Onko mielestänne törkeästi sanottu? (ambulanssikuski)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja brankkarin vaimo:
Jees, jos haluaa Helsingissä työskennellä, kannattaa ehdottomasti opiskella suoraan täällä. Helsingistä valmistunut voi kuitenkin ilman muuntokoulutusta hakeutua muualle töihin. Tätä muuntokoulutuksen tarvetta perustellaan sillä, että täällä on "pääkaupungin riskit", metro ja muu liikenne, tärkein lentokenttä, meri jne.
Tänks =) Pitääpä sanoa junnun kaverille. Täältä on kotoisin ja täällä haluaa varmaankin olla töissä sen jälkeen, kun aikanaan Suomeen palaa. Rauhanturvaajiksihan nuo molemmat - junnu ja sen kaveri - haluavat, mutta joku oikea työ pitää olla kotimaassakin.
 
brankkarin vaimo
Mun mies on ollut aikanaan myös rauhanturvaajana Kosovossa, ennen palomieshommia siis. :) Palomiehillä on muuten omat erikoisjoukot kriisialueille, mutten niistä tiedä sen enempää. Mies on vain joskus miettinyt, että ehkäpä hän, joskus sitten kun meidän lapsi on vähän vanhempi, hakisi hetkeksi niihin hommiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja brankkarin vaimo:
Mun mies on ollut aikanaan myös rauhanturvaajana Kosovossa, ennen palomieshommia siis. :) Palomiehillä on muuten omat erikoisjoukot kriisialueille, mutten niistä tiedä sen enempää. Mies on vain joskus miettinyt, että ehkäpä hän, joskus sitten kun meidän lapsi on vähän vanhempi, hakisi hetkeksi niihin hommiin.
Mulla tuo juniori haikailee niihin tehtäviin jo ennen perheen perustamista =) Ja sotilasurastahan tuo haaveilee, joko Suomessa tai ulkomailla.
 
vieras
eräät ambulanssi kuskit olivat suuttuneet kun huomasivat että ei mummoni ollutkaan kuolemankielissä..mummolla oli silloin noro-virus ja kuivuminen oli todella pahaa siinä vaiheessa..kuskit sanoivat että seuraavan kerran hoitakaa kyyti muualta et heillä on muutakin tekemistä! teimme valituksen asiasta ja kyytiä ei tarvinnut maksaa.
 
miä
[quote="vieras"
Ja sitä paitsi, tuo paskanhaju-kommentti lienee ollut huumoria... :LOL:[/quote]


No mitäpä sinä naurajainen sanoisit jos kuulisit että oman läheisesi kuullen sanottais noin?
Joka ei omalle tilanteelleen vois yhtikäs mitään?!
Jos sua ei hetkauttais niin et omaisestasi piittais kyllä pätkääkään
etkä aattelis hänen tunteitaan...

Jos vaikka mun mummu kuulis jonku noin sanovan,
niin tuntuisi ihan sairaan pahalta... :(
 
mantelisuklaa
No, nyt pitää puolustaa sen verran, että ap ei kyllä maininnut, että POTILASTA olisi arvosteltu, vaan kärhämä oli työntekijöiden kesken. Tosin tässä ei kerrottu KOKO juttua, joten sen puolesta asia ei saata olla ihan näin mustavalkoinen, kuin ap yhden lauseen perusteella antaa ymmärtää. Se on totta, että erimielisyydet hoidetaan sitten autossa paluumatkalla, eikä toista sätitä asiakkaiden kuullen, mutta valitettavasti vahinkoja sattuu ja varsinkin, jos on pitkä vuoro takana... Tuo asiakaspalvelu on taitolaji ja sekin on valitettavaa, että ainakaan meidän koulutuksen aikana siihen ei annettu mitään oppia. Onneksi itsellä pohjalla jo nuo muut asiakaspalveluopinnot ja vähän työkokemustakin, joten mun on ollut helppo sopeutua myös hoitotyössä asikaspalveluun. Ja ainakin olen yrittänyt olla päästämättä yhtään sammakkoa suustani asiakkaiden kuullen. Toki joidenkin asiakkaiden kohdalla pitää olla jämäkkä, mutta suoranainen pilkka tai v.ittulu on jo melkeinpä "virkavirhe", josta saakin valittaa.
Meillä kerran tuo nuori virkaintoinen pomo koitti "ojentaa" mua asiakkaan kuullen, mutta eipä koittanut toista kertaa, kun napautin klopille samassa tilanteessa vähän käytösoppia takaisin... Mummua paremminkin vaan tilanne huvitti, kun oli vielä sen verran selväjärkinen, että "ymmärsi yskän"... ;) Eli tuo kloppi on mua mooonta vuotta nuorempi ja minä sentään alalla häntä kauemmin ja vieläpä firman vanhin ( työsuhteeltani ) työntekijä. Vaikka kuinka vaihtu mun pomoksi, niin sentään kannattais vähän ottaa oppia kokeneemmalta, ennen kuin tulee mua neuvomaan... :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
[quote="vieras"
Ja sitä paitsi, tuo paskanhaju-kommentti lienee ollut huumoria... :LOL:

