onko mieheni narsisti?

• Viestiketjun aloittaja kuuulooo
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Narsistilta kuulostaa, valitettavasti. Kun vielä kynnelle kykenet, pakene. Parempaa aikaa ei tule :hug:
ootteko ihan tosissanne? etten kuvittele..? ku tuntuu että on muotia sanoa että mies on narsisti.. ja ku sitä kelaa että onko kaikilla samanlaista? onko tä vaan elämää? voiko olla jotain muuta?

yx
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Narsistilta kuulostaa, valitettavasti. Kun vielä kynnelle kykenet, pakene. Parempaa aikaa ei tule :hug:
ootteko ihan tosissanne? etten kuvittele..? ku tuntuu että on muotia sanoa että mies on narsisti.. ja ku sitä kelaa että onko kaikilla samanlaista? onko tä vaan elämää? voiko olla jotain muuta?
no ei vamasti ole kunnon elämää tuollainen. kunnon suhteessa toinen otetaan huomioon, kunnioitetaan toista ja toisen mielipiteitä jne. miehesi on narsisti. usko jo ja lähde vielä kun pääset... miehesi vain pahenee tuosta ....

Kertomasi perusteella voisin lyödä miltei pääni pantiksi siitä, että miehelläsi on narsistinen persoonallisuushäiriö. Mä tunnistan nuo piirteet hyvin, olen narsistin lapsi. Suhteenne ei ole missään tapauksessa terve etkä sinä voi tehdä mitään asioiden muuttamiseksi paremmalle tolalle. Sinä olet vain pelinappula miehesi sairaassa maailmassa.
Toivon sinulle voimia ja uskallusta lähteä ja pelastaa itsesi sekä lapsesi.

ap
Kertomasi perusteella voisin lyödä miltei pääni pantiksi siitä, että miehelläsi on narsistinen persoonallisuushäiriö. Mä tunnistan nuo piirteet hyvin, olen narsistin lapsi. Suhteenne ei ole missään tapauksessa terve etkä sinä voi tehdä mitään asioiden muuttamiseksi paremmalle tolalle. Sinä olet vain pelinappula miehesi sairaassa maailmassa.

ihana kuulla jonkun toisen sanovan sen mitä ite epäilen.. olen itse alkanut voida kovin huonosti tässä suhteessa.
ja nyt miehelläni on yksi uusi outo piirre.. hän virnuilee omituisesti vähän väliä.. tulee sellanen outo virnemäinen hymy jos kysyn jotain...? mitähän se meinaa? väittää mua vainoharhaiseksi...

minä
Mulla samanlainen tilanne kuin sinulla.Tuo voisi olla minun korjoittamani.Elämä yhtä vuoristorataa.Hyviä hetkiäkin on mutta liian vähän.Kaikki energia menee siihen että miehellä olisi hyvä olla ja paskat väliä miten itse voin.Kaikki tuntuu niin vaikeelta tällä hetkellä enkä tiedä mitä tehdä.

ihana kuulla jonkun toisen sanovan sen mitä ite epäilen.. olen itse alkanut voida kovin huonosti tässä suhteessa.
ja nyt miehelläni on yksi uusi outo piirre.. hän virnuilee omituisesti vähän väliä.. tulee sellanen outo virnemäinen hymy jos kysyn jotain...? mitähän se meinaa? väittää mua vainoharhaiseksi...
Juuri tuollainen omituinen käyttäytyminen kuuluu taudinkuvaan :/ Miehesi tuntee tyydytystä saadessaan sinut hämmenyksiin. Hän hallitsee sua ja sun ajatuksiasi ja saa sut pyörimään täysin ympärillään ja juuri se on hänen perimmäinen tarkoituksensa. Narsistille läheisten tunteet ja huonovointisuus ei merkitse paskaakaan.
Mun isäni teki juuri tuollaista äidilleni. Virnuili, naureskeli, ilmeili ja väitti äitini kuvittelevan kaiken. Ilmeet olivat vaihtelevasti joko virnuilua tai epämääräisellä tavalla uhkaavia. Joka tapauksessa aina sellaisia, joita ei voinut ohittaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulla samanlainen tilanne kuin sinulla.Tuo voisi olla minun korjoittamani.Elämä yhtä vuoristorataa.Hyviä hetkiäkin on mutta liian vähän.Kaikki energia menee siihen että miehellä olisi hyvä olla ja paskat väliä miten itse voin.Kaikki tuntuu niin vaikeelta tällä hetkellä enkä tiedä mitä tehdä.
juuri näin! kokoajan stressi että miten tekee asiat että se yks olis tyytyväinen eikä se koskaan ole!
luin juuri pitkän pätkän narsisteista ja voi luoja miten sopiikaan mieheeni..olen aivan järkyttynyt..mieleni ei halua uskoa tätä..

