onko minussa joku vikana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Eli haluaisin mieluiten vaimoilta mielipiteitä/omia kokemuksia, näihin kysymyksiin.
Meillä on useampi lapsi ja yhteiseloa takana n.10v.

Minua häiritsee vähäinen seksin määrä.
Haluaisin vaimoani joka päivä, mutta n.1krt/viikko vielä menettelisi.
Mutta nyt harrastamme seksiä n. 0-1 krt kuukaudessa, silloinkin alkoholia nauttineena.
Vaimo sanoo rakastavansa minua, mutta ei kuulemma vaan tee yhtään mieli seksiä.
Olen yrittänyt puhua asiasta ja siitä, että haluaisin häneltä edes joskus hellyyttä, mutta yleensä hän vaan suuttuu asiasta ja lähtee pois huoneesta.
Minusta tuntuu, että kumppanit vieraantuu toisistaa ellei seksiä ole useammin.

Harrastatteko te miehenne kanssa seksiä ikinä "vaikka ei tee mieli" vain antaaksenne miehelle mielihyvää?? (esim.suuseksi)
Voiko vaimoni rakastaa minua vaikka hänen ei tee ikinä mieli?(hän sanoo rakastavansa)
Onko seksittömyys kauhean yleistä pitkissä suhteissä?

Itse antaisin vaimolle heti, vaikka suuseksiä jos hän pyytäisi, vaikka en siitä itse nyt niin erikoisesti nauti, mutta tykkäään siitä siksi, koska tiedän, että vaimo nauttisi... mutta sekin on jo jäänyt.

Ymmärsikö ketään mitä tarkoitin ja onko muissa parisuhtessa sitä ongelmaa, että toinen haluaa ja toinen ei?
Ja jos on niin onko seksin määrä 0, koska toista ei huvita?

Onko sun vaimo ylikuormitettu?
Mitä jos sinä alkaisit hoitamaan kaikki kotityöt ja ottaisit vastuun lapsista 24h/vrk, niin saattaisit nähdä muutoksen siinä, miten vaimoasi alkaa taas haluttaa :)

Hei!

Meillä auttoi, kun rupesimme hoitamaan parisuhdetta.
Vaikka toisen seura ärsytti, otimme yhteistä aikaa.
Omaa aikaa, mielekästä tekemistä.
Hemmottelu ja arkihellyys.

Kyllä mä harrastan seksiä miehen kanssa vaikka ei aina niin huvittaiskaan, yleensä sitä kummasti syttyy sit kumminkin vaikkei alkuun niin haluttaiskaan.. ;) näin ainakin itellä. Meillä yhteistä taivalta takana 6 vuotta, seksiä noin 2-6 krt / vko, ehkä 4-5krt useimmin. Myös molemminpuolista suuseksiä, lähestulkoon aina pienenä lisänä, joskus toki esim. niin et annan miehelle pelkästään suuseksiä tms. Sellasta. Meillä toimii näin, lapsia tosin ei vielä oo että sitä en tiedä miten tilanne sit muuttuu, mut hyvinhyvin vaikee kuvitella et noin radikaalisti muuttuisi.. Vielä et meillä mies se aktiivisempi aloitteentekijä. Tietenkään ihan aina ei voi jaksaa tai ei vaan kerta kaikkiaan oo fiilistä, sillon jätetään väliin. Kumpikin voi "kieltäytyä" yhtälailla ilman et toinen siitä mitenkään suuttuu, kunhan sen tekee nätisti.

Niin ja haluttomuus on lapsiperheissä kait aika yleistä.. Ja se on aika kipeä asia sillekin, joka ei halua, minulla ainakin oli niin, etten edes tiennyt mikä toisessa ärsyttää ja ällöttää.. Mutta se meni onneksi ohi..
Työpaineet, stressi ja huolet ja kotiarjen pyörittäminen aiheuttaa meille monille sen, ettei ole hyvä olla.
Muistakaa, että jutteluapua saa esim. Perheneuvonnasta, jos siltä tuntuu ja keskustelukaan ei enää toimi.
Tsemppiä!

olemme nuori pariskunta ja olemme olleet yhdessä vasta 4-vuotta. Haluaisin haluta mutta kun vaan ei halua. miehelleni yritän tarjota tyydytystä niin käsin kun suullakin. meillä ongelma lienee siinä että vauva vuosi loppui juuri , ehkäisyt eivät ole toimineet niinkuin on pitänyt ja kortsun kanssa en haluis väkertää. puhuimme reilusti mieheni kanssa ongelmista, suurin ongelma oli lienee se että mies tyrkytti itseensä oli ns. aina valmiina . ja kertoi kun panetti yms nyt kun tämä on miehen osaltaloppunut on seksiäkin ollut useimmin. sun pitää puhua vaimosi kanssa avoimesti,menkää vaikka seksi terapeutille

No kyllä mä ton tilanteen tunnistan meilläkin. Mutta ehkä enemmänkin ajoittain..

