Onko miehelläni suhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paranoidiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paranoidiko?

Vieras
Avomieheni on jonkin aikaa sitten tutustunut töissä uuteen ihmiseen (mies), jonka kanssa nyt sitten tuntuu kuluvan paljon aikaa. Ennen vapaa-aika meni lähinnä minun kanssani, nyt puolet tuosta yhteisestä ajastamme menee kaverin kanssa olemiseen.

Tänä yönä sitten mies heräsi jo kahdelta (menee töihin kuudeksi), ja päätti että lähtee tekemään pyörälenkin kun eilen jäi väliin (tykkää urheilla aika paljon), ja että menee sitten suoraan tämän kaverin luo koska hän on luultavasti hereillä myös. Ja sitten suoraan töihin hänen kanssaan. Ilma oli kuitenkin niin kylmä, että päätti ettei lähde.

Pyöri sitten tuossa vähän aikaa kunnes keksi että on tupakat hukassa, eilen osti askin mutta nyt ei löytynyt joten piti kuitenkin lähteä huoltoasemalle ostamaan askia. Ja koska kerran on lähtenyt ulos niin sama mennä sitten sinne kaverille...

Minusta koko käytös tuntuu aika oudolta. Ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta joten en tiedä onko alkuhuumavaihe niin ohi että tahtoo olla kaveriensa kanssa nyt enemmän, vai onko hänellä suhde? Sitäkin olen epäillyt, mistäs minä tiedän meneekö hän tämän kaverinsa luo vai minne.

Lisäksi mieheni on yhtäkkiä mustasukkainen, jos telkkarissa on miehiä ilman paitaa ja minä katson niitä. Yleensähän sanotaan että jos on yhtäkkiä mustasukkainen toisesta on itsellä jotain salattavaa...

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta, olenko vain paranoidi vai onko oikeasti aihetta epäillä että mies pettäisi? En tiedä miten asiasta kysyisikään, kieltäähän hän jos suoraan kysyn...

Onko näin,nykyään kaikki on vain väliaikaista?En itse ainakaan uskalla alkaa jonkun naisen kannssa suhteeseen vaikka mieli tekeekin.Sattuu vielä rakastumaan naiseen mutta nainen ottaa ja kyllästyy ja sanoo kut pai.Sellasta nöyryytystä en enää halua.Olen kokenut sen.Ei kiva.

No ei ihan normaalia lähteä aamuyöstä lenkille... Ainakaan minä en katsoisi tuollaista ilman selvitystä. Eihän mitään suhdetta tarvi olla, voihan hän olla ihastunut johonkin baarityöläiseen, jonka kotiinmenon käy katsomassa... tiedäthän vaiheen, jolloin toisen näkeminen on jo päivän pelastus..

kuulostaahan tuo vähän kieltämättä oudolta. En nyt osaa ajatella kai omalle kohdalleni muutenkaan että mies olisi lähdössä jonnekin yöllä kahdelta, liekkö se vaikuttaa asiaan.
Onhan siinä tietysti jotain perää kun asia huolestuttaa sua jo niin paljon että kirjoitat tänne...
Toisaalta, minne muualle se mies vois mennä kahdelta yöllä kuin sinne kaverimiehen luo? Ellei se kaverimies sitten olekin nainen?

No, et kyllä paranoidilta vaikuta.
Kyllä rupeais hälyytyskellot kilkattamaan minullakin ja nostaisin asian pöydälle... Ja miestäsi tuntematta kuvittelisin että jos sinä heräisit kello kahdelta yöllä ja olisit lähdössä lenkille / huoltsikalle / kaverille niin miehesi olisi kysymysmerkkinä. Vaikeaahan tuota on normaalina käytöksenä ottaa.
Pettämien kieltämättä tulee ensimmäisenä mieleen - valitettavasti. Toivottavasti siitä ei kuitenkaan ole kyse.

