Onko masentuneisuus mediaseksikästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pastori

Vieras
Tuntuu, että joka toisella on jonkinlaisia ongelmia itsensä kanssa.. Mikään ei auta kun mikään ei tunnu miltään kun mitään ei jaksa tehdä..

Kertokaa mulle miten auttaa ihmistä joka valittaa aina, siis AINA kun hänellä on niin huono olo! Liikunta ei kuulemma auta mielialaan, eikä kipuihin (Ei edes ole kokeillut, ehkä yhden 30min kestoisen lenkin vetänyt), Vaikka nukkuu 12h niin ei siltikään jaksa ja tarvitsee sen verran unta, että edes jotenkin jaksaisi. Ruokavalion muutoksella ei ole vaikutusta, ehdotin, että jättää hiilarit ja rasvat vähemmälle (Voisi mahd. paremmin ja painokin putoaisi kun sekin on ongelma). Kipulääkkeet eivät auta vaikka ottaisi kuinka paljon, alkoholi kuulemma auttaa tosi hyvin (ottaa päivittäin), pahaa oloa purkaa ruokaan, syömisestä tulee niin hyvä olo.. Ruokavaliossa kaikki mahdollienn rasvainen ja mahd. hiilaripitoinen->suklaat, viinerit, pullat...

Oikeasti, tämä on raskasta jo minullekkin. Tahdon auttaa, mutta miten voin kun ihminen haluaa apua ja pyytää sitä, mutta ei sitten kuitenkaan tee itse mitään asioiden eteen muuta kuin ottaa nappia toisen perään! :'(

oletko sanonut hälle suoraan, että turha valittaa jos ei ole valmis tekemään mitään asioiden eteen?

minäkin nukun helposti talvisaikaan sen 12h. mutta ei se auta. se vaan väsyttää entisestään ja tulee vetelä olo koko päiväksi. Mutta mulla on ihan oikeasti onglma ton heräämisen kanssa.
Liikun kyllä enemmän tai vähemmän päivittäin...

Ne napit ei ihan riitä, jos on oieasti masentunut, tarvitsee myös terapiaa. Ystävien tuki on toki tärkeää, mutta kun kuitenkin on tarve jollaintavalla säilyttää julkisivu, ei niille ystävillekkään voi ihan kaikesta puhua.

Olen sanonut ihan suoraan, monta, monta kertaa. Sitten olen huomannut, että kun/jos mulla on jokin minulle ei niin vakava asia hätänä. Esim. että en ole herännyt tiettyyn aikaan ja se rassaa niin hän käy puhumaan, että älä ota asiaa niin vakavasti ja käy analysoimaan sitä suurempanakin ongelmana. Mä menen ihan lukkoon jos multa kysellään jatkuvasti omia fiiliksiä tms. kun mä osaan käsitellä ne kumminkin aina jotenkin. En osaa olla kauhian ongelmainen kun tuntuu, että hän haluaa että olisin, niin kuin hän..
Ja kun minusta hällä ei asiat nyt niin kamalan huonosti ole kun on kavereita, rakas harrastus, ystäviä, poikaystävä jne. Mä en oikeasti tiedä miten suhtautua enää, sanomiset ja apu kun ei mene perille.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ne napit ei ihan riitä, jos on oieasti masentunut, tarvitsee myös terapiaa. Ystävien tuki on toki tärkeää, mutta kun kuitenkin on tarve jollaintavalla säilyttää julkisivu, ei niille ystävillekkään voi ihan kaikesta puhua.

Tätäkin on ehdotettu, en pelkästään minä, että menisi oikeasti terapiaan. Ei kuulemma auta. Menisi suorastaan hoitoon suljetulle osastolle, sekin on sanottu. Tosi kurja olo kun toisella on niin huono olla, ei jaksa itse elämää vaikka jaksaa kyllä harrastaa, mutta siitäkin silloin tällöin stressaa. Voi itku!! |O

Masentuneisuus ja persoonallisuushäiriöt kulkee usein käsikädessä ja siltähän tuokin kuulostaa. Persoonallisuushäiriötä ei pillereillä paranneta, käyttäytymisterapia auttaa parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Masentuneisuus ja persoonallisuushäiriöt kulkee usein käsikädessä ja siltähän tuokin kuulostaa. Persoonallisuushäiriötä ei pillereillä paranneta, käyttäytymisterapia auttaa parhaiten.

