pienen putellin niin ei ole vaaraksi.
Rauta onkin yliannoksina tappava myrkky. Onneksi gefilus ei ole.

Yhteistyössä