Onko mahdollista, että aikuinen ei muista ikäänsä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Siis ilman, että on mitään dementiaa tms. Kerran kysyin yhden naisen ikää ja hän sanoi epävarmasti olevansa 32 tai 33, ei muistanut varmaksi :o. Syntymävuotensa hän muisti ja laski sitten siitä. Hän sanoi, että vuosien kuluessa on ollut niin paljon muistettavaa, ettei omaa ikää tahdo muistaa. Onko tuo yleistäkin, mä olin ainakin ihmeissäni tuosta :D :o.

Mä mietin just yks ilta töissä että oonko 25... ei hitto, en voi olla. Mitä mä sitten olen??!! 24?? En oo varma... Mutt muistin neitin iän, ja minkä ikäisenä sain tytön, ja laskin sitt siitä. :ashamed:

Kyllä on. Joskus varmaan 25 ikävuoden tienoilla alkoi tuntua, että iällä ei enää ole mitään merkitystä. Nyt olen 33 ja todellakin joudun aina jonkun ikääni kysyessä laskemaan ikäni syntymävuodestani. Sun iässäsi mäkin osasin ilmoittaa ikäni heti. Eikä tämä mun mielestäni kuitenkaan mitään dementiaa ole - ehkä jonkinlaista aikuistumista vaan.

Todella hassua :D. Missä iässä tuo unohtelu sitten alkaa? :o Kyllä mäkin saatan aluksi sanoa, että olen 17v, jos olen vasta täyttänyt 18v tai jotain, mutta tuo on vain hetkellistä ja johtuu siitä, että on juuri ollut syntymäpäivä.

Mä muistan itseni aina kaks vuotta vanhemmaksi mitä oon. Se johtuu varmaan pääasiassa siitä että paras ystäväni on kaks vuotta vanhempi, mun ystävä taas muistaa olevansa kaks vuotta nuorempi :D

on mahdollista, ainakin minä joka iältäni olen alle 25wee, en muistanut ikääni kun kysyivät apteekissa vastasin vuoden väärin enkä edes heti tajunnut, sitten alkoi naurattamaan mutta en viitsinyt korjata enää, ties mihin olisivat kiikuttaneet, olen ajatellut sen johtuvan siitä, että tuo vanhentuminen on vähän niinkuin yksi juttu muiden joukossa, joten ei siihen tule enää vuosien kahdeksantoista jälkeen kiinnitettyä niin huomiota, kai sitä seuraa sitten vaan lapsiensa ikävuosia ja muutenkin nuorempien. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Todella hassua :D. Missä iässä tuo unohtelu sitten alkaa? :o Kyllä mäkin saatan aluksi sanoa, että olen 17v, jos olen vasta täyttänyt 18v tai jotain, mutta tuo on vain hetkellistä ja johtuu siitä, että on juuri ollut syntymäpäivä.

Ei se ala missään iässä, vaan se alkaa siitä kun tulee tärkempääkin mietittävää kuin oma ikä: liian paljon asioita ja vain yksi pääkoppa. :whistle:

Olen kyllä, en muistanut olinko 38v vai 39v vaan eipä tuolla ole mitään merkitystä. Sit jos kuvittelisin olevani 25v vaikka oikeasti olen 45v, vasta sitten huolestuisin :xmas:

On. :whistle:

Olen itsekin pariin kertaan helmikuun jälkeen saanut miettiä kun ikää kysytään. Meinaan ensin vastata 30 ja kesken lauseen tulee mieleen että olihan se vähän enemmän...

Miehen kaveri aikanaan unohti 2 vuotta iästään pois. Mies ihmetteli kun kaveri kertoi toisille olevansa 27v, mies ei meinannut keksiä syytä miksi toinen valehtelee ikänsä noin ja oli pakko kysyä. Kaveri oli sitten ihmeissään kun tajusi unohtaneensa nuo vuodet.

No mulle käy usein niin että mä mietin että oonko 23 vai jo 24 ja sitten mä mietin että toi meiän neiti negatiivi on 3 joten mun on pakko olla ite 23 :D Ja sitten on sellanen että mä en meinaa muistaa miehen ikää...äh oliko se nyt 24 vai 25...sitten menee tovi ja mulla välähtää että miehen on pakko olla 25 kun mä olen 23.

Tähän ei voi muuta sanoa kun että "ei ole helppoo olla hyvännäkönen" B)

Kuinkas sun kirjotukset meni?En oo sua täältä pongannu pitkään aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Siis ilman, että on mitään dementiaa tms. Kerran kysyin yhden naisen ikää ja hän sanoi epävarmasti olevansa 32 tai 33, ei muistanut varmaksi :o. Syntymävuotensa hän muisti ja laski sitten siitä. Hän sanoi, että vuosien kuluessa on ollut niin paljon muistettavaa, ettei omaa ikää tahdo muistaa. Onko tuo yleistäkin, mä olin ainakin ihmeissäni tuosta :D :o.

Minä lasken myös oman ikäni usein syntymävuoden perusteella.

Muutapa paikkakuntaa esim 20 kertaa, aina uudet lääkärit, neuvolat, jne jokainen päivä selviytymistä.

Monta eri työpaikkaa, paljon ihmisiä, paikkakuntia ym.

Ei kaikkea voi muistaa. Muisti kuormittuu, samoin voimavarat rajallista.