Juu! Tuosta persoonallisuushäiriöstä olikin puhetta, kerro lisää jos vain tiedät, että mikä hoito auttaisi parhaiten. Pakko tuohon on nyt saada jotain tolkkua :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:

Juu! Tuosta persoonallisuushäiriöstä olikin puhetta, kerro lisää jos vain tiedät, että mikä hoito auttaisi parhaiten. Pakko tuohon on nyt saada jotain tolkkua :(

En tiedä missä päin asustelette. Kognitiivinen käyttäytymisterapia on tutkimusten mukaan yksi parhaista hoidoista persoonallisuushäiriöiselle. Netistä varmasti löytyy tarkempaa tietoa, missä lähin terapeutti.
Laita vaikka hakusanoiksi; Käyttäytymisterapia, kognitiivinen käyttäytymisterapia, dialektinen käyttäytymisterapia, persoonallisuushäiriö.

Toivottavasti tästä ois jotain apua.

Sun kaverisi ei ap tarvitse sun kaltaista tuomitsevaa ihmistä ystäväkseen.
Masentunut ihminen ei pysty ottamaan itseään niskasta kiinni, menemään lenkille ja syömään terveellisesti. Tai tekemään paljon mitään muutakaan.

Musta tää alotus oli masentuneita halventava. Mediaseksikästä? Luuletko että esim. minä olen itse valinnut synnytyksenjälkeisen masennuksen? Luuletko että liikunta ja oikea ruokavalio sen masennuksen parantaa? Minä pystyn liikkumaan ja "ottamaa itseäni niskasta kiinni", onhan se mukava olla hoikka ja saada siitä kiitosta mutta ei se masennusta pois vie!!

masentuneisuudesta yleensä:

Masentuneita ihmiset ovat olleet kautta aikain. Nyt vaan masentuneille on annettu tilaa sairastaa. Ennen vanhaan ihminen joka ei jaksanut (oli ts. masentunut) oli heikko ja LAISKA ihminen.

Toki nyky maailmassa on enemmän suorituspaineita ym joka lisää masennusta.

Ja uskaltaisin allekirjoittaa myös sen että yksikään masentunut/persoonallisuushäiriöinen ei ole sairauttaan itselleen valinnut vain koska se olisi mediaseksikästä/haluaisi huomiota. Ja uskon myös että kaikki, jotka masennusta ovat joskus sairastaneet ovat kanssani satapros samaa mieltä. Masennus sairautena on yksi rankimmista taudeista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:

En tiedä missä päin asustelette. Kognitiivinen käyttäytymisterapia on tutkimusten mukaan yksi parhaista hoidoista persoonallisuushäiriöiselle. Netistä varmasti löytyy tarkempaa tietoa, missä lähin terapeutti.
Laita vaikka hakusanoiksi; Käyttäytymisterapia, kognitiivinen käyttäytymisterapia, dialektinen käyttäytymisterapia, persoonallisuushäiriö.

Toivottavasti tästä ois jotain apua.

Kiitos! Pitääkin ottaa asiasta selvää ja tehdä uusi ehdotus. Akupunktiotakin hän kokeili kipuiluun ja se kuulemma auttoikin, mutta ei tarpeeksi kauaa. Vaikka siinäkin pitää käydä säännöllisesti, viikottain. Pysyisi ne kivut poissa edes niin elämä olisi paljon helpompaa. Mutta kun se on niin kallista kuulemma ja äidiltään sa arahllista apua siihen, mutta jos 170? sijoitus hyväänoloon on ylivoimainen kuukaudessa niin.. En tiedä mitä ajatella.. Tilannetta on tosi hankala edes selittää kun se ei ole niin yksinkertainen. Mutat kutakuinkin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
masentuneisuudesta yleensä:

Masentuneita ihmiset ovat olleet kautta aikain. Nyt vaan masentuneille on annettu tilaa sairastaa. Ennen vanhaan ihminen joka ei jaksanut (oli ts. masentunut) oli heikko ja LAISKA ihminen.

