Onko miehille/isille ihan sama, onko heidän lapsensa kotihoidossa vai päivähoidossa ja missä iässä aloittaa hoidossa? Vai tuntuuko

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En voisi ainakaan kuvitella isiä tappelemassa kotihoito vs. päivähoito-ketjuissa. Monelle miehelle tuntuu olevan ihan sama, aloittaako lapsi päivähoidon 9kk iässä vai 3-vuotiaana. Valtaosa miehistä varmaankin toivoisi, että vaimo aloittaisi työt mahd. nopeasti niin tulisi rahaa perheelle.
 
no ei meillä mies sanonu juuta eikä jaata asiaan liittyen koskaan, paitsi siinä vaiheessa kun uhkasin jäädä kotiin koko loppuelämäksi (mies oli liikaa töissä ja mun vastuulla koko muu elämä, en ois mahduttanu siihen mitään opiskelua tms silloin). Sitten mies painosti mut hakeutumaan kouluun ja laittaan muksun hoitoon, ja on sitä myöten nyt sitten itse läsnä enemmän. Onneksi painostikin <3
 
Meillä on ollut hieman keskustelua tästä asiasta mieheni kanssa. Kiivasluontoistakin sellaista välillä.
Mies olisi halunnut esikoisen päiväkotiin aikaisemmin, vaikka olin kuopuksen kanssa kotona. Syynä muiden lasten seura, vaikka järjestinkin esikoiselle muiden lasten seuraa vähintään pari-kolme kertaa viikossa ( +päivittäiset leikkipuistokäynnit).
Minä taas olin sitä mieltä, että ehtii sitä "oravanpyörään" myöhemminkin.
 
minttu
Ei ainakaan mun miehelleni ole ihan sama. Yhdessä mietittiin asiaa ja tultiin kaikessa yhteisymmärryksessä siihen tulokseen, että tyttö menee päiväkotiin 1,5-vuotiaana.
 
Meillä ei mies noista tajua yhtään mitään, sen mielestä on aivan tavallista laittaa 1vee päiväkotiin ja pitää siellä vaikka 9 tuntia. Tuntuu et vastuu siitä mikä lapselle on parhaaksi on yksin mun harteilla loppupeleissä.
 
vieras
mun mies arvosti sitä kovasti, että hoidin lapset kotona kaksi vuotiaiksi!! =) meillä on ihan yhteiset rahat ja hän piti aina huolen siitä, että mikään ei ole sinun ja minun, vaikka mulle tuli vaan kotihoidontuki =)
 
Turkilmas
Esikoisen aikaan miehellä oli se asenne, että kyllä lapsen voi viedä hoitoon pienenä, n. vuoden ikäisenä. Poitsu oli lopulta 1,5-vuotias hoitoon mennessään. Ja ymmärrän kyllä silloisen asenteen kun miehen siihen aikaan pienellä palkalla ei vaan pärjätty.

Nyt taas "toisella kierroksella" miehelle on ollut tärkeetä että mä olen kotona. Siksi että pikkuinen saa olla vielä kotihoidossa ja siksi että isomman lapsen ei tarvitse yksin mennä kouluun ja tulla koulusta.

Niin ja ei mieskään yhtään valita sitä että mä hoidan kodin ja ruoka on aina valmiina odottamassa kun hän tulee töistä :D.
 
Miehelle on lasten kotihoito ollut tärkeää.
Ehkä jopa tärkeempää ku mulle.
Johtuu ehkä siitä et mies on ollut lapsena itse kotihoidossa eskarilaiseksi asti, mä taas pienestä asti tarhassa.

Mies on ollut itse esikoisen kanssa 6 kk ja kuopuksen kanssa vuoden hoitovapaalla.
Tän takia uskon, että lasten kotihoito on sille tärkeempää kuin se että
MÄ oon kotona hoitamassa lapsia, pyykkäämässä, siivoamassa, laittamassa ruokaa yms. oheistoimintaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Miehelle on lasten kotihoito ollut tärkeää.
Ehkä jopa tärkeempää ku mulle.
Johtuu ehkä siitä et mies on ollut lapsena itse kotihoidossa eskarilaiseksi asti, mä taas pienestä asti tarhassa.
Meillä taas mies on ollut pienestä pitäen tarhassa, minä kotihoidossa kouluikään asti. Siksi mies oli laittamassa esikoista aikaisemmin tarhaan.

 
.....
Mun mies tykkää, että ovat kotihoidossa, jotta elämä on helpompaa hänelle... Ja muuten sitten päiväkodissa, kun ei luota perhepäivähoitoon sen enempää kuin minäkää.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Mun mies tykkää, että ovat kotihoidossa, jotta elämä on helpompaa hänelle... Ja muuten sitten päiväkodissa, kun ei luota perhepäivähoitoon sen enempää kuin minäkää.

Kurjaa :(

Eikö hän halua nähdä vaivaa lastensa eteen?
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En voisi ainakaan kuvitella isiä tappelemassa kotihoito vs. päivähoito-ketjuissa. Monelle miehelle tuntuu olevan ihan sama, aloittaako lapsi päivähoidon 9kk iässä vai 3-vuotiaana. Valtaosa miehistä varmaankin toivoisi, että vaimo aloittaisi työt mahd. nopeasti niin tulisi rahaa perheelle.
Meillä mies ei yhtään tykänny kun menin töihin viime syksynä. Sen mielestä lasten paras paikka on kotona ja nyt se on onnessaan kun oon taas kotona (äitiyslomalla).Aikoo itse jäädä hoitovapaalle vuodeksi tämän nuorimman kanssa.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En voisi ainakaan kuvitella isiä tappelemassa kotihoito vs. päivähoito-ketjuissa. Monelle miehelle tuntuu olevan ihan sama, aloittaako lapsi päivähoidon 9kk iässä vai 3-vuotiaana. Valtaosa miehistä varmaankin toivoisi, että vaimo aloittaisi työt mahd. nopeasti niin tulisi rahaa perheelle.
Meillä mies ei yhtään tykänny kun menin töihin viime syksynä. Sen mielestä lasten paras paikka on kotona ja nyt se on onnessaan kun oon taas kotona (äitiyslomalla).Aikoo itse jäädä hoitovapaalle vuodeksi tämän nuorimman kanssa.
Lisäyksenä, että lapset oli 2v ja 5v kun menin töihin.
 

Yhteistyössä