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä pian jo jaloillaan:
meillä alettiin puhumaan naimisiin menosta heti jo kahden kk seurustelun jälkeen, lapsista ja ok-talosta.. onneksi pistin jarruja päälle..
Mulla ihan sama kokemus! Ja nyt jälkikäteen juttua kun olen analysoinut niin tosi pahan luokan narsisti oli mies. Ovat kyllä niin taitavia kääntämään kaiken toisen syyksi,sen uskoo jopa ite lopulta :(
Ja sitten kun masennuin ja hain apua,ja sain voimia lähteä suhteesta niin hylkäs samalla lapsen myös.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
meillä alettiin puhumaan naimisiin menosta heti jo kahden kk seurustelun jälkeen, lapsista ja ok-talosta.. onneksi pistin jarruja päälle..
Mulla ihan sama kokemus! Ja nyt jälkikäteen juttua kun olen analysoinut niin tosi pahan luokan narsisti oli mies. Ovat kyllä niin taitavia kääntämään kaiken toisen syyksi,sen uskoo jopa ite lopulta :(
Ja sitten kun masennuin ja hain apua,ja sain voimia lähteä suhteesta niin hylkäs samalla lapsen myös.
kun mä olen ollut siinä pisteessä että lähden hakemaan apua terapiasta.. mutta miten aloitan?mihin otan yhteyttä?

yx
kun mä olen ollut siinä pisteessä että lähden hakemaan apua terapiasta.. mutta miten aloitan?mihin otan yhteyttä?
mielenterveystoimistoon

Mä soitin perheasiain-neuvottelukeskukseen,kun en muuta keksinyt. Ja siellä olikin ihana nainen jolle kävin puhumassa.. Oltiin just asunto ostettu ja odotin lasta,eli kuvittelin olevani loukussa,että pois ei voi lähteä (niinkuin noilla taitaa olla tarkoituksenakin).
Se nainen sai mut ymmärtämään miten sairas se suhde oli. Ja lopetin suhteen.. Jonkin aikaa mies esitti olevansa kiinnostunut lapsesta (samalla yrittäen saada suhteen jatkumaan) Mutta kun huomasi että ei onnistu niin siis pisti välit täysin poikki,koskaan ei ole lasta tavannut.
Mutta kyllä itse henkisesti voin niin paljon paremmin että kyllä todella suosittelen että jollain keinolla pääset tuollaisesta miehestä.

jätäsiese
Narsistilla on niin voimakas henkinen ote toiseen, että mä en tiedä mitä mun kaverille enää pitää tapahtua jotta se jättää sen ääliön. Mitäs aikuisesta, mutta mun käy surku lapsia. Olen sitä mieltä että se, ei narsisti, on vastuussa siitä mitä lapsille lopulta tapahtuu. Siis sekopää mies vai lapset. Mä en ymmärrä...tosi fiksu nainen oikeesti.

Ja ainakaan meidän paikkakunnalla ei pääse mielenterveystoimistoon ellei ole asiat tosi huonosti,harvoin sillonkaan. Ensin tunkevat lääkettä vaan mukaan.. ja joskus sitten katsellaan että saisko sitä aikaa. Ja mä kun en mitään lääkkeitä tahtonut enkä tarvinnut niin ei siis toivoakaan.

Mutta onneksi on noita muita paikkoja olemassa.

Yhteistyössä