Luulen, että paljon riippuu hormoneista. Välillä vaan on kausia, ettei voisi vähempää kiinnostaa, sitten taas jostain syystä tekee enemmän mieli. Mitään nymfomaania musta ei saa tekemälläkään, mutta "aktiivisina kausina" kaipailen sitä seksiä kerran-pari viikossa. Kuivina kausina voisin olla kokonaan ilman.

Näillä kausilla ei ole oikeastaan mitään tekemistä mieheni kanssa - tarkoitan, että hän ei tee mitään väärin tai oikein. Rakastan häntä kovasti, hän on myös ulkoisesti toiveideni mukainen ja hyvä sängyssä. Elämäntilanne toki vaikuttaa, niinä aikoina kun on kovasti stressiä, lapset valvottaa jne. seksi jää vielä enemmän taka-alalle.

Pahinta kuitenkin olisi jos mies painostaisi seksiin, sillon kyllä karisisi ne vähäisetkin halut.. Ja juuri tuo on raivostuttavaa, että pitäisi suostua vaikkei itseä huvita. Siitä voi sanoa, että pidemmän päälle se tuhoaa suhteen. Itsestä tuntuisi kovin vastenmieliseltä antaa jotain suuseksiä jos ei itse sitä halua.. ja se ajatus, että mies tietää etten sitä halua mutta itsekkäästi sitä vaatii. Yök.

Mä olen semmoinen että tykkään harrastaa seksiä silloin kun ei ole mitään kiirettä, talo on siisti (ei tarvitse alkaa kuuraamaan keittiötä iltapalan jälkeen tuon norsulauman syötyä ja mentyä nukkumaan), silloin kun ei ole huolia, silloin kun ei ole taas tullut syötyä muutamaa kiloa lisää vatsan ympärille.

No, valitettavasti näin ei usein mun elämässä ole joten sitten sitä seksiä tulee kuitenkin harrastettua miehen pyynnöstä, mutta harvemmin ja ei kovin mielellään. Mutta en vaan saa itseäni ja aivojani napsaistua "lomalle" jonain arki-iltana, vaikka yrittäisin. Miehet ovat tässä ilmeisesti naisia parempia ja heille käy paneskelu likaisessa kodissa ja kiireen keskellä, mutta minä (ja ilmeisesti monet muutkin naiset) haluaisivat että muut asiat on hyvin hoidettu ennen sitä seksiä.

Sinussa ei ole mitään vikaa. Juttu on niin, että lasten vauva- ja taaperoaikana nainen virittyy tälle ns. äitiystaajuudelle, ja se on todella kokonaisvaltainen juttu. Sitä ei tavallaan voi laittaa "hyllylle" siten, kun esimerkiksi työasiat voi jättää päivän päätteeksi. Äitiys muuttaa hormonitoimintaa ja on todella väsyttävää, vaikka ei siinä perinteisessä "haluan vaan nukkua" -mielessä, vaan tavallaan sellaista kokonaisvaltaista virittyneisyyttä ja omistautumista.

Tällaisessa elämäntilanteessa nainen ei tunne aina itseään naiseksi, seksikkääksi sellaiseksi tai puolisoksi vaan oikeastaan pelkästään äidiksi. Se ei missään tapauksessa ole miehen vika. Kuitenkin miehen yritykset pitää seksiasioita esillä saattavat saada naisen tuntemaan itsensä vieläkin vähemmän seksuaaliseksi olennoksi, koska hän ei kertakaikkiaan koe jaksavansa ja haluavansa, ja sitten vielä huomaa tuottavansa puolisolle pettymyksen, ja siitä tulee itsellekin paha mieli. nainen tavallaan haluaisi haluta, mutta kun ei. Kierre on valmis, eikä kumpikaan toimi erityisesti väärin. Ja mitä enemmän mies yrittää asiaa ottaa esiin, sitä enemmän nainen ahdistuu riittämättömyydestään, ja sitten alkavat näkyä ne ikävät puolet. Syytellään, haukutaan, kiristetään, pidetään mykkäkoulua.

