Onko meitä monta, jotka eivät ole koskaan olleet kihloissa tai naimisissa?

nooh
minä, mutta olenkin periaatteen nainen. 20 v asuttu yhdessä, mutta nyt kyllä jo hiukan mietityttää pitäiskö joustaa. toisaalta mun mielestä esim. huolenpitovelvollisuus muista ei saisi olla kiinni siitä, onko saanut huijattua toiselta nimen paperiin.
 
"vieras"
Eivät nuo 24v ja 27v ole mitenkään tavattomia ikiä sille, etteikö olisi ollut koskaan kihloissa ja naimisissa. Ja miksi pitäisi olla "koskaan" naimisissa? Eikös se avioliiton tarkoitus ole, että ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa? Joten 1 avioliitto on kaiken järjen mukaan se optimivaihtoehto.
 
[QUOTE="vieras";27769026]Eivät nuo 24v ja 27v ole mitenkään tavattomia ikiä sille, etteikö olisi ollut koskaan kihloissa ja naimisissa. Ja miksi pitäisi olla "koskaan" naimisissa? Eikös se avioliiton tarkoitus ole, että ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa? Joten 1 avioliitto on kaiken järjen mukaan se optimivaihtoehto.[/QUOTE]

Tilastot on vähän eri mieltä tuosta optimista. Monikohan on enää tällä vuosituhannella ajatellut noin mennessään naimisiin?
 
"vieras"
Tilastot on vähän eri mieltä tuosta optimista. Monikohan on enää tällä vuosituhannella ajatellut noin mennessään naimisiin?
No kyllä ainakin itse ymmärtäisin avioliiton perimmäisen tarkoituksen sellaiseksi, että on tarkoitus luoda läpi elämän kestävä liitto toisen ihmisen kanssa. Ikävää, että nykyihmisille yhä useammille tuntuu avioliitto olevan vähän sama asia, kuin yhden illan baarisuhteet ja tuntuu olevan arvossa ajattelutapa, että useampi avioliitto ja sitä myöten useampi avioero olisi jotenkin plussaa ja hehkutuksen arvoinen asia.
 
[QUOTE="vieras";27769065]No kyllä ainakin itse ymmärtäisin avioliiton perimmäisen tarkoituksen sellaiseksi, että on tarkoitus luoda läpi elämän kestävä liitto toisen ihmisen kanssa. Ikävää, että nykyihmisille yhä useammille tuntuu avioliitto olevan vähän sama asia, kuin yhden illan baarisuhteet ja tuntuu olevan arvossa ajattelutapa, että useampi avioliitto ja sitä myöten useampi avioero olisi jotenkin plussaa ja hehkutuksen arvoinen asia.[/QUOTE]
Minusta se "kunnes kuolema erottaa" on aika barbaariselta aikakaudelta oleva sanonta. Eikös se tarkoita, että avioliitto päättyy aina kuolemaan?
 
"ilona"
En ole ollut, ikää 34 vuotta, miehen kanssa oltu yksissä 10 vuotta, yksi lapsi ja toinen tulossa. Ja uskon että näin jatketaan hamaan loppuun. En vain näe syytä miks pitäs mennä kihloihin/naimisiin.
 

Yhteistyössä