Onko meillä superhyvä astianpesukone, vai onko ne kaikki nykyään tuommosia? (kuivaustulos)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meillä hajosi siis vanha kone, joka oli kai about 5-7 vuotta vanha. Tarkasti en muista. Merkiltään se oli joku Ariston, eli ei uutenamaan liene maksanut kuin satkun-pari.

Nyt ostettiin sitten Bosch, kun toivotaan vähän pidempi-ikäistä konetta ja haluttiin siihen vähän enempi toimintoja jne. Ja kylläpä se kuivaa hyvin :O Astiat saa koneesta nostaa suoraan kaappiin...kun tuon entisen koneen kohdalla niiden piti saada kuivua vielä pitkän aikaa ennen kuin olivat valmiita kaappiin siirrettäväksi.

Onko nää koneet nykyään kaikki tosiaan näin tehokkaita? Vai onko nykyinen koneemme vaan yksinkertaisesti parempi?

Onhan niissä kuivauseroja, meillä myös kuivaa muuten hyvin, mutta lasien päälle saattaa jäädä pienet lätäköt. Sellaisiakin koneita on, joissa tulee joku puhallus tms ylhäältä, ettei niitäkään jää. Onkoos teillä sitten sellainen?

Onhan niissä kuivauseroja, meillä myös kuivaa muuten hyvin, mutta lasien päälle saattaa jäädä pienet lätäköt. Sellaisiakin koneita on, joissa tulee joku puhallus tms ylhäältä, ettei niitäkään jää. Onkoos teillä sitten sellainen?

Ei tuossa kyllä mitään semmosia pitäis olla. Varmaan se kallistuskulma, jossa lasit on, vaikuttaa siihen että miten vesi jää päälle makaamaan. Ja lasit itsessäänkin...meillä ei ole mitään kourua tms. mihin oikeastaan mitään voisi edes jäädä.

kestä välttämättä sen kauempaa kuin edellinenkään. Ei nykyajan koneita ole tarkoitettu kestävän yli tuota 6-7 vuotta, usein se on takuuajan eli 2v. Ennen koneet kesti 15-20v. Nykyisin on niin paljon hienoja toimintoja et ei ole ihme ettei koneet kestä.

Mul on yli 20 vuotta vanha tiskikone (ja sekin joku superhalpa malli ostajansa tuntien) ja kyllä sieltä voi nostaa astiat kuivina heti kaappiin. En mä edes tiennyt, että jotku koneet jättää astiat jotenkin märiksi...

kestä välttämättä sen kauempaa kuin edellinenkään. Ei nykyajan koneita ole tarkoitettu kestävän yli tuota 6-7 vuotta, usein se on takuuajan eli 2v. Ennen koneet kesti 15-20v. Nykyisin on niin paljon hienoja toimintoja et ei ole ihme ettei koneet kestä.

Voipi olla noinkin. En tosiaan tiedä onko laatu kaikkineen parantunut, mutta kyllä mä olen valmis maksamaan muutaman satkun enempi, jos saan koneen noilla toiminnoilla, mitä tuossa nyt on :)

Viimeksi muokattu:
Mul on yli 20 vuotta vanha tiskikone (ja sekin joku superhalpa malli ostajansa tuntien) ja kyllä sieltä voi nostaa astiat kuivina heti kaappiin. En mä edes tiennyt, että jotku koneet jättää astiat jotenkin märiksi...

Entinen kone jätti ne tosiaan ihan kunnolla märiksi. Kaikki astiat sai käydä joko pyyhkeellä läpi, tai sitten piti jättää ne koneeseen kuivumaan muutamaksi tunniksi. Lienee siis sitten vaan kertakaikkiaan huono yksilö :D

Yhteistyössä