No mitäpä sinä naurajainen sanoisit jos kuulisit että oman läheisesi kuullen sanottais noin?
Joka ei omalle tilanteelleen vois yhtikäs mitään?!
Jos sua ei hetkauttais niin et omaisestasi piittais kyllä pätkääkään
etkä aattelis hänen tunteitaan...

Jos vaikka mun mummu kuulis jonku noin sanovan,
niin tuntuisi ihan sairaan pahalta... :(
[/quote]

No, minä ainakin käsitin tuosta "paskanhaju"- tekstistä, että kommentti oli sanottu työntekijälle, ei potilaalle... Tommosta huumoria vieljellään hyvinkin paljon joka alalla, mutta ei tietenkään asiakkaan kuullen... :LOL: :LOL: Enkä usko minäkään, että tilanne oli noin mustavalkoinen, kuin jotkut käsittäneet... Yleensäkin nämä tällä palastalla kerrotut tilanteet on aina jonkun kokemuksia, joista kuuluu vain sen ýhden osapuolen kokemus... Ja sitä paitsi, saattaaha se mummukin oli hyvillään, että pääsee pois siitä paskanhajusta... Ei kaikilla vanhuksilla ole hajuaisti menny, joten niitä saattaa vi*uttaa ihan samalla lailla paskanhaju kuin työntekijöitäkin... :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Itselläni on valitettavasti vain huonoja kokemuksia ambulanssin henkilökunnasta... Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. Mutta kun yhtäkään mätämunaa ei siinä työssä saisi olla. Kyllä jokaiselta täytyisi sujua fiksu, asiallinen, selkeä, ystävällinen, ymmärtäväinen ja empaattinen käytös.

-Terveyskeskuksen aulassa odotellessani, kuuntelin, kuinka todella rumasti ja komentamalla puhuivat vanhukselle, jota veivät.

-Lähisukulaisellani on epilepsia, joka pysyy kurissa lääkkeillä. Kohtauksia saattaa tulla alle yksi/vuosi. Sitten oli kummallinen ajanjakso, että tuli kuukauden sisään useita kohtauksia. Soitimme ambulanssin, olivat vihaisia, että eihän nyt epilepsia-potilasta epilepsia-kohtauksen vuoksi sairaalaan viedä! Eivätkä vieneet.

-Eräs puolituttu mies on ambulanssikuski ja puhuu ihan avoimesti, että inhoaa hajuja (!) ja päivittelee vanhojen ihmisten kuskaamista, eihän niistä enää eläjiksi ole! :eek: :eek:
mä olen alalla ja voin yhtyä tuohon viimeiseen päivittelyyn, että ei monistakaan vanhuksista enää eläjiksi ole. valitettavasti. tervetuloa vuodeosastojen arkeen! ei se ole enää elämää mitä siellä monella on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Itselläni on valitettavasti vain huonoja kokemuksia ambulanssin henkilökunnasta... Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. Mutta kun yhtäkään mätämunaa ei siinä työssä saisi olla. Kyllä jokaiselta täytyisi sujua fiksu, asiallinen, selkeä, ystävällinen, ymmärtäväinen ja empaattinen käytös.

-Terveyskeskuksen aulassa odotellessani, kuuntelin, kuinka todella rumasti ja komentamalla puhuivat vanhukselle, jota veivät.

-Lähisukulaisellani on epilepsia, joka pysyy kurissa lääkkeillä. Kohtauksia saattaa tulla alle yksi/vuosi. Sitten oli kummallinen ajanjakso, että tuli kuukauden sisään useita kohtauksia. Soitimme ambulanssin, olivat vihaisia, että eihän nyt epilepsia-potilasta epilepsia-kohtauksen vuoksi sairaalaan viedä! Eivätkä vieneet.

