Onko mielestänne normaalia, että 11-ja 15-vuotiaat lapset/nuoret tappelevat vielä fyysisesti keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tiedän yhden perheen, jossa poika 11v ja tyttö 15v tappelevat vielä ihan fyysisestikin: läpsivät toisiaan, painivat, tukistavat yms. Onko yleistäkin? Aika paljon ikäeroakin, ihme että 15v tyttö tappelee 4v nuoremman sisaruksen kanssa fyyssesti.
 
Mä olin 16 kun viimeisen kerran otin isosiskon kans kunnolla yhteen. Sisko oli sillon 22. Sen jälkeenki oli vielä jotain kahinaa, tais tilanne todella rauhottua vasta ku sisko muutti pois kotoo, sillon ku mä olin n. 18v. Kahinat oli suunnilleen siitä asti ku mä synnyin...
 
kysymys
Uskoitteko, jos vanhemmat kielsivät teitä tappelemasta sisarustenne kanssa? Tai pystyikö kukaan ulkopuolinen ylipäänsä vaikuttamaan tappeluiden loppumiseen vai vaatiko se vain aikaa ja henkistä kasvamista?
 
ainakin mun mies on tossa iässä ottanu ne vakavimmat painit veljensä kanssa :snotty:

aiemmin ne oli sellasia 5-vuotiaan hyviä ideoita et oho, siltähän tulee verta nenästä jos sitä lyö pesismailalla :saint:

sit tuli rehellinen paini kuvioihin :D

nykyään ovat tosi hyvissä väleissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Uskoitteko, jos vanhemmat kielsivät teitä tappelemasta sisarustenne kanssa? Tai pystyikö kukaan ulkopuolinen ylipäänsä vaikuttamaan tappeluiden loppumiseen vai vaatiko se vain aikaa ja henkistä kasvamista?
vanhemmat kun kielsi mentiin "nurkan taakse" ottamaan matsia B)
nykyään ollaan tosi hyvissä väleissä nuorempana vaan kaikki pikku asiatkin hierti välejä kun jatkuvasti näki toisen naamaa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Uskoitteko, jos vanhemmat kielsivät teitä tappelemasta sisarustenne kanssa? Tai pystyikö kukaan ulkopuolinen ylipäänsä vaikuttamaan tappeluiden loppumiseen vai vaatiko se vain aikaa ja henkistä kasvamista?
Isää uskottiin, mutta se oli harvoin kotona... äidin sanomisilla ei ollu mitään vaikutusta. :ashamed:

Kasvettiin lopulta ulos siitä tappelemisesta. Nykyään veljen kanssa ihan tavalliset välit (ei mikään superläheinen), parasta baariseuraa ehdottomasti. B)

 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Uskoitteko, jos vanhemmat kielsivät teitä tappelemasta sisarustenne kanssa? Tai pystyikö kukaan ulkopuolinen ylipäänsä vaikuttamaan tappeluiden loppumiseen vai vaatiko se vain aikaa ja henkistä kasvamista?
Meillä ainakin äiti saattoi sanoa esim "hakekaa kirveet ja lyökää niillä toisiaan" tai "puhkotkaa toistenne silmät auki". Ei meillä koskaan kielletty tappelemista (tai saattoivat vanhemmat joskus kieltää, mutta se edellytti sitä, että vanhemmat osallistuivat myös fyysisesti tappeluun), vaan siihen yllytettiin ja elämä oli sitä, että "vahvin" pärjäsi asiassa kuin asiassa ja se edellytti aina tappelemista, eikä ikäerolla ollut väliä.

Omien lasten kanssa en hyväksy tappelemista alkuunkaan, en ymmärrä miksi lasten tarvitsisi edes tapella toistensa kanssa minkään ikäisenä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Uskoitteko, jos vanhemmat kielsivät teitä tappelemasta sisarustenne kanssa? Tai pystyikö kukaan ulkopuolinen ylipäänsä vaikuttamaan tappeluiden loppumiseen vai vaatiko se vain aikaa ja henkistä kasvamista?
Mä en usko, että kukaan pystyy niitä tappeluita estämään, ei vanhemmat voi lapsiaan/nuoriaan joka hetki vahtia.

 
Gemelli
:LOL: no en tiedä onko normaalia, meillä ainakin mennä jytystettiin ihan vimosen päälle välillä niin kauan kun saman katon alla oltiin kaikki. Vanhemmiten ei tietenkään niin usein enää, mutta jos oikein oli "henki päällä" niin kyllä lensi :kieh:. Ei siitä meille ainakaan kellekään traumaa jäänyt, hyvät välit oli silloin aina ja on edelleenkin kaikilla kolmella tappelupukarilla :).

Kyllähän vanhemmat siitä sanoi - eikö kaikki lapset kuule sen väitteen että "KUKAAN muu sisarusparvi koko maailmassa tunnetun historian aikana ei tappele niinkuin te!"
 
Mie tappelin ison siskoni kanssa tosi paljon tuossa iässä. Painittiin ihan kunnolla aina, mut sekin meni aina lopussa nauramiseks, ku enhän mie 3v nuorempana ja reippaasti pienempänä mahtanu siskolle mittää. Loppui, kun molemmat muutettiin kotoota pois opiskelemaan ja ilmeisesti tajuttiin, et ollaan toisillemme tärkeitä. Nyt ollaan tekemisissä lähes päivittäin ja välillä useammankin kerran päivässä :heart:
 

Yhteistyössä