Onko mielipiteitä kestovaipoista

www.kestovaippainfo.fi/keskustelu saat paljon paljon enemmän ja parempia vastauksia kysymykseesi. =)

Miehelle hyviä perusteita (jos siis tarttee perustella) rahaa säästyy rutkasti, jätemäärä pienenee, vaippoja on aina kotona,ei tarvitse juosta tarjousten perässä (miehet kun tunnetusti rakastaa shoppailua ja marketeissa käymistä ;) ), ja vauvalla on taatusti mukavampaa kun jalkojen välissä ihoa vasten on kangasta eikä muovia ja paperia-vai käyttäisikö mies itse kertakäyttö kalsareita? :D

Mutta käy ihmeessä kestovaippainfolla
 
Meillä mies innostui kestovaipoista sen jälkeen, kun roskis oli koko ajan ihan täynnä vaippoja. Esikoinenkin oli vielä vaipoissa, kun vauva syntyi ja vaippajätettä tuli paljon. Ulkoroskiksen tyhjennys on parin viikon välein. Muutamaa päivää ennen tyhjennystä mies joutui aina istuskelemaan roskiksen kannen päällä, että pussit menivät vähän lyttyyn ja kansi kiinni. Mahtoi olla naapureilla ihmettelemistä. :LOL:
Siinä kohtaa totesimme molemmat, että nyt kokeillaan niitä kestoja ja nykyään kertikset on käytössä vain öisin tai pidemmillä reissuilla. Mies vaihtaa yhtä sujuvasti molempia vaippoja. Esikoinen käytti vauvana vallan kertiksia, mutta nyt kun hän on jo suurimmaksi osaksi vaipaton, niin päiväunilla yms on käytössä hänelläkin kestovaippa. Jos olisin alkanut paasata, et kaatopaikat on täynnä vaippoja ja blaa blaa, niin tuskin mies olisi sen takia jaksanut kestoista innostua. Ongelma oli kongreettinen ihan omassa roskiksessa ja sen jälkeen mieskin tajusi paremmin, et kestot on hyvä vaihtoehto edes osittain käytettynä. Myös rahan säästöä hän pitää tärkeänä.
 
juu
Meillä tyttö nyt 1v2kk vanha ja ollaan n. puolivuotiaasta asti käytetty kestovaippoja (öisin ja reissussa kertiksiä). Miehellä ei ollut varsinaisesti mitään ajatusta vastaan, mutta itse helpommin laittoi tytölle kertikset. Nyt kun olen itse töissä ja tyttö isän kanssa kotona, niin teen aina valmiit kestovaippapaketit (meillä käytössä sellaiset mihin laitetaan imuosat taskuun sisälle) päiväksi niin hyvin on mieskin oppinut käyttämään ja huomannut itsekin kuinka kätevät ne on, ei ole roskis haisemassa vaipoista:) Pesun olen minä hoitanut, kuten muunkin pyykinpesun, tuleepahan oikealla pesuaineella ja oikealla pesuohjemalla pestyä vaipat. Meillä aloitettiin tosiaan vasta puolivuotiaana, ja siinä iässä ostetut vaipat sopii hyvin vieläkin ja tod.näk. koko vaippaiän. Nyt vaan ihmettelee miten sitä on joskus epäröinyt kestovaippailun aloittamista!
 
näin meilläkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 11:28 juu kirjoitti:
teen aina valmiit kestovaippapaketit (meillä käytössä sellaiset mihin laitetaan imuosat taskuun sisälle) päiväksi niin hyvin on mieskin oppinut käyttämään
Minäkin teen valmiit paketit, niin mieskin voi helposti niitä käyttää. Kyllä hän osaa itsekin nykyään jonkun paketin koota, mutta hänen laittamanaan saattaa olla froteeimu taskuvaipan sisäpinnaan esim kuivaliinan päällä, eikä vaipan sisällä. Pissat pitää varmasti näinkin, mutta ihoa vasten ei ehkä paras mahdollinen yhdistelmä. Se on helpottanut, kun olen selittänyt mitkä kuuluu yhteen eli siniseen vaippaan tuo sininen imu ja siihen vielä nuo kuoret päälle jne.

Miehellä ei ole mitään ongelmia käyttää kestoja, mut anopilla tuntuu olevan kauhea asennevamma. Aina pilkkaamassa meidän kestoja, mut mitäs se hänelle kuuluuu, kun ei kuitenkaan ikinä vaippaakaan vaihda, eikä joudu vaippapyykkiä pesemään.
 

Yhteistyössä