-Eräs puolituttu mies on ambulanssikuski ja puhuu ihan avoimesti, että inhoaa hajuja (!) ja päivittelee vanhojen ihmisten kuskaamista, eihän niistä enää eläjiksi ole! :eek: :eek:
mä olen alalla ja voin yhtyä tuohon viimeiseen päivittelyyn, että ei monistakaan vanhuksista enää eläjiksi ole. valitettavasti. tervetuloa vuodeosastojen arkeen! ei se ole enää elämää mitä siellä monella on.
Mä oon kans työskennelly satunnaisesti laitoksissa, ja ei se oikeasti kyllä mitään elämää ole... Haisi paska tai ei... :(
Niin, ja miksi epilepsia-kohtauksen saanut pitäisi AMBULANSSILLA sairaalaan viedä, jos tilanne tasaantuu ja kohtaus menee ohi? Eihän silloin mitään kiireellistä hoitoa enää tarvita. Ei se ambulanssi mikään taksi ole, mikä tilataan silloin kun halutaan sairaalaan, vaikka moni näin kuvitteleekin...
 
ambulanssilla sairaalaan
jos epilepsia kohtaus kestää yli 5 min, on soitettava ambulanssi.. tai jos kohtauksia tulee peräkanaa niin useita ettei edellisestä kohtauksesta ehdi toipua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairaanhoitajia ovat useimmat lanssikuskit pääkaupungissa, asiallisia olen vain tavannut. Mulkeroita kohtaavat työssään. Palomiehetkin joutuvat välillä lanssiin, se ei ole monellekaan mieluista. Outoakin vähän, tulipalon sammuttaminen, öljyntorjunta ym. hieman erilaista kuin potilaan hoito. Tulevaisuudessa suurin osa lanssikuskeista on AMK: n käyneitä sairaanhoitaja- ensihoitajia
Ne palomiehet jotka ovat ambulansseissa ovat koulutukseltaan palomies-sairaankuljettajia eli ihan siinä työssä, mihin ovat saaneet koulutuksenkin. Monesti autoa ajaa palomies-sairaankuljettaja ja hoitajana on ensihoitaja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Itselläni on valitettavasti vain huonoja kokemuksia ambulanssin henkilökunnasta... Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. Mutta kun yhtäkään mätämunaa ei siinä työssä saisi olla. Kyllä jokaiselta täytyisi sujua fiksu, asiallinen, selkeä, ystävällinen, ymmärtäväinen ja empaattinen käytös.

-Terveyskeskuksen aulassa odotellessani, kuuntelin, kuinka todella rumasti ja komentamalla puhuivat vanhukselle, jota veivät.

-Lähisukulaisellani on epilepsia, joka pysyy kurissa lääkkeillä. Kohtauksia saattaa tulla alle yksi/vuosi. Sitten oli kummallinen ajanjakso, että tuli kuukauden sisään useita kohtauksia. Soitimme ambulanssin, olivat vihaisia, että eihän nyt epilepsia-potilasta epilepsia-kohtauksen vuoksi sairaalaan viedä! Eivätkä vieneet.

-Eräs puolituttu mies on ambulanssikuski ja puhuu ihan avoimesti, että inhoaa hajuja (!) ja päivittelee vanhojen ihmisten kuskaamista, eihän niistä enää eläjiksi ole! :eek: :eek:
mä olen alalla ja voin yhtyä tuohon viimeiseen päivittelyyn, että ei monistakaan vanhuksista enää eläjiksi ole. valitettavasti. tervetuloa vuodeosastojen arkeen! ei se ole enää elämää mitä siellä monella on.
Mä oon kans työskennelly satunnaisesti laitoksissa, ja ei se oikeasti kyllä mitään elämää ole... Haisi paska tai ei... :(
Niin, ja miksi epilepsia-kohtauksen saanut pitäisi AMBULANSSILLA sairaalaan viedä, jos tilanne tasaantuu ja kohtaus menee ohi? Eihän silloin mitään kiireellistä hoitoa enää tarvita. Ei se ambulanssi mikään taksi ole, mikä tilataan silloin kun halutaan sairaalaan, vaikka moni näin kuvitteleekin...
Ambulanssin kutsumisessa paikalle on se idea että ammattilainen tulee tarkastamaan tilanteen. Jos sitten kiireellistä kuljetusta ei tarvita, ambulanssia ei todellakaan varata siihen että epileptikko vierään sairaalaan vaan kuljetus tapahtuu vaikka taksilla ja ambulanssi on vapaana menemään seuraavaan kohteeseen.
 
