Onko mies itsekäs, tyhmä, välinpitämötän vai mikä? *hampaiden kiristystä*

• Viestiketjun aloittaja väsynyt äiskä
  • Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö alkoi yllättäen nukahtaa reilu 5kk iässä omaan sänkyyn itsekseen. Sitä ennen oli vaatinut aina melkoisen nukutus operaation ja nukkunut suurimman osan yöstä perhepedissä. Kokeilin vaan aina sinnikkäästi laittaa omaan sänkyynsä. Huomasin myös, että ensimmäisen haukotuksen jälkeen oli turha laittaa sillä tyttö oli jo liian väsynyt nukahtaakseen yksin.

Meillä on tytön huoneessa vierasvuode (tyttö nukkuu vielä meidän huoneessa, koska herää niin usein syömään), johon mies menee nukkumaan hulinaöinä. Mutta minusta voisi olla hyvä idea niinkuin jo ehdotettiin, että hommaisit patjan sinne lastenhuoneen lattialle, syöttäisin siinä ja odottaisit, että vauva rauhoittuu, jonka jälkeen palaisit omaan petiin. Sillä joudut kuitenkin hakea ja viedä vauvan huoneeseensa, niin mikset hoitasi koko syöttöä siellä. :)

Vielä jäin ihmettelemään että millä tavalla ihan käytännössä nukutat vauvan teidän sängyssä, jos se vie sulta niin paljon aikaa? Siis ymmärrän jos joku vaikka istuu pinnasängyn vieressä vauvaa silittelemässä tuntitolkulla, mutta olen aina ajatellut että perhepedissä ei tarvi nukuttaa lapsia kun senkun vaan vaikka kaappaa nyytin kainaloon ja käy itse nukkumaan niin lapsi seuraa mallia.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peperoni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et vie häntä takaisin omaan huoneeseensa?
Vauvan voi viedä takaisin omaan sänkyyn kunhan hän on ensin nukahtanut. Ei osaa vielä nukahtaa omaa sänkyyn.
Meinaatko, että ikä tuo sen että oppii nukahtamaan omaan sänkyyn? Kyllä mä luulen, että toi on ihan tottumiskysymys, saat nukuttaa sitä vielä vuodenkin päästä vieressä, jos et opeta omaan sänkyyn nukahtamaan.
Siis ihan tosissaanko kaikkien 5kk-vauvat nukahtaa omaan sänkyyn? Meillä ei nukahda eikä todellakaan aleta vauvaa huudattamaan. Yritetty on muttei sujunut. Ja ilmeisesti teidän mielestä olen täysin kohtuuton kun haluaisin, että mieheni olisi puoli tuntia kääntämättä kylkeään.
Ihan tosissaan. Ja mitä aikaisemmin alottaa, sitä helpommin se käy.

...
Vauvan voi viedä takaisin omaan sänkyyn kunhan hän on ensin nukahtanut. Ei osaa vielä nukahtaa omaa sänkyyn.
Meinaatko, että ikä tuo sen että oppii nukahtamaan omaan sänkyyn? Kyllä mä luulen, että toi on ihan tottumiskysymys, saat nukuttaa sitä vielä vuodenkin päästä vieressä, jos et opeta omaan sänkyyn nukahtamaan.
Siis ihan tosissaanko kaikkien 5kk-vauvat nukahtaa omaan sänkyyn? Meillä ei nukahda eikä todellakaan aleta vauvaa huudattamaan. Yritetty on muttei sujunut. Ja ilmeisesti teidän mielestä olen täysin kohtuuton kun haluaisin, että mieheni olisi puoli tuntia kääntämättä kylkeään.
Meillä vauva 2kk ja nukahtaa ihan omaan sänkyyn. Jos ei ole väsynyt, turha viedä.

:D Onpas hulvaton ketju. Voi noita parisuhteen iloja. On, minustakin todella kohtuutonta odottaa ja olettaa, että miehen pitää maata sängyssä liikkumatta kuin halko siksi että vauva pitää jostain mystisestä syystä nukuttaa siellä vanhempien välissä. Olen kokeillut itse molempia tapoja: toinen lapsi on aina nukkunut omaan sänkyynsä, toinen aina kainaloon minun viereeni. Jälkimmäisessä tapauksessa siinä sängyssä olisi saanut kääntyillä ja puhista vaikka norsu, ei se lapsi siihen herännyt. Eköhän ap:n tapauksessa olisi kohtuullista ulkoistaa se vauva sieltä sängystä muualle. :)

Meillä koko perhe nukkuu hyvin kun arkena minä ja lapsi nukumme makuuhuoneessa ja mies olohuoneessa omassa rauhassa. Säilyy kaikkien mielenterveys ja näin jatketaan niin kauan kuin on tarvis. Väliaikaisesta ratkaisusta kuitenkin kysymys. Työssäkäyvä tarvitsee kunnon unet ja saa kyllä kääntyilläkin unissaan niin paljon kuin haluaa ja me emme myöskään tytön kanssa häiritse miehen unta. Simppeliä.
Kyllä me tuossa parin vuoden päästä saadaan taas joka yö nukkua yhdessä =) Ja kyllä se niin on ettei se rakkauselämä/seksielämä mihinkään tästä ratkaisusta köyhdy, voi aina hiippailla "kylään" kun tekee mieli ja onhan meillä illat ja viikonloput aikaa kupottaa miten halutaan =)

se joku
Vauva kyllästyy pian yöllä kun huomaa ettei kukaan valvo hänen kanssaan. Ota vauvansänky teidän sängyn viereen. Mä olin ite niin kuitti esikoisen kanssa kuin olla ja voi. Vauveli olisi valvonut jopa 2 asti yöllä, muuta kun vauveli sitten huomasi että muut ympärillä nukkuu, rupesi itsekkin nukkumaan.

Kaikille ei toki käy yhtä hyvin kuin meille, mutta kokeilemisen arvoinen asia silti.

Mä syöttäisin vauvan huoneessaan, kuten joku sanoikin niin hommaisin vaikka patjan sinne sitten itseäni varten mutta en näe järkeä siinä että meidän makuuhuoneeseen kärräisin syötettäväks ja nukutettavaks etenkin kun on tiedossa että mies nukkuu levottomasti? Ja muutenkin...

Lex
KYMPI VINKKI SULLE!

Syötä vauva (jos imetät?).
Anna miehelle, joka nukuttaa vauvan omaan sänkyyn.
Itse osaat varmaankin olla hilpjaa ja kääntyilemättä sen aikaa.

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
onneks ei sentäs pieraise:D
Meil on jokusen kerran täs vuosien saatos heränneet tähänkin :D :LOL: . Ja nukkuneet jo siinä vaiheessa omassa huoneessaan. Eipä siinäkään voinu muuta ku nauraa.
Meillä heräs kerran naapurin vauva, kun mies pieraisi. Miettikääpä sitä :xmas:

Yhteistyössä