Parhaiten ehkä selviäisitte tilanteesta, jos pyrkisit luomaan vaimollesi tilaa hengähtää äidinroolistaan siten, että hän itse alkaisi huomata olevansa edelleen myös haluttava puoliso ja nainen. Ota vastuuta lapsenhoidosta, koittakaa järkätä ilta kahden kesken. Olisi kuitenkin tärkeää illan onnistumisen kannalta, että et kovin näkyvästi pitäisi etukäteen esillä odotuksiasi vaimon suhteen vaan pyrkisit luomaan tunnelman siitä, että haluat viettää vaimosi kanssa aikaa, etkä suinkaan järkkää lastenhoitajaa vain päästäksesi sänkyyn vaimosi kanssa.

Missään tapauksessa sinussa ei ole mitään vikaa. Vaimosikaan tuskin ymmärtää, miksei hän halua seksiä. Hän kaipaa nyt hellyyttä, turvaa ja jaettua vastuuta lapsista. Ymmärrystä ja aikaa. Älä syytä itseäsi, tilanne muuttuu vielä. Ole kärsivällinen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Pitkässä parisuhteessa on erilaisia kausia ja ihmisillä on erilaiset tarpeet. Tunteita ei voi pakottaa. Jos tilanne jatkuu kauan tuollaisena, jompi kumpi tai molemmat haluavat lopettaa liiton kun toinen ihastuu ulkopuoliseen. Usein tämä on nainen, koska vaikka hän ei halua seksiä miehensä kanssa, hän haluaa sitä paljonkin uuden miehen kanssa.

meillä samanlaista.
ja mä olen se pihtari.
meillä harrastetaan seksiä ehkä noin pari kertaa kuussa, miehen aloittamana.
pikapanoilla.
mä en jaksa paapoa häntä ja häneltä taas ei saa kuin kiukuttelua kuinka koti on hänen mielestään hullunmyllyn (muutama lasten lelu lattialla).. ihan kilareita ja huutoa kun kotiin tulee.
eipä siinä paljoa huvita. ja sitten jos hän on vaikka pari päivää hengailee ihan oikeasti meidän kaa niin pitäis olla heti palkkiota antamassa.
kun ollaan oravanpyörässä niin eipä se tilanne taida tästä paljoa muuttua, ennenkuin lapset ovat sisäsiistejä tai kasvaneet kodista ulos..

Joku sanoi, että tee kaikki kotityöt.. Käydään molemmat töissä ja kotihommat tehdään puoliksi eli lapsetkin on hoidossa päivät.
Vaimo kyllä saisi hellyyttä mutta ei sitä minulta halua.
Sain myös selville, että vaimolla oli seksisuhde toisen kanssa.
Halusin jatkaa yhdessäoloa lähinnä lasten takia ja samalla toivoin että vaimokin jotenkin muuttuisi kun hänelle antaisin mahdollisuuden ja luulin että hän katuisi tekoaan ja miettisi mikä hänelle on tärkeintä elämässä.

Hän sanoo Mua rakastavansa ja ei kuulemma halua olla muiden miehien kanssa, mutta jotenkin tuntuu mahdottomalta uskoa. Varsinkin kun tuntuu että oon sille vaan ilmaa.

oon kyllä ihan suht onnellinen Silti, mutta pelkästään sen takia koska tyttäreni on onnellisia ja saan olla niiden kanssa. Toivoni oon jo menettänyt vaimoon rakkauden suhteen vaikka häntä silti rakastankin, mutta tunne ei voi olla molemminpuolinen johtuen viimeaikaisesta käytöksestä ja pettämisestäkin.
kai tätä seksittömyyttä yms.sitten jaksaa.
Kiitos vastauksista.

Hakekaa ongelmaan apua.
Minusta on väärin unohtaa parisuhteen hoitaminen vaikka kuinka olisi vauvavuosi.
Fyysinen läheisyys (vaikka ilman itse aktia) on todella tärkeä pitämään suhdetta yllä.

