Onko mielestäsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Esimerkiksi pedofiili sairas vai paha? Tai onko ylipäätään olemassa alkujaankin pahoja ihmisiä? Vai syntyykö pahat teot aina vääristä olosuhteista ts. pahuus synnyttää pahuutta?

Anteeksi synkkä aihe, mutta jäin vaan miettimäänn...

Minä pidän ihmisiä vain itsekkäinä. Kaikki mitä teet tai mitä kuka tahansa tekee, ne tekee sen vain sen takia, että itselle tulisi hyvä mieli!

Niin ja siis kysymykseesi. Pedofiili on sairas.

Ei kukaan syntyessään ole paha. Kyllä pahuus synnyttää pahuutta. Pedofiilit (ainakin osa) kokeneet itse lapsena saman asian. Murhaajat ja hakkajat on yleensä olleet ite pahoinpideltyjä. Eikö kaikilla tunnetuilla sarjamurhaajillakin ole taustoissaan jotain joka heidät sellasiks teki. :(

Mä ajattelen niin, että pahuus synnyttää pahuutta (tai väärinkohtelu jne.). Pedofiilit on mun mielestä sairas. Tai sairaudeksihan pedofilia lasketaan eli sitä harjoittava on sairas ihminen.
Mä olen tänään ihan hukassa mun sanojeni kanssa, joten jätetäänpä tähän tämä pohtiminen. Mulle tulee aina pedofiilistä muuten mieleen Jammu. :(

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Ei kukaan syntyessään ole paha. Kyllä pahuus synnyttää pahuutta. Pedofiilit (ainakin osa) kokeneet itse lapsena saman asian. Murhaajat ja hakkajat on yleensä olleet ite pahoinpideltyjä. Eikö kaikilla tunnetuilla sarjamurhaajillakin ole taustoissaan jotain joka heidät sellasiks teki. :(

Peesi.

Yhteistyössä