Onko minulla oikeus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
..saada sanoa irti 2 vuoden sopimus nettitikusta joka ei toimi kuten luvattiin? Pätkii yhteyttä pahimmillaan 2min. välein ja kyseinen operaattori joka tikun kauppasi väittää ettei minulla ole oikeutta saada sopimusta irti koska n.4kk päästä on tulossa uusi tukiasema paikkakunnallemme ja nettitikku alkaa silloin pelaamaan paremmin. Minusta tämä on ihmisten huijaamista ja aion tehdä vielä uuden reklamaation asiasta. Mietin että pitäisikö vielä kysyä kuluttajalta tästä. Mutta mitä mieltä te olette?

Alkuperäinen kirjoittaja hen:
kuluttaja olet sä ite, mutta kysy kuluttajaasiamieheltä, se osaa varmasti neuvoa ja ihan sähköpostiinkin vastaa.

Kuluttajaasiamiestä juu tarkoitin mutta kirjoitin sen noin lyhyesti, ajattelin että kaikki kuitenkin ymmärtää mitä tarkoittanen. :)

Raportoi sitten tänne kuin kävi, minullakin ongelmia ollut nettitikun kanssa. Yhteydet muuten ihan ok, mutta välillä on ollut useamman viikon pätkiä, jolloin se ei toimi ollenkaan. Eikä kuulema ole oikeutta sitä irtisanoa, laskusta ovat jotain sitten hyvittäneet mutta eihän se sitä netin täydestä toimimattomuudesta koitunutta haittaa korvaa.

Meillä oli samainen ongelma alkuunsa. Pätki yhteyttä koko ajan. Kunnes vietiin tikku ja läppäri huoltoon. Nyt on huomattavasti paremmin toiminut. Tosin vieläkin ajottain pätkii, mut ei ole päivittäistä. Eniten ärsyttää se, että tikku ei anna sitä nopeutta, minkä on tilannut. Mekin kyseltiin sopimuksen purkua. Oltaisiin jouduttu läppäri maksaa kokonaisuudessaan pois, jos oltaisiin haluttu sanoa irti sopimus. Sillä hetkellä meillä ei ollut varaa laittaa koko loppu summaa läppäriin, joten odotamme vielä jonkun aikaa, kunnes sopimus päättyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raportoi sitten tänne kuin kävi, minullakin ongelmia ollut nettitikun kanssa. Yhteydet muuten ihan ok, mutta välillä on ollut useamman viikon pätkiä, jolloin se ei toimi ollenkaan. Eikä kuulema ole oikeutta sitä irtisanoa, laskusta ovat jotain sitten hyvittäneet mutta eihän se sitä netin täydestä toimimattomuudesta koitunutta haittaa korvaa.

Minusta on väärin että ihmisiä houkutellaan pitkään sopimukseen ja sitten sanotaan etteivät he vastaa jos nettitikku ei pelaa kunnolla. Ottaessa tikkua kysyin monta kertaa että onhan yhteys hyvä paikkakunnallemme ettei tarvitse sitten taistella pätkivän yhteyden kanssa ja yhteyksin sanottiin myydessä olevan parhainta mitä markkinoilla on mutta höpö höpö, huijausta! Maksan mieluummin enemmän toimivasta tikusta kun pätkivästä romusta.

uskoisin, että saat irtisanottua, tuote ei kerran vastaa luvattua ja jos vetoavat siihen, että paranee 4kk päästä, pitäis saada vähintään alennusta siihen asti.

Me saatiin kerran irtisanottu maksullinen kanavapaketti, kun muuttivat kanavien ohjelmaa Glof siirtyi omalle kanavella ja se ei enää kuulunut peruspakettiin ja se oli se syy, miksi oli ko. paketti haluttu, mutta ei haluttu maksaa golfkanavaa enää erikseen.

Jos tuote on virheellinen (=ei toimi), on myyjä velvollinen korjaamaan virheen. Ellei virhettä saada korjattua, kauppa puretaan. Ota yhteyttä myyjään ja sano, että yhteyden tulee toimia HETI ja kysyt miten he haluavat asian hoitaa, jolloin vaihtoehtoja on nämä:
- toimittavat toimivan tuotteen
- kauppa puretaan

Pidä tikku, ja ilmoita samalla, että toimimattomuuden vuoksi lopetat laskun maksamisen kunnes tikku toimii.

Asioi sähköpostilla tai kirjeitse, jolloin sinulle jää dokumentaatio keskustelusta.

Nyt olen tehnyt reklamaation Soneralle jossa toivoin pikaista yhteydenottoa! Katsotaan miten asia etenee, ilmoittelen tähän ketjuun joten klikatkaa tämä vaikka suosikkeihinne jos haluatte myöhemmin lukea. :)

Alkuperäinen kirjoittaja gft:
uskoisin, että saat irtisanottua, tuote ei kerran vastaa luvattua ja jos vetoavat siihen, että paranee 4kk päästä, pitäis saada vähintään alennusta siihen asti.

Me saatiin kerran irtisanottu maksullinen kanavapaketti, kun muuttivat kanavien ohjelmaa Glof siirtyi omalle kanavella ja se ei enää kuulunut peruspakettiin ja se oli se syy, miksi oli ko. paketti haluttu, mutta ei haluttu maksaa golfkanavaa enää erikseen.

No mulla oli kerran vastaava tilanne, eli kyselin mokkulaa tai sitten jotain kännykän kautta otettavaa nettiliittymää. Ja mulle sanottiin silloin selvällä SUomen kielellä, että määräaikaista sopimusta EI VOI irtisanoa, jos se ei toimikaan.

Eli ei kannata ottaa määräaikasta sopparia, jos on epävarma toiminnasta. Pitää ensin ottaa kuukaudeksi koekäyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja gft:

No mulla oli kerran vastaava tilanne, eli kyselin mokkulaa tai sitten jotain kännykän kautta otettavaa nettiliittymää. Ja mulle sanottiin silloin selvällä SUomen kielellä, että määräaikaista sopimusta EI VOI irtisanoa, jos se ei toimikaan.

Eli ei kannata ottaa määräaikasta sopparia, jos on epävarma toiminnasta. Pitää ensin ottaa kuukaudeksi koekäyttöön.

Olisipa tällaiset asiat kerrottu minulle kun otin mokkulan. Nimenomaan mainostettiin että mokkula toimii todella loistavasti eikä ole katvealueella ja että toimimaton tuote on irtisanottavissa. Koeaikaa ei saanut kuukaudeksi.

Yhteistyössä