Toki nyky maailmassa on enemmän suorituspaineita ym joka lisää masennusta.

Ja uskaltaisin allekirjoittaa myös sen että yksikään masentunut/persoonallisuushäiriöinen ei ole sairauttaan itselleen valinnut vain koska se olisi mediaseksikästä/haluaisi huomiota. Ja uskon myös että kaikki, jotka masennusta ovat joskus sairastaneet ovat kanssani satapros samaa mieltä. Masennus sairautena on yksi rankimmista taudeista.

Tietenkään en asiaa vähättele. Näinhän se on. Tuli vain ajatus mieleen, että näinköhän se voisi olla. Nykymaailman menossa ei kaikki jaksa vain elää, mietinkin miten asiaan voisi tehdä parannusta.

Millä se saa ne napit ilman psykiatrin seurantaa :o Mä kävin 5-7 vuotta lääkärillä, joka on parin tohtorin arvon lisäksi ylemmän erityistason psykoterapeutti, ennen kun sain ensimmäistäkään nappia.
On iha normaalia, että on kipuja, joihin kipulääkkeet ei auta, jos on masennusta. Mulla parani issias masennuslääkityksellä. Muutenkin tuo että kaikki on huonosti ja aina vaan valittaa miten raskasta on, on ihan tavallista masentuneella vähän ennen, kun on oikein kunnolla ongelman itselleen tunnustanut ja valmis hakemaan apua oikeasti. Äh, tää on hirveän vaikea selittää.
Mä esim. aikani valitin kaikesta ja kävin välillä terpeutilla jne. mutta sitten kun lopulta romahdin, mä en enää mielestäni ollu yhtään sairas, vaan kaikki vika oli miehessä ja asuinpaikassa ja ero ratkaisee kaiken. Mies raahas mut sinne terapeutille ja ilmoitti, ettei suostu eroon ennenkun mä olen saanu kunnon hoitoa ja mulla lääkkeet tehos heti ekasta napista, eikä se mieskään enää mikään täys p*rsereikä ole =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Millä se saa ne napit ilman psykiatrin seurantaa :o Mä kävin 5-7 vuotta lääkärillä, joka on parin tohtorin arvon lisäksi ylemmän erityistason psykoterapeutti, ennen kun sain ensimmäistäkään nappia.
On iha normaalia, että on kipuja, joihin kipulääkkeet ei auta, jos on masennusta. Mulla parani issias masennuslääkityksellä. Muutenkin tuo että kaikki on huonosti ja aina vaan valittaa miten raskasta on, on ihan tavallista masentuneella vähän ennen, kun on oikein kunnolla ongelman itselleen tunnustanut ja valmis hakemaan apua oikeasti. Äh, tää on hirveän vaikea selittää.
Mä esim. aikani valitin kaikesta ja kävin välillä terpeutilla jne. mutta sitten kun lopulta romahdin, mä en enää mielestäni ollu yhtään sairas, vaan kaikki vika oli miehessä ja asuinpaikassa ja ero ratkaisee kaiken. Mies raahas mut sinne terapeutille ja ilmoitti, ettei suostu eroon ennenkun mä olen saanu kunnon hoitoa ja mulla lääkkeet tehos heti ekasta napista, eikä se mieskään enää mikään täys p*rsereikä ole =)

Hyvä, että sait apua :hug:
Mainitsin ketjussa, että terapiakaan ei ole hänelle auttanut ja siksi ei halua mennä uudestaan koska se on täysin hyödytöntä. Vasta sain kuulla, että oli joutunut sairaalaan kun oli ottanut yliannostuksen lääkkeitä sekä seuraksi alkoholia. Nyt oikeasti pelottaa, että hän tekee lopullisen ratkaisun ihan milloin vain. Siksi kaikki apu olisi tarpeen.

Yhteistyössä