Onko mielestänne oikein.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diana

Vieras
Naapurin 6 vuotias poika on kotona ihan yksin sillä välin kun isä vie ädin juna asemalle. Oon huomannut tän jo pitemmän aikaa. Ei siis niin että on tunteja yksin mutta sanotaanko n. 5-10 min. Puhuin lapsen äidille tästä asiasta joka ei minun mielestäni ole oikein, ja hän sanoi että lapsi nukkuu silloin, ja tietää että jos herää sillä välin kun isä poissa niin että hän tulee kohta takaisin. Sanoi myös että soittaa ainaa ja tarkistaa että isä pääsi kotiin. N. 50 metriä heiltä niin asuu äidin veli perheineen ja että voivat aina sitten soittaa heille jos esim. auto hajoaa matkalla.

Olen aloittanut 6v. koulun ja mennyt kouluun yksin isän ja äidin lähdettyä jo töihin. Koulun jälkeen menin kävellen kotiin ja olin 3-5 tuntia yksin tai kavereiden kanssa. Mitenkä minä ja monet muut ovat yleensä hengissä? Ehkä siksi, että vanhemmat opettivat meille vastuuta itsestämme.

Ihan ok asia mun mielestä.Meiän naapurissakin poika 7v.kulkee yksin kilometrin matkan kouluun aina,koska vanhemmat lähtee jo kuudelta aamulla töihin.Eli herää yksin,syö aamupalan,pukee,yms.Kyllä 6-vuotiaskin pärjää kun TIETÄÄ asiasta-niin silloin ei pelästy missä isä on,tms.

Ihan normia.

Itse menin 6-vuotiaana kouluun ja samana päivänä äidilläni havaittiin kasvain - joutui sairaalaan pitkäksi aikaa. Minulla oli kaksi isoveljeä, kolme ja neljä vuotta vanhemmat, ja päivällä kävi kodinhoitaja sen verran kääntymässä että oli ruokaa. Sukulaisia ei ollut lähistöllä, isän olinpaikasta ei tuohon aikaan ollut tietoa. Hassua nyt kun jälkeenpäin ajattelee, että kyllä myökin sillon pärjättiin. Mutta ei se tietty mitenkään kivaa ollut.

Minun tuttu jättää n. 2-vuotiaan ja 4-vuotiaan kaksin kotiin (tv:n ääreen) siksi aikaa kun käväisee itse poissa. Syitä mm. eskarilaisen haku (joo joo, nyt on kesäloma).

Yhteistyössä