Onko mies itsekäs, tyhmä, välinpitämötän vai mikä? *hampaiden kiristystä*

• Viestiketjun aloittaja väsynyt äiskä
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt äiskä
Meillä on erittäin herkästi nukkuva vauva (5kk) ja siksi hän nukkuukin pääasiassa omassa huoneessa, mutta herää vielä kerran yössä syömään. Nukahtaminen onkin syömisen jälkeen vaikeaa, koska mieheni ei ymmärrä olla kääntyilemättä/möyhimattä tyynyä yms. Viime yönäkin jouduin nukuttamaan vauvan 4 kertaa, koska joka kerta kun vauva rauhoittui ja nukahti mieheni päätti kääntyä :kieh: Aikaa kului lopulta lähes 2h ennenkö vauva nukahti kunnolla uudelleen. Kello olikin siinä vaiheessa 6 enkä enää itse saanut nukahdettua.

Ja tällaista meillä siis joka yö. Olen yrittänyt sanoa asiasta miehelleni, muttei tunnu menevän jakeluun :( Vinkkejä kaivataan! Ulkoistanko mieheni aina sohvalle samalla kun vauva tulee meidän sänkyyn?

Mä varmaan petaisin patjan sinne vauvanhuoneen lattialle jonne menisin sitten syöttämään vauvan ja nukuttais siellä kaksin.

Tuskin miehesi ilkeyttään kääntyy joten en lähtisi häntä mihinkään ulkoistamaan jos kuitenkin se patjallakin osan yöstä nukkuminen kävisi ihan kätevästi sen muutaman kuukauden mitä vauva sitä maitoa vielä yällö tarvitsee.

Meillä jompi kumpi nukkuu lähes säännöllisetsi osan yöstä tai jopa koko yön olohuoneessa koska meillä on heräilevä 12kk. Kun tilanne joskus helpottuu, niin sitten saadaan taas nukkua koko yö samassa sängyssä yhdessä.

Nipsuneiti
Mielestäni voit jo laittaa vauvan pinnasänkyyn nukkumaan vaikka teidän sängyn viereen jos mahtuu. Näin olet itse lähellä vauvaa tarvittaessa eikä tarvi joka kääntymistä tai kuorsausta kauhistua.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä varmaan petaisin patjan sinne vauvanhuoneen lattialle jonne menisin sitten syöttämään vauvan ja nukuttais siellä kaksin.

Tuskin miehesi ilkeyttään kääntyy joten en lähtisi häntä mihinkään ulkoistamaan jos kuitenkin se patjallakin osan yöstä nukkuminen kävisi ihan kätevästi sen muutaman kuukauden mitä vauva sitä maitoa vielä yällö tarvitsee.

Meillä jompi kumpi nukkuu lähes säännöllisetsi osan yöstä tai jopa koko yön olohuoneessa koska meillä on heräilevä 12kk. Kun tilanne joskus helpottuu, niin sitten saadaan taas nukkua koko yö samassa sängyssä yhdessä.
näin minäkin tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et vie häntä takaisin omaan huoneeseensa?
Vauvan voi viedä takaisin omaan sänkyyn kunhan hän on ensin nukahtanut. Ei osaa vielä nukahtaa omaa sänkyyn.
Ja kestääkin muuten kauan opettaa, jos hänet viedään sinne vasta aina nukahtamisen jälkeen.

Mikset siis ensi yöstä (tai pikemminkin tästä illasta) alkaen opeta häntä nukahtamaan omaan sänkyyn?

Peperoni
Vauvan voi viedä takaisin omaan sänkyyn kunhan hän on ensin nukahtanut. Ei osaa vielä nukahtaa omaa sänkyyn.
Meinaatko, että ikä tuo sen että oppii nukahtamaan omaan sänkyyn? Kyllä mä luulen, että toi on ihan tottumiskysymys, saat nukuttaa sitä vielä vuodenkin päästä vieressä, jos et opeta omaan sänkyyn nukahtamaan.

