onko meidän lapset nyt muka niin isoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä... mutta siis kyllä mun mielestä 117senttiselle 22 kiloa kuulostaa paljolle... mutta vaikea sanoa, kun en ole lapsia nähnyt. Paino kun ei välttämättä ole "ylipainoa", voihan kysymyksessä olla lapsen rakennekkin.
Itse olen pienestä asti ollut painokäyrän yläviivalla, vaikka rasvaa ei ole ollutkaan grammaakaan ylimääräistä. Siksi henkilökohtaisesti pidän painoindeksiä täysin huuhaana... tai ilmiönä, joka pätee ainoastaan noin puoleen ihmisistä. Myös eräs ystäväni on painoindeksissä 20:ssä mutta rasvaprosentti on 30.
Joten, mikäli lapsillasi ei ole ylimääräistä rasvaa tai jenkkakahvoja, niin tuskin he ovat ainakaan lihavia... isoja ehkä silti. Eikä ole huono olla iso, jos kyse ei ole liiasta ihrasta.

ovat suht isoja,mutta mitä sitten,lapset on erikokoisia,niinkuin aikuisetkin. Minkä kokoisia te vanhemmat muuten olette? Meillä on kans pitkä lapsi kuulemma: 2½v. on 95cm (ja 13kg).

Edellinen lähti kesken.
Eli meidän keskimmäinen täyttää ensi kuussa 6 ja on n 115 tai 116cm ja 20kg
esikoinen oli aikoinaan 6-vuotiaana 113,5cm ja 18,2kg
Kuopuksesta en osaa vielä sanoa, mutta poika on kyllä isosiskojaan pidempi joten saa nähdä...

Oma pieni keijukaistyttö oli
4-vuotiaana 100cm ja 14,7kg
5-vuotiaana 108cm ja 16,5kg
6-vuotiaana 115cm ja 18,8kg
7-vuotiaana 121cm ja 20,5kg
joten siihen nähden teidän tyttö on toki iso (lähinnä pitkä), mutta jokainen on yksilö pienestä pitäen.

Koosta on rumaa huomautella, olipa pieni tai iso. Keksi joku vastaus tai katse, millä huomauttelija ymmärtäisi ettei jatka tästä aiheesta enää toiste kanssasi. Meillä on pienirakenteiset lapset, ja en ollenkaan pidä tästä puheenaiheena kenenkään kanssa. Minusta lapsella jo on henkilökohtainen tila, on loukkaavaa puhua: oletpa iso / pieni tms. ?

[QUOTE="höh";23983105]pakko tulla tännekin kysymään kun aina sitä kauhistellaan. minusta aivan normaali kokoisia ikäisikseen

poika 6v 125cm ja 21kg

tyttö 4,5v 117cm ja 22kg[/QUOTE]

sun tyttös ihan samankokoinen kun mun 4,5v poika ja aina jaksetaan ihmetellä miten isokoinen on ikäisekseen.

Mun poika 5-v on 125cm ja 30kg eikä tunnu minusta mitenkään pitkältä, vaikka onhan hän.

Pitkiä ovat sinunkin lapset, mutta mitä siitä? Mun työkaverin 4.lk lapsi on 170cm pitkä ja se on minusta jo aika pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
ovat suht isoja,mutta mitä sitten,lapset on erikokoisia,niinkuin aikuisetkin. Minkä kokoisia te vanhemmat muuten olette? Meillä on kans pitkä lapsi kuulemma: 2½v. on 95cm (ja 13kg).

On pitkä - mulla on saman kokoinen 3½v vanha... tosin sitten 18kk vanha onkin jo 89cm ja 14kg

Yhteistyössä