Saako vaimosi omaa aikaa, lepoa? Hoidatko sinäkin lasta ja kotia? Pidätkö naistasi arvossa, tunteeko hän seurassasi olevansa seksikäs ja kuuma nainen vai pelkkä panoämpäri?

Jos sinulla on puhdas omatunto noiden asioiden suhteen, mielestäni ei naisellakaan ole yksin oikeutta evätä mieheltä seksinsaanti. Tietenkään pakko ei ole paneskella mutta kyllä siinä pahimman luokan virheen tekee jos kokonaisen vauvavuoden esimerkiksi tuhlaa pelkkään vauvaan, eikä muista miestä ja itseään. Saatika pidempää aikaa.

Ja olen sitä mieltä että esim. väsyneenä siitä nautinnollisesta seksistä saa enemmän irti kuin vastaavasta ajasta unta. (ainakin kohdallani oli näin kun kuopus sairasti jne.)
Meillä ainakin lämmittelyllä on aina se aloitteen kohteena ollut osapuoli virinnyt eloon ja halukkuutta on löytynyt. Toisen torjuminen jatkuvalla syötöllä ei ole oikein.

[QUOTE="epätoivoinen";29081188]Joku sanoi, että tee kaikki kotityöt.. Käydään molemmat töissä ja kotihommat tehdään puoliksi eli lapsetkin on hoidossa päivät.
Halusin jatkaa yhdessäoloa lähinnä lasten takia ja samalla toivoin että vaimokin jotenkin muuttuisi kun hänelle antaisin mahdollisuuden ja luulin että hän katuisi tekoaan ja miettisi mikä hänelle on tärkeintä elämässä.

Hän sanoo Mua rakastavansa ja ei kuulemma halua olla muiden miehien kanssa, mutta jotenkin tuntuu mahdottomalta uskoa. Varsinkin kun tuntuu että oon sille vaan ilmaa.

oon kyllä ihan suht onnellinen Silti, mutta pelkästään sen takia koska tyttäreni on onnellisia ja saan olla niiden kanssa. Toivoni oon jo menettänyt vaimoon rakkauden suhteen vaikka häntä silti rakastankin, mutta tunne ei voi olla molemminpuolinen johtuen viimeaikaisesta käytöksestä ja pettämisestäkin.
Kiitos vastauksista.[/QUOTE]

Aaaargh, nyt vasta luin tämän! Vai että seksi on jonkun toisen kanssa kiinnostanut kuitenkin? Jumalauta miten kiittämätön nainen.
JSPAP!

[QUOTE="epätoivoinen";29081188]Joku sanoi, että tee kaikki kotityöt.. Käydään molemmat töissä ja kotihommat tehdään puoliksi eli lapsetkin on hoidossa päivät.

Kiitos vastauksista.[/QUOTE]

Eka aattelin vastata sulle että on se seksin määrä meilläkin vähentynyt vauvan tulon jälkeen, ja että hellyyttä meillä kuitenkin on joka päivä ja annan miehelleni suuseksiä jos ei itseä huvita.. Mutta ton kirjotukses jälkeen niin sanon vaan et sun vaimos on aika karu sua kohtaan! Hän ei siis anna minkäänlaista hellyyttä? Halauksia, suudelmia, sanoja? Näitä meillä ainakin on joka päivä ja tahdotaan tehdä toisemme iloiseksi... Ja tuo että vaimos on vieläpä pettäny sua... Kyl sä ansaitsisit paljon parempaa. Parisuhdetta pitäis kummankin hoitaa mut toi näyttää aika ykspuoliselt. Jutteles vaimos kanssa tilanteestanne

Kun vaimo on pettänyt, eikä ymmärrä edes katua, osoittaa mitään hellyyttä yms. ja jos haluat parisuhteessa jatkaa, ainut oikea tie on joko keskustella asiat halki keskenänne tai mennä parisuhdeterapiaan, jossa asiat puhutaan halki terapeutin avustuksella. Niiden lasten takia olisin valmis itse yrittämään.

Me olemme jo keski-ikäinen pari (minä 45 v, mies 55 v), seksiä meillä on kerrasta kahteen kertaan viikossa. Meillä minä haluaisin enemmän. Läheisyyden kanssa mies on huono, erityisesti jos joku painaa hänen mieltään. Mutta minä voin olla täysin varma hänen rakkaudestaan, hän osoittaa sen päivittäin sanoin ja teoin. Ilman läheisyyttä ja seksiä minä en jaksaisi.

