Onko mahdollista saada huoltajuus jos äidissä ei ole varsinaista vikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikko87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mikko87

Uusi jäsen
15.08.2015
4
0
0
39
Onko mahdollista saada huoltajuus jos äidissä ei ole varsinaista vikaa?

Erosimme kesäkuussa ja nyt tilannen on sellainen että näen poikaani vain joka toinen vloppu.Luulin järjestelyä hyväksi,mutta nyt pojan äiti ilmoitti että hänellä on uusi mies ja ovat jo pojankin aikana tapailleet.Nyt minulle tuli itselle sellainen tunne että entinen etenee liian nopeasti ja voi sekoittaa poikaa.Poju täyttää kohta 5.Ja nyt haluaisinkin pojan itselleni ja että hän olisi äidillään joka toinen vloppu.En oikein siedä ajatusta että joku toinen mies näkisi poikaani enemmän kuin minä itse.Tai että hän kurittaisi poikaani ja komentaisi tätä.Pojan äiti on alunperin venäjältä ja niin on tämä uusikin kaveri,hänellä myös 4v lapsi. Pelkään että oma vaikutus tulevaisuudessa pojan kasvatukseen on ihan olematon ja että poika kasvatetaan täysin eri maan tavoin.

Pojan äiti ei tähän suostu että ottaisin pojan.Vaikka on koko ajan kauhean väsynyt eikä jaksa mitään kun on niin rankkaa.Lapsi on ollut jo tässä parin kk sisään todella paljon hoidossa ja äiti humpalla ties missä.Muuten on kyllä rakastava ja hyvä äiti.

Itselläni on vakituinen työ.kun taas äiti opiskelee edelleen.

Nyt olemme menossa käräjille huoltajuus asiasta.Mahtaako minulla olla minkäänlaista mahdollisuutta saada poika itelle?

Niin ja tällä hetkellä on yhteishuoltajuus ja saisi olla jatkossakin,mutta poika olisi tulevaisuudessa äidillä joka toinen vloppu.

Mitä mieltä?vastaavia kokemuksia?

VIesti tuli varmasti väärän ketjuun ,mutta en saa vahvistuspostia sähköpostiini niin ei ole oikeuksia kirjoittaa muualle.

Et saa päähuoltajuutta, korkeintaan viikko ja viikko.
Tämä viikko ja viikko sopisi myös lapsen äidille.Meinasin itse että tämä vain sekoittaisi poikaa kun meillä on hiukan poikkeavat tavat kasvatuksessa. Ja kun poika nytkin kyselee jo täällä ollessaan tosi vaikeita kysymyksiä tähän eroon liittyen.Eli selvästi poikakin näitä asioita miettii.

Se tuska siitä että omaa lasta kasvattaa joku vieras mies, ja etenkin erimaalainen, kuuluvat tähän uuteen trendiin eli uusperhekuvioon. Vaikeaa on jatkaa avioliittoa jos toinen selvästi ei sitä halua, mutta kannustaisin aina taistelemaan viimeiseen saakka avioliiton puolesta jos on yhteisiä lapsia.

Viikko/viikko on mahdollinen, mutta onko se lapsen kannalta järkevää on ihan eri asia. Aika sekaisin lapsi menee jos joka toinen viikko asutaan muualla. Ja mitä sitten kun koulut alkavat? Aikalailla olet luovuttanut lapsesi tällaiseenkin tilanteeseen kun olet edesauttanut avioeroa. Surullista kyllä, sympatiseeraan tunteitasi vaan eipä tuolle asialle mitään voi. Uudet kumppanit yleensä kuuluu tähän kuvioon, mustasukkaisuudesta viis.

Lapset eivät ole tyhmiä. Lapsi ymmärtää hyvin, että isällä on eri säännöt kuin äidillä, ja niitä sääntöjä noudatetaan, jonka luona sillä hetkellä ollaan. Joten kerro lapsellesi, ettet osaa sanoa, miksi äiti tekee asioita eri tavalla kuin sinä, mutta sinun luonasi pätevät nämä säännöt.

• Tykkää
Reactions: Mikko87
Olet mustasukainen idiootti. Käytät lasta aseena ja yrität vaikeuttaa lapsen äidin uusia seurustelusuhteita.

No en mielestäni ole yhtään mustasukkainen.Lapsen äidillä on oikeus tapailla uusia ihmisiä ja olla onnellinen.ihan kenen seurassa hän itse haluaa.Ja mielestäni kuuluukin olla onnellinen ja iloinen .Tämän asian olen jo hyväksynyt siinä vaiheessa kun ero on tullut.Enkä minäkään mikää juotsen ole.Mielestäni kaikki tämä uusi tuli vain pojan kannalta liian nopeasti.Tai en tiedä miten poika suhtautuu esim hellyyden osoituksiin kun ennen on nähnyt isän ja äidin osoittavan tälläistä.Poikani parasta yritän ajatella.Nyt lähinnä haluisin kuulla kokemuksia muilta joilla on ollut vastaavia tilanteita.

No en mielestäni ole yhtään mustasukkainen.Lapsen äidillä on oikeus tapailla uusia ihmisiä ja olla onnellinen.ihan kenen seurassa hän itse haluaa.Ja mielestäni kuuluukin olla onnellinen ja iloinen .Tämän asian olen jo hyväksynyt siinä vaiheessa kun ero on tullut.Enkä minäkään mikää juotsen ole.Mielestäni kaikki tämä uusi tuli vain pojan kannalta liian nopeasti.Tai en tiedä miten poika suhtautuu esim hellyyden osoituksiin kun ennen on nähnyt isän ja äidin osoittavan tälläistä.Poikani parasta yritän ajatella.Nyt lähinnä haluisin kuulla kokemuksia muilta joilla on ollut vastaavia tilanteita.

"joutsen piti kirjoittaa,

Viikko/viikko on mahdollinen, mutta onko se lapsen kannalta järkevää on ihan eri asia. Aika sekaisin lapsi menee jos joka toinen viikko asutaan muualla. Ja mitä sitten kun koulut alkavat?

Kahdella kaverilla on vuoroviikot ja lapset sopeutuneet loistavasti.
Koulussakin jo ovat ja vanhemmat asuu 2-3 km päässä toisistaan.

Toisen kaverin lapset oli erotessa noin 5v ikäisiä ja heti tuli vuoroviikot.