Mä varmaan herppaisin, jos ukko lähtis 2 yöllä "pyöräilemään" ja huikkais, et menee siitä saman tein kaverilleen ja töihin. Voi jumankekka, ei kai kukaan tervejärkinen herää yöllä, et "vitsi kun haluttaa pyöräillä, taidanpa lähteä lenkille"...

Pettäminen tulee kyllä mieleen, vaan tapahtuuko se tuon kaverimiehen kanssa vai onko "kaveri" joku ihan muu "kaveri" eli nainen. Tilanne ois kyllä niin herkullinen, etten malttaisi olla vittuilematta yöllisestä miehen kaipuusta ukolle... Ja mitähän mies sanoisi, jos SÄ heräisit keskellä yötä, et "ei helvetti, pakko saada pyöräillä, mä lähden lenkille ja meen sieltä suoraan töihin". Päätöntä touhua.

Kuulostaa oudolta touhulta joka tapauksessa, oli sitten pettämistä tai muuten vain sekoamista...

En minä, jos olisin miehen salarakas tai viattomasti vain työkaveri, haluaisi kyllä häntä tavata kahden jälkeen yöllä. Vaikka olisinkin baarityöntekijä, uskoisin olevani työvuoron jälkeen niin väsyksissä, että nukkumaan sitä olisi päästävä. (Baarissa en tosin ole ollut töissä, mutta opiskeluaikana olin kylläkin kahvilassa ja kyllä se jalkojen päällä useamman tunnin oleminen, myyminen, astioiden kantelu sinne tänne, tarjottavien valmistaminen jne. väsytti sen verran, että tuon jälkeen ei tullut mieleen mikään muu kuin oma sänky ja uni).

Mitä sanoit miehelle silloin yöllä kun oli lähdössä? Ite oisin kyllä jo sillon ollu että WTF!?!? ja pannu miehen selittämään (vaikka kuinka "tykkää urheilusta")! Vai onko tuo ihan normikäytöstä teillä?

Vaikka ei ois suhde, niin jotain todella outoa kyllä meneillään.

Annat katso miehen mennä pyöräilemään, soitat puolentunninpäästä että missä olet?
Sitten mies sanoo missä on, ja ajat sinne katsomaan ONKO. Onko pyörä pihassa, näkyykö edes valot ikkunassa yöllä.

Ota selvää mikä on miehen kaverin nimi, niin saat netin eniro-palvelusta osoitteen.

Muutenhan olisi tyhmää, että soitat miehelle että mikä on osoite.
Hän menee sinne heti ennen sua, eikä jääkään kiinni.

Olen aivan varma että miehesi on joko homo tämän kaverinsa kanssa tai pettää.
Eri asia jos mies olisi alusta asti ollut tuollainen yöpyöräilijä, mutta yhtäkkisenä käytöksenä ei oikein sovi.

Sitäpaitsi tupakoiva ihminen kyllä osaa ostaa tupakkinsa päivällä, se ei tupakkimieheltä hevillä unohdu! Paitsi kun pitää olla tekosyy poistua ihmeelliseen aikaan.
vai onko mies useinkin unohtanut tupakkinsa?
EPÄILISIN SINUNA KYLLÄ PAHINTA.

Mutta ota selvää, ennenkuin syytät. seuraa miestä ja tarkkaile. Muuten vahingoitat suhdettanne epäilyillä. Miestä on turha kieltää, tai nostaa meteliä, alkaa vain varovaisemmaksi. Parempi niin että hän pitää sua vähän tyhmempänä kuin oletkaan.

Kyllä tuo kahden aikaan yöllä "pyöräilemään" tai huoltsikalle lähteminen vaikuttaa aivan selvästi suhteelta! Mies pettää sinua joko tämän mieskaverinsa kanssa tai mikä todennäköisempää, kaveri toimii alibina ja mies on jonkun naisen luona. On miehellä taktiikka: kahden naisen kanssa samana yönä! Ensin kahteen asti sinun kanssasi ja aamuyöksi jonkun muun luokse... En ihmettele yhtään että sinulla hälytyskellot soi. Yleensä vaisto osuu oikeaan.