-
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
miksi et syötä häntä lastenhuoneessa?
En jaksa istua keskellä yötä puolta tuntia.
No hommaa patja sinne lattialle.

Gluteus maximus
patjalla, ei kukaan oletakaan, että istut syöttämässä yötä myöten. En kuitenkaan oleta myöskään sitä, että toisen ihmisen pitää olla olematon kun vauva ruokailee...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peperoni:
Meinaatko, että ikä tuo sen että oppii nukahtamaan omaan sänkyyn? Kyllä mä luulen, että toi on ihan tottumiskysymys, saat nukuttaa sitä vielä vuodenkin päästä vieressä, jos et opeta omaan sänkyyn nukahtamaan.
Siis ihan tosissaanko kaikkien 5kk-vauvat nukahtaa omaan sänkyyn? Meillä ei nukahda eikä todellakaan aleta vauvaa huudattamaan. Yritetty on muttei sujunut. Ja ilmeisesti teidän mielestä olen täysin kohtuuton kun haluaisin, että mieheni olisi puoli tuntia kääntämättä kylkeään.

hullunkurista
Kyllähän sun miehellä on oikeus omassa sängyssään kääntyä - oli vauva tai ei. Ja en minäkään ymmärrä miksi syötät lasta "aikuisten"makuuhuoneessa? Meillä molemmat lapset ollut pullolapsia (mulla ei ole maito noussut koskaan, ei tipan tippaa) ja kyllä se kumpi meistä yöllä sitten syöttikään lapsen, teki sen toisessa huoneessa ja toinen sai olla rauhassa makkarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peperoni:
Siis ihan tosissaanko kaikkien 5kk-vauvat nukahtaa omaan sänkyyn? Meillä ei nukahda eikä todellakaan aleta vauvaa huudattamaan. Yritetty on muttei sujunut. Ja ilmeisesti teidän mielestä olen täysin kohtuuton kun haluaisin, että mieheni olisi puoli tuntia kääntämättä kylkeään.
Kyllä, kaikkien niiden perheiden 5kk ikäiset lapset, jotka on sänkyyn OPETETTU nukahtamaan, sinne nukahtavat.

En mä suosittele vauvan huudattamista, mutta en kyllä miehenkään turhaa haukkumista.

Ja kyllä, sä olet kohtuuton kun et voi mennä sen vauvan kanssa nukkumaan muualle vaan syytät miestä tyhmäksi ja välinpitämättömäksi, koska hän kääntää kylkeään :eek:

minä
voihan vitalis!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
Sulla taitaa nyt väsymys tehdä tepposia järkiajattelun kanssa. Sen verran hassulta tuo kuulostaa että naputat miehelle sängyssä kääntymisestä.
Näinpä. Mä olin kyllä kans vauvan uniongelmien aikaan varma, että mies ihan tahallaan kuorsaa/käy vessassa/ tai postinkantaja juoksee kolistellen rapussa ihan vain koska tietää että meillä uniongelmainen vauva. Tsemppiä ap. Kuukauden päästä (noin, ei sillä kellonlyömällä kun vauva täyttää 6 kk) pidätte tassuttelu-unikoulun ja sinäkin saat nukuttua jonkun yön ihan kokonaan.

Kuulostaapa tosi vaikealta ja varmasti olet tosi väsynyt itse tuossa tilanteessa!

Onko se vauvan omaan huoneeseen ja sänkyyn vieminen teille tosi tärkeää? Mietin että sun hommaa helpottaisi kovasti jos vaan ottaisit vauvan yöheräämisen jälkeen rinnalle syömään ja sit kävisit itse nukkumaan, ja vauva sun ja miehesi keskellä sängyssä saisi jatkaa valvomistaan jos se nukahtaminen kerran vie kaksikin tuntia. Saisit itse levättyä ja vauva tottuisi olemaan vähemmän herkkä.

Yhteistyössä