Onko miehellänne omaa aikaa?

  • Viestiketjun aloittaja kyselyikänen
  • Ensimmäinen viesti
kyselyikänen
Siis että tapaako miehenne kavereitaa ILMAN teitä vai roikutteko aina mukana joka paikassa ja sanotte ettei miehenne edes halua mennä minnekkään ilman teitä?
Käykö miehenne omilla sukulasillaan ilman että änkeätte mukaan?
Harrastuksissa nyt luulisi miehen yksinään käyvän vai aikataulutatteko elämänne niin että miehelle ei jää vapaa-aikaa ollenkaan?
 
"vieras"
Saa mennä niin paljon kuin haluaa. Ei ole toistaiseksi halunnut omia menoja niin paljon, että siitä olisi tarvinnut riidellä. Sukulaistapaamisiin mies pakottaa mut mukaan.
 
Hmm. miehelle omaa aikaa?...

No jos nyt suoraan sanon niin tasa-arvo-laki on meidän perheessä sen verran vahva että jos mies saa vapaata niin minä vaadin samana ajan itselleni..miehellä oli 2 viikkoa selkä jumissa joten minä hoidin saunapuut, ruuat, tiskin, imuroinnin, kaupassa käynnin, ja 4 muksua joista nuorin 4kk, eli toisinaan tuntuu et miksi miehet haluaa vapaa aikaa...joskus se toinen osa puoli voisi kysyä avokilta/vaimolta haluaisitko mennä viihteelle kavereidesi kanssa?

T:vaimo 4 omaa lasta ja 2 miehen lasta lisäksi...yht. kuusi
 
"mööä"
No kaverit on suurimmaks osaks yhteisiä, kun saman porukan sisällä ollaan tavattukin, joten ennen lapsia käytiin enimmäkseen yhdessä heitä tapaamassa, nyt vuorotellen, kun lasten vahdit on vähissä.

Sukulaisissa käydään aina koko perhe. En kyllä keksi miksi ei, lapsen lapsethan niitä isovanhempia eniten ilahduttaa. Toisaalta isovanhempien kodit ei ole kovin lapsiturvallisia, niin on aika peräänkatsominen, rankka reissu olisi yksin lasten kanssa ja tylsä ajomatkakin.

Lenkillä käydään, olisihan se ihan kiva mennä yhdessäkin joskus, mutta säästetään tosiaaan ne lapsenvahti-illat vähän tähdellisempiin menoihin.

Ei tarvii todellakaan olla joka hetki yhdessä, mut en nää et miks pariskunta vois pitää hauskaa vain erillään. Ei se meillä kyllä ole mikään tavoite, etenkään nyt kun yhteinen aika on tosi kortilla pienten lasten kanssa.
 
"vieras"
Hmm. miehelle omaa aikaa?...

No jos nyt suoraan sanon niin tasa-arvo-laki on meidän perheessä sen verran vahva että jos mies saa vapaata niin minä vaadin samana ajan itselleni..miehellä oli 2 viikkoa selkä jumissa joten minä hoidin saunapuut, ruuat, tiskin, imuroinnin, kaupassa käynnin, ja 4 muksua joista nuorin 4kk, eli toisinaan tuntuu et miksi miehet haluaa vapaa aikaa...joskus se toinen osa puoli voisi kysyä avokilta/vaimolta haluaisitko mennä viihteelle kavereidesi kanssa?

T:vaimo 4 omaa lasta ja 2 miehen lasta lisäksi...yht. kuusi
Kuulostat tosi ihanalta keittiöjyrältä. Jaksamisia miehellesi.
 
tälleen meillä
Omaa aikaa on, käyttää sen urheiluun. Tänä talvena on hiihtänyt 2000 km. Sukulaiset käydään koko perheellä kun ovat sen verran kaukana. Kavereita miehelläni ei juurikaan ole.
 
IhanaValo
No sukulaisreissut tehdään yleensä koko perheenä, toki omille sukulaisilleen pääsis yksinkin jos haluaisi. Käy harrastuksissa säännöllisen epäsäännöllisesti+joskus omien kaveriensa kanssa esim. keikkaa kuuntelemassa tai harrastusmatkalla..ei kovin kaukana mutta kyllä siihen päivä menee.
Itsekin pääsisin, mies on koittanut sillä tavalla "ulkoistaa" minua kodista mutta ei oikeen oo kaveria kenen kans minnekään lähteä niin oon sit enimmäkseen kotona.
 
