Onko mitään järkeä lähteä töihin neljän pienen lapsen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huihai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huihai

Vieras
Öisin herään kolmekin kertaa ja päivisin olen väsynyt. Ihan vain vaihtelun vuoksi kokeilisin käydä työelämässä, tämä vain ahdistaa mieltä jot jaksanko.

Vai olisiko sittenkin jokin muu juttu millä saisi virtaa olla äiti?

onko sulla kaikki lapset kotona hoidossa?
saisitko niitä johonkin osapäivähoitoon tms niin saisit itse levätä?
työelämä ei välttämättä kyllä helpota väsymystä yhtään...

Kotonani hoidan lapsia. En kyl kehtaa viedä hoitopaikkaan lapsiani, kuitenkin on paljon oikeasti tarvitsevia lapsia jonosa.
Arki ei oikein rullaa mun kohdalla. Jo kuudetta vuotta tätä julmetun kotityötä/lapsia niin en tahdo jaksaa.

Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta ja keväällä aloitin työt. Teen ilta- ja viikonlopputöitä. Päivisin olen lasten kanssa kotona ja minun kohdallani kävi niin, et olen piristynyt todella paljon, kun pääsin töihin :) Oli todella mukava mennä työelämään, kun olen viisi vuotta lasten kanssa kotona ollut

No jos on niin paljon ylimääräistä rahaa että voi hoitoon muuten vaan laittaa, niin en harkitsisi pätkääkään työhon menoa. Koskeintaan viikonloppusin kun mies on hoitamassa lapsia, saisi omaa päätä vähän tuulettaa, mutta senkin tekisin ennemmin jollain muulla tavalla kuin työnteolla. Nyt esim. yksin marjametsälle.

oisko taloudellisesti mahdollista ottaa osapäiväksi hoitaja kotiin? tai sun mennä jotnekin osittain töihin muutama päivä viikossa tms? kokeilla silla tavalla ensin miten jaksaa

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Kotonani hoidan lapsia. En kyl kehtaa viedä hoitopaikkaan lapsiani, kuitenkin on paljon oikeasti tarvitsevia lapsia jonosa.
Arki ei oikein rullaa mun kohdalla. Jo kuudetta vuotta tätä julmetun kotityötä/lapsia niin en tahdo jaksaa.

Syksyn tullen menette kaikkiin kivoihin kerhoihin ja ihmisten ilmoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Minda:
Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta ja keväällä aloitin työt. Teen ilta- ja viikonlopputöitä. Päivisin olen lasten kanssa kotona ja minun kohdallani kävi niin, et olen piristynyt todella paljon, kun pääsin töihin :) Oli todella mukava mennä työelämään, kun olen viisi vuotta lasten kanssa kotona ollut

No ainakin kokopäivätyö voi olla aika raskasta, mä teen tällä hetkellä täysillä tunneilla vuorotyötä, lapset 3v ja vajaa 2v, ja on kyllä tosi raskasta...

Mutta olisko sulla mahdollisuus tehdä vaikka jotain osa-aikaista tai keikkatyötä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos on niin paljon ylimääräistä rahaa että voi hoitoon muuten vaan laittaa, niin en harkitsisi pätkääkään työhon menoa.

mitä tällä tarkoitat? siis jos ois rahaa laittaa hoitoon niin et menis töihin vai menisit?

Jotain apua varmaan tarttisist tilanteeseen, että jaksaisit paremmin. Kannattaa kysellä kunnan kotipalvelusta yms. kotiapua, niin saisit välillä levätä, jos joku täti tulisi vaikka ulkoiluttamaan lapsia. Töihin ei varmaan kannata ainakaan kokopäiväsesti lähteä, koska lasten sairastelut yms. on myös aika rasittavia ja varsinkin tulevana syksynä ja talvena sf:n takia. Jaksamista!

mitä jos kokeilisit hakea ilta ja viikonlopputyötä?
mulla on kotona 3 alle kouluikäistä ja pääsääntöisesti olen niidenkanssa kotona.
lisäksi käyn tekemässä iltatöitä ja viikonloppuja.
saa rahaa ihan kivasti ja mielenkin virkeäksi kun on jotain muutakin kun kotonaolemista.
suosittelen.

minulla 4 lasta joista 2 vanhempaa alakoulussa ja 2 nuorempaa ovat 3 ja 6 vuotiaita. Itse olen täyspäiväinen opiskelija. En ole kokenut että tämä olisi ollut mitenkään rankkaa.

Miksei voisi olla joku kokopäivätyökin? Kunnalta voisi saada perhepäivähoitajan kotiin, jolloin töihin lähtö ja kotiin paluu sujuisi helposti. Lapset voisivat jäädä aamulla kotiin nukkumaan sinun lähtiessäsi töihin.

Kunnalta tuskin saa paljoakaan apua. Voi olla, että ainut apua on hoitopaikka lapsille. Näin oli minulla, kun olin väsynyt kotona. Ratkaisuksi tuli hoitovapaan lopettaminen, lapsille osa-aikainen hoitopaikka ja työttömäksi ryhtyminen. Kolmisen kuukautta meni näin. Sitten menin töihin ja saimme perhepäivähoitajan kotiin.