Nyt tarkkaile tilannetta vähän aikaa, mutta älä ilmaise miehelle epäileväsi häntä. Jos mies huomaa epäilysi hän on varovaisempi etkä saa selville mitään, mutta jos hän luulee selityksiensä menevän läpi hän käy varovaisemmaksi ja sinun on helpompi saada selville mitä on tekeillä. Eli malta mielesi ja ala seurata tilannetta ja miehesi menoja, niin ettei mies tiedä epäilyksistäsi. Selvitä kaverin osoite ja mene joskus yllätyskäynnille, saatat huomata ettei miehesi todellakaan ole siellä aamuyöllä...

Niin viime yö oli siis ensimmäinen kerta kun on pitänyt lähteä kaverille ennen töitä. Mieheni siis aloittaa työnsä kuudelta aamulla, aiemmin jos on ollut töiden jälkeen niin väsynyt että on nukahtanut jo iltapäivästä ja herännyt sitten aamuyöstä on hän kotona katsonut leffoja tms. kunnes on lähtenyt taas töihin. Mutta muuten on siis viime aikoina mennyt vapaa-ajalla (siis ihan päiväsaikaan) enemmän aikaa tuon kaverin kanssa kuin mitä ennen kavereiden kanssa.

Annoin hänen tuolloin yöllä mennä koska tuntui niin kovasti haluavan, soitin tosin hänelle mutta vasta kolmisen tuntia lähdön jälkeen, verukkeena se että hakisi töistä tullessa maitoa yms. kaupasta. Silloin hän oli kaverinsa luona, kuulemma pari leffaa olivat katsoneet. Mutta onhan hän tuota ennen ehtinyt käydä vaikka missä jos on halunnut. Niin ja syy siihen miksi kaveri on tuohon aikaan hereillä oli se, että aloittavat työnsä samaan aikaan.

Tuli mieleen silloin aamuyöstä että jospa ajaisin paikalle, tiedän missä kaveri asuu koska olen kerran hänet ajanut kotiin kun olivat mieheni kanssa olleet baarissa. En silti lähtenyt ajamaan kun tuli sellainen olo että olen tosiaan ihan paranoidi ja stalkkeri jos näin teen. Ehkä olisi oman mielenrauhan takia pitänyt käydä katsomassa...

Eilen otin asian puheeksi sen verran, että minusta ei ole kivaa kun tuntuu että hän haluaa viettää enemmän aikaa kaverinsa kuin minun kanssani ja on outoa lähteä kaverille kesken yötä. Sanoi, ettei pidä paikkaansa, haluaa olla minun kanssani ja lähti vain siksi koska ajatteli että minä menen takaisin nukkumaan enkä siis pitäisi seuraa hänelle. Ja ettei se ole outoa mennä kaverille yöllä koska tietää tämän kuitenkin olevan hereillä.

Ehkä oli typerää ottaa asia esiin, mutta vaikea oli olla hiljaa. Nyt sitten joudun katselemaan ja odottamaan, ja jos tulee taas öisiä menoja niin sitten pitää varmaan käydä katsomassa.

Niin ja vielä, mieheni on rauhaton luonteeltaan joten ei tykkää istua kotona jos siellä ei ole mitään erityistä tekemistä vaan haluaa kyllä nähdä kavereita jne. Mutta sitä minä hänellekin ihmettelin eilen, että miksi kaverin luona leffojen katsominen on eri asia kuin kotona minun kanssa leffojen katselu jos kerran mieluummin olisi minun kanssani... Ei vaikuta järkevältä.

En tiedä mitä ajatella, mies on aina ollut rakastava ja huomaavainen, sanonut ettei ikinä pettäisi minua ja haluaa mennä naimisiin jne. Mutta on kai niitä muitakin "täydellisiä" poikaystäviä jotka paljastuvatkin pettureiksi.