Lasten tulo kyllä vaikuttaa parisuhteeseen ja seksin määrään, usein kannattaa sinnitellä sen vaiheen ohi, kun lapset ovat pieniä. Aikaa parisuhteelle ja itselle on sitten enemmän. Meidän kuopus on nyt 8-vuotias ja tämä vaihe tuntuu kyllä todella upealta.
Voimia sinulle vaikeaan tilanteeseen.

Koita vielä jaksaa. Meillä oli joskus samantapainen tilanne, mutta sitten mies ymmärsi,että 15vuotta ei kannata heittää roskiin ihan noin vain ja alkoi huomioimaan minua.
Nyt kulunut viisi vuotta ja tuntuu, että suhde vahvistui vastoinkäymisistä.
Tiedän kyllä, että sinulla on nyt tosi paska olo, mutta kaikki voi vielä iloksi muuttua kunhan vaimosi tajuaisi tilanteen!

Oletko itse jotenkin kovin muuttunut siitä kun olette avioituneet? Esimerkiksi lihonut huomattavasti?

Toisaalta ihan relevantti kysymys, mutta jos parisuhteen hienosäädötkin ovat kohdallaan, tällaiset asiat eivät ole enää merkityksellisiä. Lihominen/ fyysinen passivoituminen vaikuttaa myös henkilön itsensä minäkuvaan, kykyyn nauttia seksistä ja muutenkin yleiseen jaksamiseen. No, muuttuuhan naisenkin vartalo raskauksien ja synnytysten myötä, ja jos mies lihoo, voidaan tilannetta pitää naisen raskausmuutoksia vastaavana sikäli, että puhumalla ja yhteisillä päätöksillä sekä puolison tuella asioita voidaan muuttaa. Vai luulitko, että tyydyttävään seksiin on jokin yläpainoraja? Jos on rakkautta, ei puolison vatsamakkarat, synnytyksenjälkeiset kuivat limakalvot, imetyksen riiputtamat tissit tai miehen elintasomasu tapa seksiä. Niistä saa kyllä hyviä tekosyitä seksittömyyden ylläpitoon, jos sellaisen päätöksen on alunperin mennyt tekemään -muilla perusteilla.

Toisaalta ihan relevantti kysymys, mutta jos parisuhteen hienosäädötkin ovat kohdallaan, tällaiset asiat eivät ole enää merkityksellisiä. Lihominen/ fyysinen passivoituminen vaikuttaa myös henkilön itsensä minäkuvaan, kykyyn nauttia seksistä ja muutenkin yleiseen jaksamiseen. No, muuttuuhan naisenkin vartalo raskauksien ja synnytysten myötä, ja jos mies lihoo, voidaan tilannetta pitää naisen raskausmuutoksia vastaavana sikäli, että puhumalla ja yhteisillä päätöksillä sekä puolison tuella asioita voidaan muuttaa. Vai luulitko, että tyydyttävään seksiin on jokin yläpainoraja? Jos on rakkautta, ei puolison vatsamakkarat, synnytyksenjälkeiset kuivat limakalvot, imetyksen riiputtamat tissit tai miehen elintasomasu tapa seksiä. Niistä saa kyllä hyviä tekosyitä seksittömyyden ylläpitoon, jos sellaisen päätöksen on alunperin mennyt tekemään -muilla perusteilla.

No kyllä mä sen tiedän. Itsekin olen varmaan seitsemän kiloa lihavampi kuin tavatessamme, mies kymmenen kiloa pyöreämpi.

Mutta aloittaja ei nyt todellakaan osoittanut mitään syytä, miksi vaimon kiinnostus on lopahtanut. Kaikkeen ei kiinnostus ole lopahtanut, jos kerran on ollut suhde jonkun muun kanssa? JOKU syyhän tuossa tietysti on. Siksi varovasti kyselin.

Minusta on tullut ikää myöten sietokykyisempi näille makkaroille. Mutta tuossa kolmenkympin kieppeillä, pakko sanoa, läskin kanssa en olisi kyennyt. Vaikka se olis ollut tää oma rakas mies. Näit on meit semmoisiakin ihmisiä, sorry vaan.

Yhteistyössä