ei, kyllä ap ei yhtään puhunut siskonsa ottamisesta luokseen, ainoastaan pojan..:0
Vanha ketju, mutta kommentoin tuota nimimerkin "kide" viestiä. Jos huolehtiva sisko olisi ottanut pojan luokseen, he olisivat vieneet pojan hoitopaikkaan aamulla ja hakeneet pojan illalla. Näinhän moni työssäkäyvä toimii, eikä siten, että kesken työpäivän lähtee tekemään ruokaa lapselle jne.
Lopulta ap kertoi, että he ottavat sekä siskon että pojan luokseen, että sisko saa toipua.
Ap vain mietti eri vaihtoehtoja, miten olisi viisainta toimia ja heti on joku moittimassa - kannattaisi vähän miettiä tarkemmin ennen kuin alkaa moittia turhaan.
Itse en ole ollut koskaan lähelläkään menettämässä lapsiani, mutta siskoni on joutunut asioimaan soskun lastensuojelun kanssa tilanteessa, jossa hänen ihana ja ahkera tyttönsä joutui murkkuikäisenä väärään seuraan ja alkoi lintsata koulusta. Siskoni ajatteli, että tytär luisuu pahoille teille, ellei jotain tehdä ja otti itse yhteyttä lastensuojeluun, kun ajatteli heidän olevan ihania ihmisiä, jotka suojelevat lapsen terveyttä ja kasvua.
Voi sitä katumuksen määrää. Soskun tädit (2 aina paikalla) olivat äitiä syyllistäviä ja tytärtä manipuloivia jopa niin, että tämä murkkuikäinen äidilleen raivoava tytärkin alkoi sääliä äitiään, sillä kyllä hän tiesi, että hänen äitinsä, ihana siskoni, oli ollut aina hyvä äiti, mutta tytärtä oli vain alkanut kiinnostaa se renttuluokkakaverin elämäntyyli. Entinen yli 9 keskiarvon oppilas lopetti käytännössä koulunkäynnin lähes kokonaan. Manipulointi oli esim. sellaista: "Koetko sinä "tytön nimi", että äitisi syyttää sinua siitä, kun ei pysty nukkumaan?". Tytär vastasi. On kai se minun syytäni. Sossutäti kirjoitti raporttiin/lausuntoon: "Tytär myönsi, että kokee joutuneensa äitinsä syyllistämäksi, kun äiti ei pysty nukkumaan." Mitä vääristelyä, vai tyhmiäkö ovat jotkut sossut?
Miksi ei voinut kysyä. Miten sinä "tytön nimi" koet sen, että äitisi ei pysty nukkumaan. Olen ihan varma, että sisko ei koskaan ollut syyttänyt tytärtään. Siskoni on oikea enkeli, eikä ikinä syyllistäisi lapsiaan mistään. Meidän on kasvatettu siihen, että pitää itse ottaa vastuu asioista, eikä syyllistää muita.
Sitä sossupainajaista kesti lähes vuoden ja sitten onneksi tytär järkiintyi ja perhe pääsi sossun otteesta. Sossutädit olivat kirjoittaneet monia mitä ihmeellisimpiä lausuntoja tietsikoilleen ja siskoni aina vaati, että hän haluaa lausunnot tapaamisista lukea ja hän haki ne alle viikossa soskusta ja sanoi, että tuo heille heti seuraavana päivänä korjatun lausunnon, jos heidän/hänen kirjoittamassaan on on virheitä ja virheet hän toivoo heti korjattavan tietokoneelle. No virheitä totisesti oli (olen ne itsekin lukenut) mitä kukin oli sanonut tai tehnyt, oli ihan väärin kirjoitettu ja lisäksi ihan hirveä määrä (tahallisiako) oletuksia.. Sossun tädit eivät suostuneet korjaamaan tietoja tietsikalle, mutta ottivat korjatut lausunnot vastaan ja lupasivat arkistoida ne - ehkä arkistoivat, ehkä eivät. Tosi ikävää toimintaa, että he voivat jättää väärää tietoa koneelleen. Ei mitään omaatuntoa, eikä empatiakykyä. Siskolleni kokemus oli traumaattinen.
Toivottavasti kenenkään kohdalle ei koskaan satu noin narsistisia sossutätejä - hyviäkin varmasti on olemassa!
Voimia kaikille, jotka joutuvat sossun rumbaan - kannattaa välttää sitä viimeiseen asti.