Harrastuksessaan käy kolmesti viikossa. Kaverit osin yhteisiä, osin omia. Käy tapaamassa kavereitaan myös yksin, tosin usein joku lapsista on mukana. On myös yksin kotona lasten kanssa kun olen itse jossain eli ei olla 24/7 yhdessä vapaa-aikaamme.

Itse olen tällä hetkellä se kumman on vaikeampi saada ihan omaa, lapsivapaata aikaa. Toisaalta olen päivät kotona 2v:n ja vauvan kanssa joten se on aika pitkälti omaa aikaa silloin kun ei ole mitään pakollisia menoja.
 
"Mom"
Mies harrastaa parina iltana viikossa, ihan niinkuin minäkin. Lisäksi olen kyllä sen verran nipo että lasken miehen vapaa-ajaksi myös sen että viikonloppuisin nukkuu monta tuntia pidempään kuin minä ja lapset. Työn takia hällä myös paljon kissanristiäisiä yms juttuja, aina kiltisti soittaa ja kysyy et onko ok vaikka periatteessa ollaan jo ajat sitten keskusteltu että lasketaan ne tavallaan työntekoon, eli menee niihin aina jos ei jotain oikeasti vakavaa estettä ole. Sukulaisissa käy lasten kanssa useinkin niin että minä saan sillä aikaa esim. rauhassa siivota tai tehdä omia juttuja. ...kahdenkeskeistä aikaa saisi olla enemmän, mutta sitä ehtii sitten kun lapset on isompia...
 
[QUOTE="hmmm";28279719]eli mies haluaa että menet hänen mukanaan työpaikalle? Kuulostaa pikkasen kontrollifriikiltä, haluaa tietää tarkkaan missä aina olet.[/QUOTE]

Teen etätöitä, joten tietää kyllä aina missä olen. Epäilisin itseäni suhteen kontrollifriikiksi.
 
Käy pilkillä, metsällä, moottoripyöräilemässä ja Tenolla kavereiden kanssa, pitää saunailtoja ja "autotallipalavereja". Tottakai on omaa aikaa.
Yhdessä ollaan ystävien kanssa myös mutta ei emäntien tarvii rajoittaa tai roikkua mukana joka kohdassa.

Mä en myöskään ymmärrä sitä että vapaailtoja ja tunteja pitää laskea just yks yhteen. Se menee jolla siihen enemmän halua ja tarvetta on ja multa ei ainakaan milläänlailla ole pois jos miehellä on mukavaa ja kivaa myös omine nokkineen.
 
[QUOTE="vieras";28279399]Meillä on aikalailla ihan omat kaverit joita nähdään ihan erikseen..[/QUOTE]

Meillä sama juttu. Mies käy myös yksikseen, näissä kaveripariskunta illanistujaisissa. Miehen kaveri on monesti, kutsunu meijät molemmat ja myös silloin on mies menny yksin. Ei haittaa mua, koska omalta osaltani myös haluan nähä kavereitani ilman, että mies on mukana. Nään miestäni kuitenkin joka päivä kotona :). Sukulaisissa käydään yhdessä, se on jotenkin tabu meillä.

Eli meillä molemmilla on omaa- aikaa ja omaa tilaa. Vaikka parisuhteessa onkin, niin ei sitä 24/7 tarvii kyhjöttää toisessa kiinni ja estää toista ottamasta hieman hengitys tilaa. Kyllä mä ainakin oman tilani tarviin ja oman aikani. Jaksan paremmin taas arjenkuvioita. Samaten mieheni tarvii oman tilansa- ja aikansa.
 
[QUOTE="hmmm";28279719]eli mies haluaa että menet hänen mukanaan työpaikalle? Kuulostaa pikkasen kontrollifriikiltä, haluaa tietää tarkkaan missä aina olet.[/QUOTE]
Tai ehkä enemmän vapaa-aikaa? En ehtisi viettää hänen kanssaan aikaa töitä tehdessäni.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä