onko mallas hyvä vauvan ummetukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallasuute
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mallasuute

Vieras
kertokaa kokemuksia mallaksen käytöstä vauvalle. mun vauva on 4kk ja kakkaa 3-4 päivän välein ihan hirveitä määriä. vauva itkee iltaisin vatsakipuja niinä päivinä kun ei ulosta. eli jotenkin tuntuu että hän olisi tyytyväisempi jos massu toimisi päivittäin.

ihan vastasyntyneenä kakkasi joka vaippaan. on rintamaidolla ja saa myös korviketta.

Meillä lääkäri kielsi ehdottomasti ennen 7kk ikää, koska sisältää ohraa. Moni kuitenkin käyttää ja varmaan osalla toimii. Meillä tuli järkyt vatsakivut. Oltko kokeillut rasvata kuumemittarin pään vaseliinilla ja hellästi asettaa peräaukolle. Usein aiheuttaa ulostusreaktion kun jonkin aikaa pitää mittaria peräaukolla.

Mallasuutteessa on se "vika", että se on valmistettu ohrasta ja se voi olla allergeeni. Ja mitä pienempi vauva, sen isompi riski. Näin mä olen ainakin käsittänyt

Meillä ei levolac toimi ollenkaan. Ei ole koskaan toiminut. Mutta ollaan saatu reseptillä Movicol Junior Plainia ja se auttaa aina. Ja se ei myöskään laiskistuta suolta, mitä itse pelkäsin, kun oli reseptilääkkeestä kyse. Mallasta ei olla kokeiltu, sitä ei suositeltu.

Antaisin luumua aluksi. Ei nyt suoraan Levolacia uskaltaisi..

Tai sitten voisi kokeilla, että et antaisi korviketta enää. Mutta se voi olla vaikeaa..
Tai jos itse söisit luumua. Usein äidin ja vauvan elimistöt toimii samanlaisesti. :)

Meille ei lääkäri suositellut, kun oli allergiaepäilyt. Jälkikäteen sanottuna, tilanne olisi todellakin mennyt huonommaksi mallasuutteen kanssa. Edes levolac ei sopinut. Siitäkin sai allergiaoireilut.

korviketta pakko antaa kun maitoa ei tule tarpeeksi ja vauvan paino oli liian alhainen niin ihan terkan määräyksellä korviketta annetaan.

alusta asti käytetty nan valmistetta joten tuskin auttaisi sen vaihtokaan eri merkkiin.

Voit antaa sitä luumusosetta, mutta todella vähän, korkeintaan puolikkaan teelusikallisen aluksi. Ei ole mitään määräyksiä siitä, millä kiinteät tulee aloittaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä