Onko minulla oikeus sanoa, että eivät ole luomuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerronko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kysäisepä siskoltasi mitä mieltä hän on.
Ennen sitä ei todellakaan ole sinun asiasi asiasta laulaa..

En ole laulellut, enkä laulele. Joskus vaan tulee mieleen, että loppuisko ihmisten uteliaisuus jos sanoa täräyttäis jotain sellaista että saisi ne vaivaantuneeksi :saint:

No eihän se uteliaisuus loppuisi, kuin sen ihmisen kohdalta, jolle tuon täräyttäisit. Eli kyllä niitä kyselijöitä olisi aivan yhtä paljon.

No jos sua oikeasti vituttaa tosten vauvat noin ja haluat sen koko suvulle kertoa niin anna mennä.

Säälittävä olet. :| Saat kaiken liikenevän sympatiani. (aika vähäistä tällä erää :xmas: )

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kaikkea ihmiset miettiikin... Mitä ihmeen väliä sillä ylipäätänsä on miten lapsi on saanut alkunsa?

Mun pointti on tää turhautuminen tuohon yhteen ja samaan lauseeseen, jota olen nyt aika pitkään kuullut :/ Mutta kiitos, helpotti kun sain vähän jupista :D
Lapset ovat lahja, tulivat sitten luomuna tai pakkasesta :)

Siis ei kaikki koeputkilapset oo pakkaslapsia.
Mut sun siskon vissiin on?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja er:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei todellakaan ole sinun asiasi paljastaa tuollaista. Sitä paitsi, onhan lapsilla isäkin, eli voisihan tämä tulla siltäkin puolelta.

mutta kaksoset ei periydy isän puolelta...tiedoksi vaan

Sitähän ei kai ole saatu varmaksi selville, että periytyykö identtisyys. Ja jos periytyy, niin johtuuko se siittiösolusta se jakautuminen vaiko munasolusta.

Tällä hetkellä tiede ei osaa selittää identtisiä kaksosia muutoin kuin "luonnonoikkuina" ja yleinen kanta on, että identtinen kaksosuus ei ole periytyvää.

Ap:n tapauksessa tuskin kuitenkaan on kyse identtisistä kaksosista, jos ovat alkunsa saaneet hoidoilla, että sikäli tämän isän puolelta periytynyt kaksosuus ei millään tavalla käy selitykseksi.

Jännä juttu että sinulta kysellään siskosi kaksosista niin paljon että alat jo turhautumaan... Oletteko joku paikallinen julkkisperhe? Vai miksi siskon lapset kiinnostvat niin lukuisia ihmisiä =)

Varsinaisia julkkiksia :laugh:
En tiedä miksi ihmisiä hänen lapsensa kiinnostaa. Jos kerron kysyjälle, että siskolla on kaksoset niin utelu alkaa heti. Taidan tästä lähtien sanoa vain, että hänellä on kaksi lasta.

Kätilö sanoi meille viimeksi ultrassa kun kysyttiin että onhan siellä vaan yksi. Kerrottiin että tädilläni on kaksoset ja miehen äiti on kaksonen.
Hänen mukaansa meillä on "riski" saada kaksoset koska isän puolelta se periytyy.

Itse olen kans miettinyt miten muka esim epäidenttiset kaksoset periytyis isältä koska silloinhan äidiltä irtoaa 2 munasolua yhden sijaan.
Olisko siis niin että identtiset kaksoset periytyy isältä??

Varmaan tuo kysely johtuu siitä että loppujen lopuksi kaksoset on aika harvinaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No jos sua oikeasti vituttaa tosten vauvat noin ja haluat sen koko suvulle kertoa niin anna mennä.

Säälittävä olet. :| Saat kaiken liikenevän sympatiani. (aika vähäistä tällä erää :xmas: )

Täh?!
Vituttaa toisten vauvat?! Olen todella onnellinen, että hän vihdoin ja viimein sai lapsen!! Tässä tapauksessa jopa kaksi. Onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa: EN OLE HOIDOISTA KELLEKÄÄN MAININNUT enkä tule mainitsemaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplis:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[Sitähän ei kai ole saatu varmaksi selville, että periytyykö identtisyys. Ja jos periytyy, niin johtuuko se siittiösolusta se jakautuminen vaiko munasolusta.

Tällä hetkellä tiede ei osaa selittää identtisiä kaksosia muutoin kuin "luonnonoikkuina" ja yleinen kanta on, että identtinen kaksosuus ei ole periytyvää.

Ap:n tapauksessa tuskin kuitenkaan on kyse identtisistä kaksosista, jos ovat alkunsa saaneet hoidoilla, että sikäli tämän isän puolelta periytynyt kaksosuus ei millään tavalla käy selitykseksi.

Juu, ap:n tapauksessa ei välttämättä ole kyse identtisistä kaksosista (siis luultavasti ei ole), mutta kyllä semmosiakin ihmeitä joskus tapahtuu, että hoidoissa siirretään vain yksi alkio ja syntyykin kaksoset, tai siirretään kaksi ja syntyykin kolme, eli joku on jossain vaiheessa jakautunut.

Ja tällä hetkellä Australiassa tutkitaan just tota identtisyyden periytymistä. Mun yksi hyvä ystävä on mukana siinä tutkimuksessa sukulaisensa kanssa, kun molemmilla on identtiset kaksoset.

Ei oo siun asia mennä kertomaan. Voi olla kovinkin kipeä paikka siskollesi että ei ole "luomu"vauvoja voinut saada joten pitäisin mölyt mahassani. Eikö se oo ihan sama miten ovat alkunsa saaneet? Taatusti yhtä toivottuja ja rakastettuja joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kaikkea ihmiset miettiikin... Mitä ihmeen väliä sillä ylipäätänsä on miten lapsi on saanut alkunsa?

Mun pointti on tää turhautuminen tuohon yhteen ja samaan lauseeseen, jota olen nyt aika pitkään kuullut :/ Mutta kiitos, helpotti kun sain vähän jupista :D
Lapset ovat lahja, tulivat sitten luomuna tai pakkasesta :)

Varmasti alkaa kyllästyttää vastailu samaan kysymykseen, mutta yritä vain jaksaa sanoa ettei ole muita kaksosia suvussa. Varmasti nämä kaksoset itsekin joutuvat aikanaan vastailemaan usein toistuviin kysymyksiin esim. kumpi on kumpi,mistä teidät erottaa, oletteko identtiset, kuinka paljon teillä on ikäeroa, kumpi on vanhempi...

T. Kaksosten isosisko

En ole asiasta puhunut. Osa ihmisistä tietää, että vaikeuksia taustalla, osa ei. Mutta oikeasti on kyllä perin ärsyttävää, että lähes jokainen kysyy: "ai, onko teillä suvussa kaksosia?" Sitä samaa lausetta olen nyt puolisen vuotta kuunnellut ja välillä tekisi mieli tiuskaista, että "ei ole ja kuule ilman lääketiedettä ei olisi nytkään!!"

(Kiitos lääketieteen, nyt hänelläkin on lapsia :heart: )

Taidat olla kade. Ymmärrän, kaksoset olis ihanat! Mutta ei se mitään, saat olla kunhan et aiheuta toiselle harmia.

BTW jos sua ärsyttää tuo ihmisten utelu, niin arvaas miten se ärsyttää kaksosten äitiä!

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kysäisepä siskoltasi mitä mieltä hän on.
Ennen sitä ei todellakaan ole sinun asiasi asiasta laulaa..

En ole laulellut, enkä laulele. Joskus vaan tulee mieleen, että loppuisko ihmisten uteliaisuus jos sanoa täräyttäis jotain sellaista että saisi ne vaivaantuneeksi :saint:

No eihän se uteliaisuus loppuisi, kuin sen ihmisen kohdalta, jolle tuon täräyttäisit. Eli kyllä niitä kyselijöitä olisi aivan yhtä paljon.

Ei se uteliaisuus siihen lopu. Sitten vaan alkavat kysellä, että miksi ei tullut luomuna, mitä hoitoja, miksi, mitä, miten... se kysymystulva on loputon...

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ei se uteliaisuus siihen lopu. Sitten vaan alkavat kysellä, että miksi ei tullut luomuna, mitä hoitoja, miksi, mitä, miten... se kysymystulva on loputon...

Olet varmaan oikeassa. Parempi siis pysyä salaperäisenä kaikkien kysymysten keskellä ;)

Yhteistyössä