Ainakin niillä kuskeilla pitäis olla sen verran hyvä kunto, että pystyvät tekemään raskaitakin hommia. Siis tässä tapauksessa kantamaan myös painavampaa ihmistä. Kun se kuitenkin heidän työnkuvaansa kuuluu. Eikä muuten isonkaan ihmisen kantaminen ole ihan hirveän raskasta, kun yhdessä paareilla kannetaan, olen kokeillut itsekin! Ja kantomatkathan on suht lyhyitä...

Mutta kaikenkaikkiaan, tyhmästi sanottu siltä ambulanssimieheltä!
 
paramedic
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Itselläni on valitettavasti vain huonoja kokemuksia ambulanssin henkilökunnasta... Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samanlaisia. Mutta kun yhtäkään mätämunaa ei siinä työssä saisi olla. Kyllä jokaiselta täytyisi sujua fiksu, asiallinen, selkeä, ystävällinen, ymmärtäväinen ja empaattinen käytös.

-Terveyskeskuksen aulassa odotellessani, kuuntelin, kuinka todella rumasti ja komentamalla puhuivat vanhukselle, jota veivät.

-Lähisukulaisellani on epilepsia, joka pysyy kurissa lääkkeillä. Kohtauksia saattaa tulla alle yksi/vuosi. Sitten oli kummallinen ajanjakso, että tuli kuukauden sisään useita kohtauksia. Soitimme ambulanssin, olivat vihaisia, että eihän nyt epilepsia-potilasta epilepsia-kohtauksen vuoksi sairaalaan viedä! Eivätkä vieneet.

-Eräs puolituttu mies on ambulanssikuski ja puhuu ihan avoimesti, että inhoaa hajuja (!) ja päivittelee vanhojen ihmisten kuskaamista, eihän niistä enää eläjiksi ole! :eek: :eek:
 
vieras
Ne on niin pirun paatuneita kun on nähnyt jos jonkinlaista. Yks tuttu ampparikuski sanoi, että vaikka kuulostaakin pahalta niin monesti on ollut esim. niin että kun on jonkun kotona ja siellä on joku kuollut niin miettii mielessään vaan että meniskö tästä lähtiessään kebabille vai pitsalle...
 
sivuhuomautus!
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei musta, totuushan se oli.
ja pitää muistaa että ihmisiä hekin ovat...
Mutta ammattilainen ei lauo kaikkia totuuksia päin asiakkaan naamaa, olkoon miten hankala asiakas tahansa - tai ammattilaisella miten huono päivä tahansa!
Joo ei kampaajakaan sano asiakkaalle suoraan että "helvetti että sulla onkin rumat hiukset! :eek:" :whistle:
Saati sitten terveydehuollon ammattilainen..


ÖHÖM!
Kyllä vaan nekin puhuu mitä sylki suuhun tuo...
Veljelle sanottiin, että sillä on mäntin muotoinen pää.

Mutta ap:n juttuun... en mä sitä pitäis loukkauksena, jos kyseessä olis vaikka mun kauheesti ylipainoinen mies. Tottahan se on, että paljon ylipainoiset ihmiset aiheuttaa paljon ongelmatilanteita mm. terveydenhuollossa.
 
vieras
löytyy..mullekin sanoivat ,kun jalkani oli menny liukkaalla poikki,että ei sun jalassa varmaan mitään oo mutta viedään sair kun tänne asti tultiin..kysy olenko päissäni.odotin lastammesilloin, pari kk ennen laskettua aikaa tuo tapahtu:( kysy sit kun myöh näki ,oliko jalka poikki,sanoin joo,naureskeli vaan!mikä ihminen!en sanoisi itse ihmiseksi ,mielessäni ajatus muusta
 
Opiskelija
Oli kyllä töksähdys. Tajuan, että kun väsyttää, ketuttaa, nälättää ja kaikkee sitä niin tällaisella keikalla on pinna varmaan pikkasen kireellä, mutta kyllä omat kielenkannat pitää osata hallita. Lällärillä vaan soittelee lisäapua.. Näin se homma oman käsitykseni mukaan toimii? Ei voi eikä kannata varmaan edes yrittää nostaa kahdestaan. Mutta turha tällasessa tilanteessa on pelihousuja repiä. Yhdessä omassa harjoittelupaikassani oli kanssa mielenkiintoisen persoonan omaava eh.. Kiroilua, huutoa, epäammattimaista käytöstä...
 

Yhteistyössä