Kyllä petturin luulisi tarkemmin varovan tekemisiään, en jaksa uskoa hänen tekevän mitään muuta kuin mitä sinulle on kertonut. Siispä, suositan sellaista että sanot suoraan että hänen kumma käytöksensä on saanut sinut ajattelemaan jotain aivan muuta, että sinun on vaikea uskoa häntä. Saat asian ilmaan, pois sydämeltäsi, näet hänen reaktionsa (toiset luotettavat loukkaantuvat tietenkin) ja asia saattaa laueta siihen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Niin ja syy siihen miksi kaveri on tuohon aikaan hereillä oli se, että aloittavat työnsä samaan aikaan.

- - -
Ja ettei se ole outoa mennä kaverille yöllä koska tietää tämän kuitenkin olevan hereillä.

Jos ihmiset aloittavat työnsä klo 6, mutta töihin ei tarvitse lähetä vielä klo 3, miten miehesi voi olla varma, että hänen kaverinsakin on hereillä joka ikinen yö klo kahden pintaan? Ihmisillä on erilainen unirytmi, toiset ovat aamu-unisia ja toiset iltaunisia, joinakin öinä saa nukuttua hyvin, joinakin öinä kääntyilee vuoteessaan saamatta unen päästä kiinni.

Minä aloitan työt seitsemältä ja olen aamu-uninen ihminen. Minun on laitettava illalla valmiiksi eväät, vaatteet ja suurin piirtein pursotettava hammastahna valmiiksi harjaan, jotta pääsen liikkeelle. Minulla on lyhyt työmatka, joten kun oikein hyvin valmistaudun illalla, saan nukkua noin kuuteen. Työkaverini puolestaan on iltauninen ihminen ja hän herää yleensä jo neljältä. Tosin hänellä on huomattavasti pidempi työmatkakin, joten hän joutuu lähteä jo kuuden pintaan liikenteeseen, mutta kuitenkin. Eli ei se, että työt alkavat samaan aikaan tarkoita sitä, että kaikki samaan aikaan aloittavat heräisivätkin täsmälleen samaan aikaan. (Et ehkä tätä ihan tarkoittanut, mutta tuollaisen kuvan noista miehesi mietteistä sai.

Sano seuraavalla kerralla, että pane nyt viesti/soita etukäteen ennen kuin lähdet, eihän sitä keskellä yötä voi mennä koputtelemaan toisen nurkkiin, jos toinen on vaikkapa juuri nukahtanut.

Puolustelet ja järkeilet miehesi käytöstä. Epäilet ja ehkä jokin sinussa jo tietääkin miten asiat ovat mutta et vielä itse tiedä sitä, ihminen on sellainen.

Jos minun mielipidettäni kysyttäisiin niin sanoisin,e ttä 99 % varmasti pettää. Mutta jos ei petä niin ei tuo nyt silti ole sitoutuneen ihmisen käytöstä.

Ota asia puheeksi reilusti, älä pelkää, että miehesi luulee sinua vainoharhaiseksi yms. sitä nimeä pettävät ihmiset käyttävät aina epäilevästä kumppanistaan.

Ap tekee itselleen palveluksen ja pääsee vähemmällä, kun stalkkaa nyt eikä joudu miettimään asiaa enempää.

Kokemus on opettanut, että kysymällä, ja miehen reaktiota seuraamalla ei voi päätellä yhtään mitään.

Jotkut sanoo, että jos mies suuttuu epäilystä niin varmasti pettää.
Toiset sanovat että menevät valkeaksi naamaltaan. Osan miehet ovat tosi rauhallisia ja vakuuttavia, ei eväkään värähdä syytöksen tullessa.

Silti niin monenlaiset tyypit pettää. Kysyminen ei vie pitkälle. Aiheuttaa tosiaan vain sen että mies osaa siitä edespäin varoa kiinnijäämistä. Saattaa tehdä jopa näytön vuoksi sellaisenkin, että menee kaverilleen kun arvaa että vaimo seuraa, sitten vaimo on pahoillaan kun on epäillyt eikä enää seuraa. Sitten nussinta jatkuu rakastajattaren kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pari ajatusta!:
Niin ja syy siihen miksi kaveri on tuohon aikaan hereillä oli se, että aloittavat työnsä samaan aikaan.

- - -
Ja ettei se ole outoa mennä kaverille yöllä koska tietää tämän kuitenkin olevan hereillä.

Jos ihmiset aloittavat työnsä klo 6, mutta töihin ei tarvitse lähetä vielä klo 3, miten miehesi voi olla varma, että hänen kaverinsakin on hereillä joka ikinen yö klo kahden pintaan? Ihmisillä on erilainen unirytmi, toiset ovat aamu-unisia ja toiset iltaunisia, joinakin öinä saa nukuttua hyvin, joinakin öinä kääntyilee vuoteessaan saamatta unen päästä kiinni.

Minä aloitan työt seitsemältä ja olen aamu-uninen ihminen. Minun on laitettava illalla valmiiksi eväät, vaatteet ja suurin piirtein pursotettava hammastahna valmiiksi harjaan, jotta pääsen liikkeelle. Minulla on lyhyt työmatka, joten kun oikein hyvin valmistaudun illalla, saan nukkua noin kuuteen. Työkaverini puolestaan on iltauninen ihminen ja hän herää yleensä jo neljältä. Tosin hänellä on huomattavasti pidempi työmatkakin, joten hän joutuu lähteä jo kuuden pintaan liikenteeseen, mutta kuitenkin. Eli ei se, että työt alkavat samaan aikaan tarkoita sitä, että kaikki samaan aikaan aloittavat heräisivätkin täsmälleen samaan aikaan. (Et ehkä tätä ihan tarkoittanut, mutta tuollaisen kuvan noista miehesi mietteistä sai.

Sano seuraavalla kerralla, että pane nyt viesti/soita etukäteen ennen kuin lähdet, eihän sitä keskellä yötä voi mennä koputtelemaan toisen nurkkiin, jos toinen on vaikkapa juuri nukahtanut.

Niin mieheni sanoi että oli töistä lähtiessä puhe että katsoisivat leffoja heti työn jälkeen mutta kun molempia väsytti niin päättivät mennä heti koteihinsa nukkumaan. Eli siitä tiesi että kaveri olisi hereillä kun on jo iltapäivästä mennyt nukkumaan. Ihmettelin tosin itsekin (vasta kun mies oli lähtenyt, en aiemmin tajunnut), että eikö sille olisi kuitenkin kaikenvaralta pitänyt soittaa ensin... Seuraavalla kerralla jos on yöllä lähdössä johonkin niin kysyn kyllä.

On niin vaikea tietää, mieheni on kuitenkin yöihminen ja olen ollut hänen mukanaankin usemman kerran yöaikaan kun on jonkun kaverin luona poikettu. Nuo kaverit ovat olleet aina tosin sinkkuja, tuskinpa perheelliselle voisikaan keskellä yötä mennä. Mutta siis minä olen aina ollut mukana ja ne vierailut ovat olleet viikonloppuisin.

En yritä puolustella mieheni käytöstä, mutta yritän pohtia sitä molemmilta kanteilta. Tätäkin kun voi mieheni tuntien tulkita kahdella tavalla. Aina kun netissä jotain asioita kertoo niin kuva on kuitenkin vajaa, nytkin kerroin siis ihan parin viime päivän ajalta askarruttaneet asiat, ennen kun ei ole mitään tällaista ilmennyt. Jotenkin intuitio kuitenkin varoittaa, ja siksi olen huolestunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Kyllä petturin luulisi tarkemmin varovan tekemisiään, en jaksa uskoa hänen tekevän mitään muuta kuin mitä sinulle on kertonut. Siispä, suositan sellaista että sanot suoraan että hänen kumma käytöksensä on saanut sinut ajattelemaan jotain aivan muuta, että sinun on vaikea uskoa häntä. Saat asian ilmaan, pois sydämeltäsi, näet hänen reaktionsa (toiset luotettavat loukkaantuvat tietenkin) ja asia saattaa laueta siihen. :)

