Onko mekko ja hame mielestäsi sama asia?

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Törmäsin huutiksessa siihen että monet myyvät hameita mekko nimikkeellä. Mun mielestä hame on siis sellainen missä ei ole yläosaa ja mekossa taas on yläosakin.

Siis hame:
images

ja mekko:
images

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ei ole sama.

Sitten osa vielä myy "puolihametta" joka nähtävästi on sitten jonkinlainen essu... tai ehkäpä vain erittäin lyhyt minihame... :laugh:
Siis puolihame on lyhyt hame, suunnilleen polviin asti. Alun perinhän hame on ollut nilkkoihin asti.

Noinhan se on. Mua taas ärsyttää kun puhutaan pitkähihaisista t-paidoista.En oo koskaan semmoista nimitystä kuullut,mun mielestä t-paidat on aina lyhythihaisia ja jos on pitkät hihat nii sitten pitkähihainen,trikoopaita tms. Valaiskaa mua jos tiedätte miks noin sanotaan...

Puolihame ja hame on niitä, joita käytän yläosattomista. Mekkoon kuuluu edes jonkinlainen yläosa. Sellanen esiliinaosa rinnuksissa riittää mulla jo mekon määritelmään.

Mun mies opetti mulle säännön millä mä nykyään erotan mikä on mekko ja mikä on hame :)

Hame on se joka voi olla myös minihame...eli siinä ei ole yläosaa...mekossa on :D Mitä mää tekisinkään ilman mun miestä :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puolihame ja hame on niitä, joita käytän yläosattomista. Mekkoon kuuluu edes jonkinlainen yläosa. Sellanen esiliinaosa rinnuksissa riittää mulla jo mekon määritelmään.

Ja oikeasti tuo puolihame kuuluu lausua "puolhame". Ei semmosta ole kuin puolihame. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
Noinhan se on. Mua taas ärsyttää kun puhutaan pitkähihaisista t-paidoista.En oo koskaan semmoista nimitystä kuullut,mun mielestä t-paidat on aina lyhythihaisia ja jos on pitkät hihat nii sitten pitkähihainen,trikoopaita tms. Valaiskaa mua jos tiedätte miks noin sanotaan...

Mä puhun pitkähihaisesta t-paidasta, koska pitkähihainen tarkoittaa meillä sitten taas collegea, neuletta tms. "päälipaitaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
No ei todellakaan ole sama asia. Käyttääkö kukaan muuten mekosta nimitystä leninki?

Kaikki leningit ovat mekkoja, mutta kaikki mekot eivät ole leninkejä. Leninkejä ovat mielestäni pitkät, juhlavat, iltajuhliin tarkoitetut mekot.

Mekko on mekko, hame on hame, mekossa on yläosa, hameessa ei.
Mutta pitkähihainen t-paita on lähinnä henkkamaukan ohuesta puuvillasta tehty pitkähihainen, kun taas paksummasta kankaasta tehty on trikoopaita, joita esim. marimekolta voi ostaa? Ja college on sellanen oikeasti jo paksumpi puuvillainen, hieman löysempi, missä resorit ( yleensä) hihoissa ja lantiolla.
-Mites muut näkee nää paidat??

Yhteistyössä