Mä en myöskään ymmärrä sitä että vapaailtoja ja tunteja pitää laskea just yks yhteen. Se menee jolla siihen enemmän halua ja tarvetta on ja multa ei ainakaan milläänlailla ole pois jos miehellä on mukavaa ja kivaa myös omine nokkineen.
Tämä tuntuu palstan mukaan pätevän ainoastaan, jos se joka menee enemmän on mies. Jos mies on enemmän kotona ja naisella enemmän omaa aikaa ja lapsivapaata, niin nainen on vähintään huono vaimo, todennäköisesti myös huono äiti.
Meillä on pääosin yhteisiä kavereita, joita nähdään joko lapsen kanssa koko perheenä, kahdestaan niin että lapsi on hoidossa tai niin, että toinen menee ja toinen jää kotiin. Usein myös kavereita tulee käymään meillä.
Miehellä on harrastus kerran viikossa, jossa käy. Mulla on satunnaisesti (muutaman kerran vuodessa) harrastus, johon menee koko päivä tai mahdollisesti koko viikonloppu. Mies yrittää patistella käymään useamminkin, eli enemmän kyse on siitä, että itse en malta olla erossa lapsesta.
Kavereiden näkeminen on sopimiskysymys, jos haluaa johonkin mennä, sovitaan että jääkö toinen lapsen kanssa kotiin vai ottaako kaverille menijä lapsen mukaan, ihan sen mukaan miten asiat helpoiten järjestyy.
Yhteistä aikaa kahden kesken saadaan ihan mukavasti, kun isovanhemmat hoitavat lasta mielellään ja usein iltaisin jää myös aikaa lapsen nukkumaan menon jälkeen. Omaa aikaa touhuta jotain kotona kummallakin on vaihtelevasti kun toinen leikittää, nukuttaa tai hoitaa lasta, jolloin toinen voi nukkua pidempään, katsoa telkkaria, surffailla netissä tms.
Sukulaisia nähdään pääasiassa yhdessä, satunnaisesti myös erikseen. Minun sukulaisiani nähdään sekä yhdessä että ainoastaan minä lapsen kanssa enemmän, joka johtuu eniten varmaan siitä, että minä olen miestä aktiivisempi pitämään yhteyttä sukulaisiini.