Niin tämä on se toinen puoli mitä mietin, aika läpinäkyvää olisi tuollainen käytös jos todella pettää. Jännä muuten kuinka tulee vain yksi vastaus jossa ei epäillä pettämistä, kai se on niin yleistä nykyään tulla petetyksi. Surullista, minäkään en haluaisi epäillä miestäni ja olla kyyninen mutta ei nykyään oikein uskalla luottaakaan. Edellisessä suhteessani tulin petetyksi enkä osannut epäillä mitään, siksi kai nyt olenkin niin herkkänahkainen kaikkea erilaista ja outoa käytöstä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja stalkkeri?:
Jotkut sanoo, että jos mies suuttuu epäilystä niin varmasti pettää.
Jos minua syytettäisi pettämisestä, niin ensireaktio olisi kyllä ihan varmasti suuttumus, enkä minä muuten todellakaan petä miestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:

Niin tämä on se toinen puoli mitä mietin, aika läpinäkyvää olisi tuollainen käytös jos todella pettää. Jännä muuten kuinka tulee vain yksi vastaus jossa ei epäillä pettämistä, kai se on niin yleistä nykyään tulla petetyksi. Surullista, minäkään en haluaisi epäillä miestäni ja olla kyyninen mutta ei nykyään oikein uskalla luottaakaan. Edellisessä suhteessani tulin petetyksi enkä osannut epäillä mitään, siksi kai nyt olenkin niin herkkänahkainen kaikkea erilaista ja outoa käytöstä kohtaan.

Miehesi vaikuttaa olevan jonkinsortin kummajainen. tai sitten liika liikunta on tehnyt hänet riippuvaiseksi.
Itse en jaksaisi sekuntiakaan sellaista tyyppiä, jonka pitää ponkaista keskellä yötä jonnekin.
Jos ihminen ei ole tyytyväinen kotonaan, niin siihen ei auta mikään seurustelu tai rakkaus.
Ei siinä mitään, jos molemmat tykkäävät olla paljon liikekannalla. Itse olen vain sellainen rauhallisempi, ei ole senkummemmin tarvetta juoksennella.
Yleensä kertoo mielikuvituksen puutteesta, että aina pitää olla jonkun "luona" tai jonkun "kanssa"...ei osaa olla ollenkaan kotona tai ihan vain rauhassa.

Miten tuollainen onnistuisi aviovaimolta. Joka aamuyöstä kahden aikaan herää ja haluaisi mennä ystävättärensä luokse katsomaan leffaa? Varmaan kysyisi hermoja mieheltä tai mies nukkuu sitkeää unta aamuun asti. Ei onnistuisi mun selitykset miehelle? en tiedä miksi. Tai jos teko on niin läpinäkyvää, mutta toinen ei sitä huomaa?

Niin mieheni sanoi että oli töistä lähtiessä puhe että katsoisivat leffoja heti työn jälkeen mutta kun molempia väsytti niin päättivät mennä heti koteihinsa nukkumaan. Eli siitä tiesi että kaveri olisi hereillä kun on jo iltapäivästä mennyt nukkumaan. Ihmettelin tosin itsekin (vasta kun mies oli lähtenyt, en aiemmin tajunnut), että eikö sille olisi kuitenkin kaikenvaralta pitänyt soittaa ensin... Seuraavalla kerralla jos on yöllä lähdössä johonkin niin kysyn kyllä.

Siitä huolimatta, että he olivat kertoneet menevänsä iltapäivästä nukkumaan, ei miehesi voinut olla varma, että työkaveri todella teki niin, ehkä hän piristyi kotimatkalla ja päätti, että nyt valvoo iltaan asti, ettei vuorokausirytmi mene ihan sekaisin. Tai sitten, vaikka hän olisikin mennyt iltapäivästä nukkumaan, olisi hän juuri sillä kerralla saattanut nukkua oikin superunet ja olla kahden pintaan vielä tiukasti unten mailla. Ja vaikka hän olisikin ollut hereillä, miehesi ei mielestäni voi olettaa, että elokuvankatseluvieras olisi tervetullut sydänyöllä.

Yhteistyössä